2014-11-26, 18:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Precis som du definierar män menar du, när du kallar män som är på ett visst sätt för "gråtfjollor"?
Nej, inte män.
2014-11-26, 18:51
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, inte män.
Nehej, vilka då då?
2014-11-26, 18:51
Medlem
Citat:
Endast i verbal form? Du menar att endast kvinnor hatar män genom att säga det högt? Alla skribenter som fäller hatiska kommentarer om män, inte minst här på Flashback, existerar alltså inte?

Alla gånger du eller någon av dina "kollegor" uttryckt sig manshatande så är det ironi. Därför undrar jag varför du prompt måste anta att alla kvinnohatare på Flashback alltid är seriösa till 100 %. Det går inte ihop.
.

men hörru…nu får du väl ge dig…varför gör du dig mycket dummare än vad du är? Sluta.
Kolla upp vad verbal betyder.

och jag har överhuvudtaget aldrig antagit att alla idioter, misogyner, tramspellar på detta forum skulle vara 100% seriösa…
2014-11-26, 18:59
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
men hörru…nu får du väl ge dig…varför gör du dig mycket dummare än vad du är? Sluta.
Kolla upp vad verbal betyder.

och jag har överhuvudtaget aldrig antagit att alla idioter, misogyner, tramspellar på detta forum skulle vara 100% seriösa…
Citat:
verbal

som har med ord och (muntlig) kommunikation att göra
Verbal kommunikation har både för- och nackdelar jämfört med skriftlig kommunikation.
Han har en mycket god verbal förmåga.
(betydelsenyans) muntlig, språklig, i motsats till fysisk
2002 (11 maj): Tyson till attack mot Lewis (DN):
I väntan på att han får dra på sig boxningshandskarna går i stället Tyson till verbal attack.
(kompareras ej) som rör verb
Sammansättningar: verbalabstrakt, verbalavledning, verbalsubstantiv
http://sv.wiktionary.org/wiki/verbal

Jag antog att du menade betydelsen "muntlig". Förklara gärna mer ingående hur du menar.

Varför startade du tråden (FB) Var kommer allt evinnerliga kvinnoförakt ifrån?
Citat:
Ständigt och jämnt på detta forum, ett evigt skvalande av inlägg där man nedvärderar kvinnor, deras prestationer, arbete, sexualitet eller deras rättigheter å det grövsta.

Var kommer detta ifrån?
Vad är det kvinnor har gjort/ gör som ger dessa gossar anledning och sitta och hata kvinnor i tråd efter tråd? Seriöst jag undrar verkligen.

Personligen tycker jag kvinnor sköter sig och sitt väldigt fredligt och bra. Vi tar 75% av tiden med barn, vi jobbar, vi begår i regel inte brott, vi mördar inte män speciellt, vi våldtar inte män.
Så? vad gör vi som förtjänar detta konstanta förakt?
Om alla inte är seriösa, varför denna trådstart överhuvudtaget?
2014-11-26, 19:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nehej, vilka då då?
Gnällfjollorna som bildar gråtklubbar på Flashback för att kvinnor inte är tysta, ödmjuka och smeker deras inbillade manlighet medhårs.. .. Tycker jag varit tydlig med det ....
2014-11-26, 19:05
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Gnällfjollorna som bildar gråtklubbar på Flashback för att kvinnor inte är tysta, ödmjuka och smeker deras inbillade manlighet medhårs.. .. Tycker jag varit tydlig med det ....
Och de är inte män menar du?

Och varför är kritik av en artikel som en kvinna skrivit samma sak som att kräva att kvinnor ska vara tysta och ödmjuka?
2014-11-26, 19:29
Medlem
Citat:
http://sv.wiktionary.org/wiki/verbal

Jag antog att du menade betydelsen "muntlig". Förklara gärna mer ingående hur du menar.

Varför startade du tråden (FB) Var kommer allt evinnerliga kvinnoförakt ifrån?

Om alla inte är seriösa, varför denna trådstart överhuvudtaget?

som jag använde verbal i motsatts till praktiskt verklighet så borde det vara fullkomligen självklart att jag menar "språkliga".

Du menar alltså om bara 90% 80% eller 50% av allt tramset är serisöt så får jag inte starta en tråd där jag frågar var detta kommer ifrån.

hm?
2014-11-26, 19:30
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Och de är inte män menar du?

Och varför är kritik av en artikel som en kvinna skrivit samma sak som att kräva att kvinnor ska vara tysta och ödmjuka?
Nej den som blir upprörd /gnällig över att några tjejer/kvinnor argumenterar emot det mesta av den skit många här producerar är en jävla fjolla det är väl inte så svårt att fatta?
2014-11-26, 19:43
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
som jag använde verbal i motsatts till praktiskt verklighet så borde det vara fullkomligen självklart att jag menar "språkliga".

Du menar alltså om bara 90% 80% eller 50% av allt tramset är serisöt så får jag inte starta en tråd där jag frågar var detta kommer ifrån.

hm?
Okej, för mig har "verbal" alltid inneburit "muntlig". Och hur uttrycker man saker, om inte språkligt? Visst man kan måla en bild, men det tror jag inte många här gör.

Jo, klart du får, men du får också räkna med att mycket är just trams, alltså inte seriöst. Du verkade i trådstarten inte ta hänsyn till det.
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Nej den som blir upprörd /gnällig över att några tjejer/kvinnor argumenterar emot det mesta av den skit många här producerar är en jävla fjolla det är väl inte så svårt att fatta?
Är de då gnälliga över att tjejer argumenterar emot? Jag fick intrycket av att man riktade argumenten mot artikelns skribent.

Dessutom har jag svårt att förstå hur det skulle innebära svaghet, och ännu svårare har jag att förstå hur en feminist kan kalla sådana personer för fjollor.
2014-11-26, 20:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Okej, för mig har "verbal" alltid inneburit "muntlig". Och hur uttrycker man saker, om inte språkligt? Visst man kan måla en bild, men det tror jag inte många här gör.

Jo, klart du får, men du får också räkna med att mycket är just trams, alltså inte seriöst. Du verkade i trådstarten inte ta hänsyn till det.

Är de då gnälliga över att tjejer argumenterar emot? Jag fick intrycket av att man riktade argumenten mot artikelns skribent.

Dessutom har jag svårt att förstå hur det skulle innebära svaghet, och ännu svårare har jag att förstå hur en feminist kan kalla sådana personer för fjollor.
Är du nyfiken på det så föreslår jag att du frågar en feminist som kallar sådana personer för fjollor . .. Det vore bra mycket mer rationellt än att sitta här och gnida gnisselfiolen ....
2014-11-26, 20:52
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Är du nyfiken på det så föreslår jag att du frågar en feminist som kallar sådana personer för fjollor . .. Det vore bra mycket mer rationellt än att sitta här och gnida gnisselfiolen ....
Suck, nej okej, du är inte feminist, men jag sa det eftersom dina åsikter i stort kan anses vara feministiska.
2014-11-26, 21:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Suck, nej okej, du är inte feminist, men jag sa det eftersom dina åsikter i stort kan anses vara feministiska.
Tack äntligen.
Nej, mina åsikter är inte i stort - och kan inte ens i stort anses vara - feministiska. Däremot delar jag i en del frågor - (inte alla, och det utgör inte basen för alla mina åsikter i alla frågor/ur alla perspektiv) - det som framförs inom vissa delar av feminismen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in