Citat:
Ursprungligen postat av
Extra
Att det i princip är omöjligt att föra någon slags saklig debatt/diskussion, åtminstone i det här formatet. Ibland kan man hitta något välgrundat argument men jag tycker dessa ofta drunknar i en flod av trams och ryggdunkningar. Min upplevelse av forumdelen är att de flesta inte är här för att diskutera, utan enbart för att kunna få uttrycka sina kontroversiella åsikter och få gehör för dessa. Trådar startas inte för att diskutera med en feminist, utan för att sätta dit en feminist.
*För att förtydliga lite varför jag tycker debattklimatet här är drygt. Det räcker att ifrågasätta något "anti-feministiskt" för att få epitetet feminist och därefter bli tilldelad både den ena och den andra åsikten. Det blir rätt tradigt att diskutera saker utefter åsikter man blir tilldelad, snarare än de man faktiskt har presenterat.
Du klagar på att du blir stämplad som feminist och sorterad i ett fack för att du debatterar feminism och jämställdhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
thewellovedone
Jag hoppar aldrig över några andra inlägg på en tråd oavsett vad de tycker utan läser alltid igenom hela tråden. Tyvärr måste jag konstatera att anti-feminister är ett kvinnohatarsläkte som vägrar att erkänna för sig själva att det är dem som verkligen hatar det motsatta könet och inte feministerna.
Angående det här med fakta så är det alltid detsamma - kvasivetenskapliga och ytterst vinklade undersökningar som ALLTID framställer kvinnor som andra klassens människor. Ser ni inte själva det orimliga i att ett kön alltid är bäst och ett kön alltid är sämst?
Jag vet däremot inte om det är värre än att bli stämplad som "antifeminist" och "kvinnohatare" för att man inte ställer upp på de radikalfeministiska teserna.
Sedan anser jag personligen att feminismen är det största hotet mot kvinnors frihet idag. Åtminstone i västvärlden. Det är många många kvinnor som utsätts för våld och övergrepp tack vare feminismen. Och det är naturligtvis djupt olyckligt.