Citat:
Nu gör du dig rejält dummare än vad du egentligen är, finns ett ord för denna typ av retorik när man försöker schabbla bort ämnet via massa nonsens. Inte hederligt och inte speciellt lyckad teknik heller för den delen.
Är en "svaghet" ja att sitta och gnälla över något man inte har en anledning att gnälla över i grupp på ett forum såsom ex. självständighet hos kivnnor...
SÅÅÅÅÅ jobbigt = svagtHar inget med manlighet eller kvinnlighet att göra utan är kort och gott svagt och tramsigt ur en rent mänsklig aspekt eftersom det inte är ett problem.
Micro använder ordet "gråtfjollor" i ett sammanhang där man lätt förstår vad hon menar eftersom hon skriver ut det t.o.m. Men visst är man en FB:are enkom på jakt efter något att haka fast i som en igel
för att skriva ner någon så tar man väl sin chans.
Citat:
Även om fjolla mycket riktigt har fler betydelser så används det nästan uteslutande idag om män som inte är manliga, och att använda det som skällsord i en debatt, för att ens motståndare varit "svag", är att antyda att motståndaren bör tuffa till sig, och därmed bete sig manligare. Dessutom ger micro113 sken av att män som gråter är sämre än andra, med tanke på att hon använder "gråt-" som förstärkningsord.
nej fel, det används till annat också, är lite dialektalt så skiljer från olika landsändar, vilket jag sänt dig länker om…som du inte läst verkar det som, eftersom du har bestämt dig.
Citat:
Fjolla har vi slagit upp flertalet gånger i denna tråd, och alla har betydelsen att personen i fråga är svag. Att micro klagar på svaghet hos sina motdebattörer talar emot hennes syn att varje man ska få vara på sitt eget sätt. För det finns män som inte är starka i alla lägen. Varför ska de behöva ta förolämpningar, av feminister dessutom? Jag kommer till en intressant punkt längre ner, så håll till godo.
fel igen…
det har även betydelsen att tramsa sig..och i äldre språkbruk gällde detta båda könen. Strindberg använde det kring ett kärlekspar som "fjollade sig" googla så får du se.
fjolla
feminin pojke eller man, ofta med innebörden feg eller vek
virrig, tanklös flicka eller kvinna
Synonymer: toka, fjompa, stolla, tossa, tramsa
bög; homosexuell man
Synonymer: fikus
Citat:
Varför är det omanligt, okvinnligt och omänskligt? Har inte varje människa rätt till sin egen uppfattning utan att behöva utstå glåpord? Och vad säger att dessa personer inte klarar av att se kvinnor som självständiga? Vad jag vet så var det enda de klagade på att en kvinna hade skrivit en artikel om alla typer av killar hon störde sig på. Om det är att inte tycka att kvinnor ska vara självständiga, så är uppenbarligen även många kvinnor av den åsikten. Det faller på sin egen orimlighet.
eh? Du menar jag ska ha rätt att anse att alla män ska vara osjälvständiga och tvingas leva under dominans av kvinnor? Är det en speciellt trevlig eller mänsklig syn?
Och frågan gällde inte vad dessa killar som Micro syftade på tänkt, gjort eller sagt. Frågan här gäller är det korrekt av en feminist kalla ett gäng killar på FB för "gråtfjollor" för att hon uppfattar att de sitter och gråter i kapp över att kvinnor är självständiga varelser som fattar egna beslut.
Är det frågan gäller. Du kämpar hårt med att försöka dribbla bort bollen märker jag, men sorry det funkar inte med mig.
Citat:
Alla definitioner av ordet "fjolla" bottnar i svaghet av olika slag, och då micro kräver av sina motdebattörer att inte visa svaghet, så spär hon på synen att män ska vara starka och klara av vad som helst utan att vika sig. Det är självmotsägande, förutsatt att hon tycker att män ska slippa leva upp till mansrollen.
Nej, jag har bevisat för dig ca 30 ggr nu att fjolla har betydligt mer ursprung av att tramsa och fjolla sig.
Citat:
Då är det bäst om du slutar upp med att klaga på de män som visar sig svaga, även om de råkar vara dina politiska motståndare. Eller är det kanske bara män som håller med dig som har rätt att visa sig svaga? Det skulle utan tvekan kunna förklara en hel del av ert beteende, feminister gör ofta så:
Beror helt på vad jag väljer att lägga i ordet "svag". Du och jag verkar ha väldigt olika uppfattning därvidlag. De strongaste individerna på detta forum oavsett åsikt och kön, är de som vågar gå emot strömmen, ha en integritet och stå för sin åsikt. Samt de som vågar erkänna när de har fel.
Tror inte att denna klunga "gråtfjollor" som Micro hänvisde till var av denna typ direkt. Mer av den ryggdunkande antifeministiska gnällskvadronen som härjar och ja, dessa förtjänar definitivit epitetet.
det hade även en motsvarande grupp tjejer gjort.
Citat:
"Kvinnor ska få välja sin framtid själva! Öh, är du hemmafru av fri vilja? Jävla våp!"
Fast särskilt konsekvent är det inte. Det hela tycks bottna i en extremistisk syn om att alla måste tycka likadant, och att oliktänkande ska bekämpas med alla medel.
Fast särskilt konsekvent är det inte. Det hela tycks bottna i en extremistisk syn om att alla måste tycka likadant, och att oliktänkande ska bekämpas med alla medel.
är din åsikt, inte min så stick och bind din halmdocka någon annanstans.
Nu får denna diskussion räcka för mig.

helt rätt.
)
eller hur.