2014-06-24, 10:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Är en tredjedel(lägre än det i västvärlden) majoritet enligt dig?

Eller tänkte du bara skita i att du överdriver och din källa talar emot dig, och låtsas som att du har rätt, samt att även våld i allmänhet räknats med i undersökningen.
En tredjedel är inte en siffra som står för vilket våld/sexuellt våld som kvinnor utsätts för:

most of this violence is intimate partner
violence. Worldwide, almost one third (30%) of
all women who have been in a relationship have
experienced physical and/or sexual violence by
their intimate partner. In some regions, 38%
of women have experienced intimate partner
violence;

Den siffran står endast för de som upplevt våldet/sexuellt våld inom ramen för en relation och talar alltså inte om i vilken mån kvinnor varit utsatta i andra situationer.
Citera
2014-06-24, 10:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Det är svårt det här med att hålla isär sina egna lögner när man bara häver ur sig snabba repliker i förhoppning att få tyst på en meningsmotståndare. Fördelen med att alltid var ärlig är att man aldrig behöver komma vad man sagt. Jag uppmuntrar alla som får utstå ScottWalters illa underbyggda argument att behålla detta inlägg som ett exempel på hur detta är en postare som ej är intresserad av saklighet.

För att ytterligare belysa strulet:
Du verkar ha det svårt nu Scott. Som flera påpekat så är inte 33% en majoritet hur finurligt man än räknar. Att denna referens:

"Up to 7 in 10 women around the world experience physical and/or sexual violence at some point in their lifetime"

ej har någon relevans till ovanstående citerat påstående är ytterligare något som ger intrycket av att du verkar mest söka statistik för att stödja dina fördefinerade argument snarare än att låta data upplysa dig om hur världen ser ut.
Om hon säger en majoritet och det hävdas i citatet 7 av 10 -- hur kan man inte får det till en majoritet och på vilket sätt skulle det inte vara relevant?
Citera
2014-06-24, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Bra inlägg i könsstympningsdebatten av Sakine Madon idag, i Dagens Samhälle:
http://www.dagenssamhalle.se/kronika/svik-inte-barnen-som-koensstympas-9642

Mycket bra skrivet av Sakine!
Balanserat och sakligt, helt ofeministiskt...
Citera
2014-06-24, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om hon säger en majoritet och det hävdas i citatet 7 av 10 -- hur kan man inte får det till en majoritet och på vilket sätt skulle det inte vara relevant?
Vi täpper till truten på nästa lögnaktiga feminist; hon menade att situationen var sådan i Sverige. Det åsyftar inte källan alls.
Citera
2014-06-24, 11:23
Medlem
goran744s avatar
Mycket,mycket bra skrivet av Sakine Madon.
Det här är en kvinna som kämpar för det man skall kämpa mot.
Fram för fler sådana kvinnor tack.
Då är jag som kvinna med i kampen.
Här är det inga påhopp på någon annan än förövarna.
Citera
2014-06-24, 11:24
Medlem
Muhamedssons avatar
Sakine är alltid bra så även i den här artikeln.
Citera
2014-06-24, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Ja du lyckades åtminstone med målet att inte vara tydlig. Jag undrar om du kanske har felpostat inlägg i någon annan tråd som egentligen skulle varit här, som innehåller det hypotetiska scenariot du ville att jag skulle fantisera om.

Om det inte är så tror jag att du menar så här: om vi skulle ha en lag där sexköp utomlands förbjöds, inklusive sådana som utfördes innan personen hade någon anknytning till Sverige, oavsett det aktuella landets lagstiftning, så skulle det vara dåligt och orimligt att ett betydligt allvarligare brott som könsstympning i det avseendet var lättare att komma undan med.

Om det var din poäng så kan jag absolut hålla med, det känns inte som särskilt relevant men för all del. För övrigt stöder inte jag sexköpslagen överhuvudtaget och ännu mindre förslaget om att kriminalisera detta för svenskar utomlands.
Du beskriver ju exakt feministerna i Sveriges agerande; gapa om att svenska män köper sex utomlands där det är lagligt men tystnad omkring hedersvåld och könsstympning på svensk mark. Svensk feminism handlar om misandri och kontroll av den vite mannen.
Senast redigerad av lillskrot 2014-06-24 kl. 11:34.
Citera
2014-06-24, 11:31
Bannlyst
Jag tror fortfarande att hela den här nyheten är ljug..
Citera
2014-06-24, 11:33
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Mycket,mycket bra skrivet av Sakine Madon.
Det här är en kvinna som kämpar för det man skall kämpa mot.
Fram för fler sådana kvinnor tack.
Då är jag som kvinna med i kampen.
Här är det inga påhopp på någon annan än förövarna.
Jag citerar ur artikeln. Nog tycker jag att hon riktar kritiken åt annat håll... ...och att det hon kritiserar är frånvaron av reaktioner.
Citat:
Debatten om könsstympning kan gynna rasister, sägs det. Resonemanget är en återvändsgränd. Rasister ska motarbetas, men försvinner inte för att vi anpassar våra problemställningar efter dem.
Citat:
Som alltid när ”de andras” uttryck för hederskultur kommer på tal finns det välmenande akademiker som står redo att förminska problem.
Citera
2014-06-24, 11:33
Medlem
Citat:
En tredjedel är inte en siffra som står för vilket våld/sexuellt våld som kvinnor utsätts för:

most of this violence is intimate partner
violence. Worldwide, almost one third (30%) of
all women who have been in a relationship have
experienced physical and/or sexual violence by
their intimate partner. In some regions, 38%
of women have experienced intimate partner
violence;

Den siffran står endast för de som upplevt våldet/sexuellt våld inom ramen för en relation och talar alltså inte om i vilken mån kvinnor varit utsatta i andra situationer.

I vanlig ordning drar du helt egna, efterblivna, slutsatser och väljer att bortse från kalla fakta som talar emot ditt "resonemang".
Du förnekar dig inte, din vidriga varelse.

Hela undersökningen är, som jag redan påpekat, ihopsamlad av en massa statistik ihopsamlad på oklart vis, vilket inte gör den trovärdig till att börja med.
Statistik insamlad genom enkäter går att vinkla precis som beställaren vill.

Din lallande femifascistpolare försöker sätta dit en annan användare, som frågade efter bevis på påhittade siffror om förekomsten av sexuellt våld, genom att använda den aktuella undersökningen.
Och som du själv påpekar visar den även på förekomsten av allt våld, inte bara sexuellt, så du sköt just din patetiska vapendragare i ryggen...

Citat:

Spelar du dummare än du är nu, eller är du bara bedrövligt dålig på engelsk läsförståelse!?
"Up to" betyder upp till, vilket inte är en fastställd siffra överhuvudtaget!
Det kan vara 0% överallt förutom på ett undersökningsställe, och där är det 70%, och det kan vara t ex ett skyddat boende för kvinnor där undersökningen genomfördes.

Du är en jävla idiot som desperat greppar efter halmstrån i din desperata önskan att ha rätt, trots att du innerst inne vet att du har fel.
Det är patetiskt och sorgligt att se...
Citera
2014-06-24, 11:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Vi täpper till truten på nästa lögnaktiga feminist; hon menade att situationen var sådan i Sverige. Det åsyftar inte källan alls.
Jag fick nog mer uppfattningen att hon inkluderade Sverige i världen, än att siffran skulle vara sann för just Sverige...

Dock - ser man till svenska undersökningar så kommer ju en majoritet av kvinnorna vara utsatta i någon form under ett livsspann.
Citera
2014-06-24, 11:38
Medlem
Citat:
Jag fick nog mer uppfattningen att hon inkluderade Sverige i världen, än att siffran skulle vara sann för just Sverige...

Dock - ser man till svenska undersökningar så kommer ju en majoritet av kvinnorna vara utsatta i någon form under ett livsspann.
Bullshit. En majoritet av allt våld begås av en liten minoritet män. Håll er undan dem och det värsta ni kommer vara med om är en bruten nagel.

Vad inkluderas i våld mot kvinnor undrar ´man? En man säger hej i fel tonfall? Någon snuddar dig i busskön?´

Hon åsyftade specifikt i Sverige och hänvisade till källan. Kan inte du och dina sjuka vapendragare ta en liten paus nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in