Citat:
Ursprungligen postat av
Knugen-Skuk
Du är lika nedvärderande i dina inlägg om män, men då skämtar du. Vad får dig att tro att alla som skriver kvinnofientliga inlägg är seriösa?
Och sen får du räkna in allt mansförakt i media. Fredrik Virttanen föreslog ju avskaffande av manlig rösträtt, och vi ser ständigt ett kollektivt skuldbeläggande av män från diverse kolumnister.
Sen är det intressant hur du svär över att män tar åt sig äran för andra mäns framgång, när du själv gottar dig på andra kvinnors som kollektiv framgångar. Vad är då fel när män gör detsamma?
"Ni är inte heller särskilt framgångsrika på forskning och ni tar inte lika många Nobelpris som oss män." skulle någon kunna svara. Felet i logiken är att man ser sig själv som ett könlig kollektiv men har enorma problem att se sig som ett mänskligt kollektiv.
kan du vänligen ge mig ett exempel där du tycker jag är nedvärderande kring män på samma sätt som ex. han ovan. (#3)
För yes jag skämtar ibland som reaktion på nått skit, som oftast framgår väldigt tydligt när man läser i tråden. Men jag sitter inte med åsikterna att män inte ska få lov spela fotboll, få lov rösta, har mänskliga rättigheter eller tvingas till sex, eller våldtas då det passar kvinnor, inte är intelligenta,
värdelösa på ditt och datt i det oändliga.
Den typen ser du varken på FB eller ute i offentlig debatt. Där finner du en stark kritik mot sexuellt våld, kriminalitet och orättvisor mellan könen, alla existerande saker. Så? nå? vad är det kvinnor gör som förärar oss denna massiva våg av skit som riktas mot kvinnor på FB?