Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-11-19, 16:25
  #1
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Märkte att Haägen-Dazs, den amerikanska låtsasimporten saknar en egen tråd.

Personligen har jag alltid gillat glass, men allteftersom åren gått har jag blivit mindre och mindre intresserad av tråkig glass som GB osv.

Kort och gott har jag dragit slutsatsen att Haägen-Dazs är den bästa glassen man kan få där ute. Vad anser ni?


Har ni förresten testat den nya Marc de Champagne Truffle? Tänkte införskaffa en sådan idag
Citera
2013-11-19, 16:28
  #2
Medlem
Twatssons avatar
Alltid trott att märket var Tyskt

Brukade äta väldigt mycket förr i tiden när jag spenderade mycket tid utomlands. Nu för tiden käkar jag knappt någon glass alls, förstår verkligen inte folk som köper exempelvis Ben ´n Jerrys för 60kr/förpackningen.
Citera
2013-11-19, 16:58
  #3
Medlem
TinyPoliss avatar
Som vän av ordning vill jag bara påpeka att det stavas Häagen-Dazs och inte Haägen-dazs
Citera
2013-11-19, 18:34
  #4
Medlem
BushKillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Märkte att Haägen-Dazs, den amerikanska låtsasimporten saknar en egen tråd.

Personligen har jag alltid gillat glass, men allteftersom åren gått har jag blivit mindre och mindre intresserad av tråkig glass som GB osv.

Kort och gott har jag dragit slutsatsen att Haägen-Dazs är den bästa glassen man kan få där ute. Vad anser ni?


Har ni förresten testat den nya Marc de Champagne Truffle? Tänkte införskaffa en sådan idag
Den är kanske inte bästa glassen som går att få tag på i handeln, men bra är den helt klart!

Ja, champagne o tryffel-glassen var inte tokig alls.

Gillar nog alla Häagen Dazs glassar.
Citera
2013-12-07, 20:48
  #5
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushKillington
Ja, champagne o tryffel-glassen var inte tokig alls.

Gillar nog alla Häagen Dazs glassar.

Håller med det var en riktig höjdare. Men det är få av dom som jag gillar. Oftast alldeles för söta. Mycket bättre är deni glassbarer. Saknar ibland green tea som inte finns här i trista Sverige. Den är kung över alla andra smaker.
Citera
2013-12-11, 20:53
  #6
Medlem
Tråkig enformig glass imo!
Citera
2013-12-12, 09:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Märkte att Haägen-Dazs, den amerikanska låtsasimporten saknar en egen tråd.

Personligen har jag alltid gillat glass, men allteftersom åren gått har jag blivit mindre och mindre intresserad av tråkig glass som GB osv.

Kort och gott har jag dragit slutsatsen att Haägen-Dazs är den bästa glassen man kan få där ute. Vad anser ni?


Har ni förresten testat den nya Marc de Champagne Truffle? Tänkte införskaffa en sådan idag
Håller med! Haägen-Dazs är väldigt väldigt gott! En favorit av smakerna är jordgubbar. Även strawberry cheesecake är en av favoriterna! Haägen-Dazs är enligt mig den godaste glassen. Haägen-Dazs är godare än Ben and Jerry-glass! Enligt mig.
Citera
2014-04-09, 16:03
  #8
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Märkte att Haägen-Dazs, den amerikanska låtsasimporten saknar en egen tråd.

Personligen har jag alltid gillat glass, men allteftersom åren gått har jag blivit mindre och mindre intresserad av tråkig glass som GB osv.

Kort och gott har jag dragit slutsatsen att Haägen-Dazs är den bästa glassen man kan få där ute. Vad anser ni?


Har ni förresten testat den nya Marc de Champagne Truffle? Tänkte införskaffa en sådan idag
Vad menar du med låtsasimport? Är det inte den äkta HD:n vi köper? Tillverkas den på licens någonstans i Europa? Nu blir jag orolig.

Jag saknar cheesecakesmaken med lemon curd, btw.
Citera
2014-04-13, 20:50
  #9
Medlem
Astrobiologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Vad menar du med låtsasimport? Är det inte den äkta HD:n vi köper? Tillverkas den på licens någonstans i Europa? Nu blir jag orolig.

Jag saknar cheesecakesmaken med lemon curd, btw.

Det syftar på att namnet är påhittat av en amerikan för att låte "exklusivt" och "europeiskt". För amerikaner dvs. Deras Belgian Chocholate är dock väldigt god tycker jag.
Citera
2014-04-13, 21:51
  #10
Medlem
Marquesos avatar
Strawberries & Cream är otroligt god.
Citera
2014-04-14, 18:38
  #11
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushKillington
Den är kanske inte bästa glassen som går att få tag på i handeln, men bra är den helt klart!

Ja, champagne o tryffel-glassen var inte tokig alls.

Gillar nog alla Häagen Dazs glassar.
Villken är den bästa glassen, tycker du?

Citat:
Ursprungligen postat av Astrobiologi
Det syftar på att namnet är påhittat av en amerikan för att låte "exklusivt" och "europeiskt". För amerikaner dvs. Deras Belgian Chocholate är dock väldigt god tycker jag.
Jaha, det är en låtsasimport för amerikanerna. Det är okej.
Citera
2014-04-14, 18:41
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinyPolis
Som vän av ordning vill jag bara påpeka att det stavas Häagen-Dazs och inte Haägen-dazs
Vad skönt att du ställde allting i ordning!
Det hade ju sett för hemskt ut med Haägen-Dazs, Haägen-Dasz, Häegan-Dzas osv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback