• 1
  • 2
2013-11-16, 15:21
Medlem
Vill bara veta vilket av lagen ni tycker är bäst. Jag anser att jag har bättre koll än min polare på fotboll och han menar motsatta. Har bråkat länge och mycket om detta så behöver svar på det. Uppskattar gärna att ni svarar om ni endast kan lagen ni kommenterar om.

Jag anser att Belgien är ett bättre lag en Italien, spelar mot spelare och som lag.

Jag anser oxå att bosnien hercegovina är ett bättre lag än Sverige, spelare mot spelare och som lag.

Jag utgår ifrån att ni kan samtliga spelare från samtliga lagen.
Citera
2013-11-16, 15:27
Medlem
Bosnien, absolut bättre ÄN Sverige.
Däremot tycker jag Italien verkar stadigare som lag. Får se hur det går för Belgien i VM, det blir ju lite av en facit då...
Citera
2013-11-16, 15:37
Medlem
Shuffless avatar
Argentina har en ljus framtid. Inte det bästa laget just nu, men om 4år så är det inte omöjligt.
Citera
2013-11-16, 15:57
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av travmannen333
Jag anser att Belgien är ett bättre lag en Italien, spelar mot spelare och som lag.

Jag anser oxå att bosnien hercegovina är ett bättre lag än Sverige, spelare mot spelare och som lag.
.
Vi skulle ge förslag på de bästa landslagen?

Det är Spanien, Tyskland och Brasilien som har de bästa landslagen just nu.
Citera
2013-11-16, 15:59
Medlem
Photonmans avatar
Njaaa, Schweden har Ibra, som är hästlängder bättre än alla i Bosniska landslaget. Italien är däremot bättre än Belgien tror jag, det är bara deras idiottränare som aldrig väljer att ha med tex Di Natale(som får agera backup) till Matri och Balotelli och andra skitar...

Världens bästa landslag är utan tvekan Tyskland..

Neuer
Hummels
Lahm
Schweini
Reus
Özil
Schurrle
Benderbröderna

Sjukt lag!
Citera
2013-11-16, 16:06
Medlem
Om man skulle betygsätta spelarna så skulle nog Belgien vara bättre på papperet, men om jag skulle satsa pengar i ett mästerskap så skulle jag utan tvekan satsa på Italien över Belgien. Där deras rutin/tradition är en stor anledning, Belgien behöver ett par mästerskap under bältet för att få den rutin som krävs för att utmana på riktigt.

Liksom hur många höll Italien som favoriter mot tyskarna i det senaste EM:et?
Citera
2013-11-16, 16:08
Medlem
Italien är kanske bara lite bättre än Belgien på papperet (jämför Tyskland som är mycket bättre på papperet), men Italiens dignitet som fotbollsnation gör dem förmodligen till ett starkare lag. De tillhör den historiska topp 3 med Brasilien och Tyskland som alltid har kapaciteten att göra starka insatser, även om de ibland gör dåliga turneringar. Inom en överskådlig framtid, så kommer även Spanien vara på denna nivå. Frankrike och England är dock lag som vunnit VM, men som är mindre än denna topp 3, och ibland helt enkelt inte har tillräcklig kvalitet för att kunna match en stark uppstickare som Belgien. Ibland missar de även mästerskap, vilket Frankrike nu håller på att göra. Bosnien är dock klart bättre än Sverige.
Citera
2013-11-16, 16:19
Medlem
Hade vart bra om ni förklara varför det ena laget är bättre än det andra.
Jag tycker iaf att Belgien är det mer stabilare laget för när man kollar på VM kvalet nu så hade Belgien en svårare grupp. Deras facit lyder 8-2-0 och 18-4 i ms.
Men när man jämför spelare och spelare mellan Belgien Italien vad tycker ni då?

Jag kan börja säga vad jag tycker.
Målvakt: Buffon är inte längre vad han en gång var men jag rankar dagens Buffon snäppet ovanför Mignolet som annars gör det väldigt bra i EPL. Knapp fördel Italien.

Försvaret: Försvaret är Belgiens styrka och med Kompany, Vertonghen, Vermalen och Alderwiereld tycker jag vinner denna lagdel ganska klart. Nu vet jag inte längre om man räknar med Chielini som startspelare för Italien men Ogbonna, Barzagli och Abate är inte direkt något att jämföra med Belgiens.
Fördel Belgien,

Mittfältet: Riktigt bra lirare på båda sidorna i De Rossi, Pirlo, Marchisio och Hazard, Fellaini, Mirallas.
Jämnt.

Anfallet: Lukaku o Benteke mot Balotelli o Osvaldo där tycker jag Belgien har det bättre anfallsparet. Balotelli när han är som bäst är ju den bästa bland dom 4 men Lukaku och Benteke är i vanliga fall dom två bästa enligt mig. Knapp fördel Belgien.
Citera
2013-11-16, 16:23
Medlem
Räcker bara att säga ibisevic och Dzeko för Bosnien.
Citera
2013-11-16, 16:26
Medlem
Jag tror att som ni säger att Italien har större chans att komma långt i mästerskap. Dom har större chans att vinna VM. Men i ett dubbelmöte lagen i mellan tror jag att Italien får endast en pinne.
Citera
2013-11-16, 16:46
Medlem
Neuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av travmannen333
Hade vart bra om ni förklara varför det ena laget är bättre än det andra.
Jag tycker iaf att Belgien är det mer stabilare laget för när man kollar på VM kvalet nu så hade Belgien en svårare grupp. Deras facit lyder 8-2-0 och 18-4 i ms.
Men när man jämför spelare och spelare mellan Belgien Italien vad tycker ni då?

Jag kan börja säga vad jag tycker.
Målvakt: Buffon är inte längre vad han en gång var men jag rankar dagens Buffon snäppet ovanför Mignolet som annars gör det väldigt bra i EPL. Knapp fördel Italien.

Försvaret: Försvaret är Belgiens styrka och med Kompany, Vertonghen, Vermalen och Alderwiereld tycker jag vinner denna lagdel ganska klart. Nu vet jag inte längre om man räknar med Chielini som startspelare för Italien men Ogbonna, Barzagli och Abate är inte direkt något att jämföra med Belgiens.
Fördel Belgien,

Mittfältet: Riktigt bra lirare på båda sidorna i De Rossi, Pirlo, Marchisio och Hazard, Fellaini, Mirallas.
Jämnt.

Anfallet: Lukaku o Benteke mot Balotelli o Osvaldo där tycker jag Belgien har det bättre anfallsparet. Balotelli när han är som bäst är ju den bästa bland dom 4 men Lukaku och Benteke är i vanliga fall dom två bästa enligt mig. Knapp fördel Belgien.

Hur kan du påstå att ett mittfält med Hazard, Fellaini och Mirallas slår ut Italiens? Italien har inte bara Pirlo, De Rossi (världens bästa defensiva mitt?) och Marchisio, utan därtill lirare som Montolivo, Diamanti, Candreva, Cerci (stekhet i Torino) osv som alla kämpar om en startplats.

Italien har även en bred anfallsarsenal i El Shaarawy, Giovinco, Gilardino förutom Balotteli och Osvaldo. Klar Italien vinst.

Försvaret är den ENDA lagdelen som är jämn på pappret. Men även där vinner Italien, pga av att deras ytterbackar är betydligt vassare. De Sciglio, Abate och Maggio håller hög klass.

Buffon är fortfarande topp 5 i världen. Om inte han levererar är Sirigu och Marchetti fullgoda alternativ.

I dagsläget kommer Italien ha 60/40 bollinnehav och driva på matchen och mest likely, kommer de även vinna med en eller två bollar. Skulle vilja påstå att de på pappret vinner 2/3 matcher av den enkla anledningen att Beligen har ett vasst kontringsspel om de vill. Men nej, de är inte det bättre laget.
Citera
2013-11-16, 16:48
Medlem
1.1s avatar
Eftersom Zlatan spelar för Sverige så måste jag säga att Sverige har det bästa landslaget.

Titta bara på dem här målen.
http://www.youtube.com/watch?v=_U-fXVwlDKE
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här