Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Han gissar - han har alltså inget annat belägg för sina siffror än sin magkänsla .. Du försöker få det att vara fakta - men det är en ren gissning utan underlag.
Ja, du tjötar om en siffra för att du lyckats uppfatta att den är hög och tror att det förstärker dina argument.
Dvs jag vare sig hycklar eller utgår från siffror en förvirrad man fäktat ut i luften..
Citat:
Ursprungligen postat av
Burros
Belägg har han självklart eftersom han inte kastar runt siffror tagna ur röven. Jag skall liksom inte behöva förklara för dig igen att det inte finns några absoluta siffror här naturligtvis så ingen kommer att kunna komma med annat än Kvalificerad uppskattningar så nej jag har aldrig försökt få det till fakta eftersom jag inte ens kan förhålla mig så till ämnet utan att vara ohederlig. Du är dock bara rakt igenom ohederlig. GWs ord väger naturligtvis alltid 100 gånger tyngre än något feministisk trams så någon som inte ens skall börja kritisera hans uppskattningar är du.
Jag lyckas uppfatta det så? Nejnej det är så och ovan förklarar jag ju även varför ditt sista stycke igen bara är skrattretande dåligt och ohederligt. Pratar vi om 10 miljoner sexköp kan vi liksom lite humoristiskt säga att alla Sveriges män köper sex 2 gånger om året rent generellt. Pratar vi om 5 miljoner kan vi säga att 100% av Sveriges män köper sex.
Det är ju egentligen en feministisk guldgruva. 16 kvinnomord om året kan det skrivas och pratas om hur mycket som helst, dom 6000 våldtäkterna, dom 30000 misshandelsfallen men något som hänt miljoner gånger? Ja det är fan naaaaaaaaaaaaaaaada helt plötsligt.
Varför? För att det helt plötsligt inte längre handlar om tjejerna för dom skiter ni ju i.
Nej den är uppenbarligen helt verkningslös och allt du isåfall erkänner är att du inte kan tolka något alls.
Så hur många gånger brottet begås är oväsentligt?

Ni skämmer ju ut er.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
GW är en pajas - vilket många både inom kriminologi och polis är överens om..
Jo, siffran 1-10 miljoner är tagen ur röven eller luften.
Det spannet är inte bara "inte absoluta siffror" det är upphostning och absolut inte någon "kvalificerad" gissning...
.
Därför att gällande kvinnomord etc är det faktiska siffror - inte fantasier.
10 miljoner sexköp går det inte att diskutera utifrån eftersom det är en upphostning av GW utan förankring i något annat. (Dessutom stämmer ju inte ens siffran 10 miljoner ens om du vill tro att han vet hur det förhåller sig - eftersom han anger "någonstans mellan en och tio miljoner" - inte tio miljoner som du låta påskina)
Nej, du skämmer ut dig nu.
Ser man på brottsutveckling så jämför man det med något relevant - man plockar inte bara en siffra på förekomst eftersom det inte säger någonting om utvecklingen.
Hej Burros!
Jag uppskattar din kamp mot skräcködlorna, men tyvärr är den fruktlös...
Det är som att försöka vifta undan en fis med en tandpetare, man kan svinga sig trött men det kommer ändå lukta skit.
Hursomhelst så kan du släppa det här med att diskutera siffror med micro133 eller ScottWalter, de är hycklare och lögnare av rang och de saknar fullkomligt verklighetsförankring och tydligen även minne av sina egna uttalanden.
I den här tråden hävdar de att "
upp till 7 av 10" betyder precis 7 av 10, trots att själva rubriken i länken säger 1 av 3.
De tar alltså en ett vitt spann av siffror, som inte är precis specificerad, och använder det högst angivna talet som en sanning och använder som källa för att hävda att de har rätt.
Låter som om micro113 borde låta bli att kasta sten i glashus...
(FB) Hel SVENSK skolklass könstympad - vita CIS män problemet?
Ett exempel, det finns mer att hämta i tråden jag länkat:
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Om hon säger en majoritet och det hävdas i citatet 7 av 10 -- hur kan man inte får det till en majoritet och på vilket sätt skulle det inte vara relevant?
Micro113 och ScottWalter gör alltså precis det som de motsätter sig att de hävdar du har gjort nu, samtidigt som de beskyller alla andra för att vara hycklare och hävdar högljutt att de själva absolut inte är det....
Här har vi det, svart på vitt, de är lögnaktiga ärkehycklare.