2014-01-05, 15:48
Medlem
bitchtits89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -vaas-
Well, det är nog svårt att vidga sina vyer om ens vyer är begränsade till att enbart acceptera det som är en del av rådande uppfattning eller kommer från någon som ger sken av auktoritet.

Rätt så menlöst att ens försöka vidga sina vyer om man redan är så begränsad, ungefär som en blind person reser runt i världen för att se på naturen och sedan klagar över att den fortfarande är blind och det är världen som kass eftersom den inte visar sig.
Well put.
Själv blir jag bara imponerad av de antifeminister som med förnuftets hammare gång på gång krossar feministludren. Och synen på feminister har såklart bara förvärrats, misandrin lyser alltid igenom feministludrens inlägg.
2014-01-05, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitchtits89
Well put.
Själv blir jag bara imponerad av de antifeminister som med förnuftets hammare gång på gång krossar feministludren. Och synen på feminister har såklart bara förvärrats, misandrin lyser alltid igenom feministludrens inlägg.

För att inte ge feministerna mer vatten på sin kvarn om att alla "antifeminister" godtar nedsättande språkbruk om det inte öppet protesteras emot det; Jag vänder mig mot användningen av begreppet "feministludren".

http://g3.spraakdata.gu.se/saob/show.phtml?filenr=1/143/46.html
2014-01-05, 16:21
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Hur har er bild av antifeminister påverkats av denna forumdel?

Bilden har delats upp. Dels feminism-kritiker som har ganska goda poänger om brister med feminismen (dock få här, eftersom det är vanligt att kommentarer slinter i låga och stängda argument), dels finns det mycket oreson och bitterhet där man konstant väljer att se det värsta ur feminismen och definierar att det är egentligen bara det feminismen handlar om. Håller med om dina beskrivningar.
Senast redigerad av Mojokii 2014-01-05 kl. 16:32.
2014-01-05, 16:25
Medlem
Kundalinis avatar
Jag har en människosyn grundad i evolution och biologi, men "anti-feministerna" här är ofta så lågpannade och vulgära (jag har elitistiska drag också ) att jag ofta slår mig för pannan och undrar om avrättningsläger för att få bukt med ensamhet, bitter och dumhet kanske ändå inte är en så dum idé.
2014-01-05, 16:33
Medlem
Extras avatar
Att det i princip är omöjligt att föra någon slags saklig debatt/diskussion, åtminstone i det här formatet. Ibland kan man hitta något välgrundat argument men jag tycker dessa ofta drunknar i en flod av trams och ryggdunkningar. Min upplevelse av forumdelen är att de flesta inte är här för att diskutera, utan enbart för att kunna få uttrycka sina kontroversiella åsikter och få gehör för dessa. Trådar startas inte för att diskutera med en feminist, utan för att sätta dit en feminist.

*För att förtydliga lite varför jag tycker debattklimatet här är drygt. Det räcker att ifrågasätta något "anti-feministiskt" för att få epitetet feminist och därefter bli tilldelad både den ena och den andra åsikten. Det blir rätt tradigt att diskutera saker utefter åsikter man blir tilldelad, snarare än de man faktiskt har presenterat.
Senast redigerad av Extra 2014-01-05 kl. 16:45.
2014-01-05, 17:04
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Det vanliga är att ni feminister hoppar över tio välskrivna inlägg och hoppar på det mest idiotiska inlägget i hela tråden så ni har er själv att skylla

Själv länkar jag sällan fakta längre eftersom feministen bara försvinner från tråden när de får se fakta som inte stämmer med deras världsbild. Ut och klippa gräs, laga mat eller bara blankt hoppar över det man lagt fram

Nivån på de få feminister som fortfarande finns här är mycket lägre numer

Jag hoppar aldrig över några andra inlägg på en tråd oavsett vad de tycker utan läser alltid igenom hela tråden. Tyvärr måste jag konstatera att anti-feminister är ett kvinnohatarsläkte som vägrar att erkänna för sig själva att det är dem som verkligen hatar det motsatta könet och inte feministerna.
Angående det här med fakta så är det alltid detsamma - kvasivetenskapliga och ytterst vinklade undersökningar som ALLTID framställer kvinnor som andra klassens människor. Ser ni inte själva det orimliga i att ett kön alltid är bäst och ett kön alltid är sämst?
2014-01-05, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extra
Att det i princip är omöjligt att föra någon slags saklig debatt/diskussion, åtminstone i det här formatet. Ibland kan man hitta något välgrundat argument men jag tycker dessa ofta drunknar i en flod av trams och ryggdunkningar. Min upplevelse av forumdelen är att de flesta inte är här för att diskutera, utan enbart för att kunna få uttrycka sina kontroversiella åsikter och få gehör för dessa. Trådar startas inte för att diskutera med en feminist, utan för att sätta dit en feminist.

*För att förtydliga lite varför jag tycker debattklimatet här är drygt. Det räcker att ifrågasätta något "anti-feministiskt" för att få epitetet feminist och därefter bli tilldelad både den ena och den andra åsikten. Det blir rätt tradigt att diskutera saker utefter åsikter man blir tilldelad, snarare än de man faktiskt har presenterat.

Du klagar på att du blir stämplad som feminist och sorterad i ett fack för att du debatterar feminism och jämställdhet.

Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Jag hoppar aldrig över några andra inlägg på en tråd oavsett vad de tycker utan läser alltid igenom hela tråden. Tyvärr måste jag konstatera att anti-feminister är ett kvinnohatarsläkte som vägrar att erkänna för sig själva att det är dem som verkligen hatar det motsatta könet och inte feministerna.
Angående det här med fakta så är det alltid detsamma - kvasivetenskapliga och ytterst vinklade undersökningar som ALLTID framställer kvinnor som andra klassens människor. Ser ni inte själva det orimliga i att ett kön alltid är bäst och ett kön alltid är sämst?

Jag vet däremot inte om det är värre än att bli stämplad som "antifeminist" och "kvinnohatare" för att man inte ställer upp på de radikalfeministiska teserna.

Sedan anser jag personligen att feminismen är det största hotet mot kvinnors frihet idag. Åtminstone i västvärlden. Det är många många kvinnor som utsätts för våld och övergrepp tack vare feminismen. Och det är naturligtvis djupt olyckligt.
2014-01-05, 17:20
Medlem
Inte varit här så länge, men oj vad flashback fått upp mina ögon för vilka kompletta freaks det verkar finnas ute i Sveriges kojor.

Har aldrig läst så mycket samlad kvinnohat, förakt och galla över kvinnokönet som här.
Har tredubblat min feministiska syn, som var ganska lagom och moderat innan.
2014-01-05, 17:25
Medlem
De verkar bittra. Man kan undra vad de har för erfarenheter av kvinnor.
2014-01-05, 17:29
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden

Jag vet däremot inte om det är värre än att bli stämplad som "antifeminist" och "kvinnohatare" för att man inte ställer upp på de radikalfeministiska teserna.

Vad får dig att tro att jag är en radikalfeminist? Jag är ingen radikalfeminist, jag är inte ens vänster, det är du och dina gelikar som är radikala åt antihållet.
2014-01-05, 17:32
Medlem
Flashbacks jämställdhetsforum är väl känt även utanför Flashbacks gränser för att inte direkt innehålla de skarpaste knivarna i lådan. Men här finns ju bevisligen en del skärpta anti-feminister också så antagligen beror det mest på att ämnet som sådant drar till sig anti-intellektuell pöbel samt möjligtvis att forumet är lite för dåligt modererat. Sammanfattningsvis tror jag inte att jag lärt mig något alls om anti-feminister här. Att det finns kvinnohatande drägg runt om i landet visste jag redan och det vore dumt att försöka göra några approximationer om kvantiteter eller andelar utifrån vad man ser på ett uppenbart icke-representativt diskussionsforum.
2014-01-05, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Hur har er bild av antifeminister påverkats av denna forumdel?
Positivt överraskad. Visst det finns många idioter som är antifeminister men det visste jag redan, men att det skulle finnas så många personer med genomtänkt kritik av feminismen och nya spännande tankar som jag inte tidigare sett i media eller på universitet, det var nytt och givande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in