Citat:
Ursprungligen postat av
Knugen-Skuk
Hur tänker ScottWalter egentligen? Först klagar hon när killar startar usla trådar, sen startar hon precis likadana fast tvärtom. Hur tänker ni moderatorer kring dessa trådars existensberättigande?
Det kan ScottWalter berätta:
Jag anser att tråden: "Kvinnor njuter av våldtäkt" är trams och även kränkande mot människor som faktiskt blivit utsatta för detta brott samt i viss mån en form av uppvigling. Som sådan borde den tas bort. Dock är en trådstart knappast hela tråden utan hur den utvecklas, vad som skrivs i tråden. Denna har nu sen juni utvecklats till att bli en enda lång debatt mot en enda debattör Babianen (B.)
Som uppenbart sitter och bryter mot en rad av reglerna* på detta forum, varför FB tillåter B. att vara kvar är ett mysterium.
Jag väljer att starta en speglad tråd för att väcka folks tankar (främst moderatorernas) kring hur man tillåter B. att fortsätta och även tillåter en sådan här tråd att existera. FB kan inte ta bort min precis lika uppenbara tramstråd/ kränkning av misshandlade män, utan att också tvingas ta bort "orginalet".
Vill man diskutera kvinnlig sexuell undergivenhet/ masochism på ett biologiskt plan eller social-konstruktivitstisk så är det fullt möjligt att göra och enligt mig absolut intressant topic på ett forum.
Denna tråd handlar dock inte om detta, vilket är tämligen uppenbart, utan om våldtäkt - ett brott och att kvinnor "älskar" att bli brottsutsatta.
Allra helst hade jag velat "spegla" Babianen och inte tråden, men det pallar jag inte och också betydligt svårare få till. Alltså väljer jag detta.
Kunde också ha startat trådar av typen:
"Judar älskar att brännas i ugnar."
"Romer gillar att man spottar på dem då de tigger."
"Män tycker det är skönt att bli våldtagna av homosexuella män."
"Barn tycker om att bli utsatta för incest av vuxna."
"Män njuter av att bli knivskurna/ mördade/ lynchade/ bestulna/ skändade/ ofredade och mobbade."
Också exempel på trams/ kränkning av brottsutsatta. Men nu är det en tråd om just kvinnor, en grupp som det tydligen på FB går att skriva lite vad som helst om.
*
Anser att Babianen bryter mot:
Regeln:
"2.02. Kvalitet framför kvantitet (KFK)
Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag, blir avstängda eller bannlysta."
Min kommentar:
B. sitter och upprepar exakt samma sak: kvinnor älskar att våldtas sen i juni i km av inlägg och i olika variationer. B. svarar inte på seriösa frågeställningar från andra debattörer, utan bryter konsekvent mot retoriska
regler. ex. -Kivnnor gillar inte våldtäkt, du har tusentals kvinnor som lider oerhört efter att ha blivit utsatta för detta. Varvid Babianen svarar: nej du har fel, kivnnor älskar att våldtas.
0.03. Trams och off-topic
Inlägg som är off-topic eller trams kan raderas utan förvarning och motivering.
Min kommentar:
Uppenbart trams.
1.04. Uppvigling
Det är förbjudet att uppvigla eller att organisera brottslig verksamhet från forumet.
Dölj förtydligande av denna regel.
Denna regel finns för att förhindra uppmaningar om att bryta mot lagen. Det är tillåtet att diskutera brottslig verksamhet, men inte att uppmana allmänheten att bryta mot lagen.
För att ett inlägg ska omfattas av regeln krävs det att det riktar sig mot en grupp människor och inte till en enskild person. Uppmaning till en enskild person att exempelvis hacka konton eller att sätta eld på en persons bil är inte att betrakta som uppvigling.
Det måste även röra sig om en uppmaning till brottslig gärning för att det ska vara uppvigling. Brott som kan vara aktuella är exempelvis datorintrång (det vill säga att man ber andra användare att hacka ett konto) och ofredande.
Min kommentar:
Anser att B. med alla sina inlägg i hur kivnnor älskar att våldtas, uppenbart kommer med en indirekt uppmaning till män som grupp att det är helt ok att tvinga sig på kvinnor sexuellt. Våldtäkt är ett brott, att påstå att kivnnor älskar att bli utsatta för detta brott är i sig en form av uppmaning.
Anser också att TS bryter mot:
0.02. Trådstart och forumval
Var noga med att posta ditt inlägg i rätt underforum. Ditt inlägg ska ha anknytning till det ämne som forumet avser. Starta inte en ny tråd ifall det redan finns en lämplig tråd.
Min kommentar:
Vad har: "Kvinnor älskar att våldtas!" med feminism och jämställdhet att göra?
Detta inlägg kommer garanterat bli bortaget och jag anmäld, men jag måste ju kunna förklara mig nånstans, so go ahead.