Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-16, 20:31
  #1
Medlem
Ok so I'am Swedish but I'm going to write in English because I write better that way.
So, I know very little about what you need to experience much smoother gameplay with low FPS and computer systems. I'm a complete noob at this. So I got an Acer Aspire M5811 Intel Core i3 CPU 530 @ 2.93 GHz with a videocard Nvidia GeForce GTX 560 Ti.

Is this good? I've been told I need a higher "i3" whatever that is to be able to play the future MMO games like Wildstar and Everquest Next. I can't play RIFT with highest settings because it is a very CPU dependent game. And I HATE lagg, I can't stand it... They say i5 or i7 would be better.

Please give me some helpful tips and such. Would very very much appreciate it
Citera
2013-11-16, 21:02
  #2
Medlem
Sikkans avatar
I3an du har bör duga helt okej.. det som det hänger på såklart är ju dels vilken upplösning du vill köra spel i. I 1920x1080 krävs det riktigt bra grejer för att få spelen att flyta.. medans 1366x768 kräver mindre prestanda. Sen kan man alltid stänga av/gå ner i detaljer på skuggor och FSAA. Dessa grejer suger rätt mycket kraft.

Men jag förstog inte..har du ett spel nu du tycker hackar? Eller är det framtida spel? Är det framtida spel kan man endast spekulera. Men om du tycker att det hackar, gå ner i kvalitet på effekter, upplösning mm tills du är nöjd. Simple as that
Citera
2013-11-16, 21:07
  #3
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fearfniche3
Ok so I'am Swedish but I'm going to write in English because I write better that way.
So, I know very little about what you need to experience much smoother gameplay with low FPS and computer systems. I'm a complete noob at this. So I got an Acer Aspire M5811 Intel Core i3 CPU 530 @ 2.93 GHz with a videocard Nvidia GeForce GTX 560 Ti.

Is this good? I've been told I need a higher "i3" whatever that is to be able to play the future MMO games like Wildstar and Everquest Next. I can't play RIFT with highest settings because it is a very CPU dependent game. And I HATE lagg, I can't stand it... They say i5 or i7 would be better.

Please give me some helpful tips and such. Would very very much appreciate it
http://www.komplett.se/komplett-xtreme-i100/10817
Citera
2013-11-16, 21:15
  #4
Medlem
Cecilia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
http://www.komplett.se/komplett-xtreme-i100/10817
"De fyra processorkärnorna kan du göra flera saker samtidig utan att datorn blir seg. Utöver en snabb processor och SSD får du även 32GB DDR3 minne."
Komplett vet ju inte ens själva va dem säger. Det är alltså en I7 4960x, en hexacore med hyperthreading Ville bara dela med mig av vad jag hittade
Citera
2013-11-16, 21:18
  #5
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cecilia.
"De fyra processorkärnorna kan du göra flera saker samtidig utan att datorn blir seg. Utöver en snabb processor och SSD får du även 32GB DDR3 minne."
Komplett vet ju inte ens själva va dem säger. Det är alltså en I7 4960x, en hexacore med hyperthreading Ville bara dela med mig av vad jag hittade
Kontakta dem så kanske du får hittelön.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback