Citat:
Ursprungligen postat av
travmannen333
Hade vart bra om ni förklara varför det ena laget är bättre än det andra.
Jag tycker iaf att Belgien är det mer stabilare laget för när man kollar på VM kvalet nu så hade Belgien en svårare grupp. Deras facit lyder 8-2-0 och 18-4 i ms.
Men när man jämför spelare och spelare mellan Belgien Italien vad tycker ni då?
Jag kan börja säga vad jag tycker.
Målvakt: Buffon är inte längre vad han en gång var men jag rankar dagens Buffon snäppet ovanför Mignolet som annars gör det väldigt bra i EPL. Knapp fördel Italien.
Försvaret: Försvaret är Belgiens styrka och med Kompany, Vertonghen, Vermalen och Alderwiereld tycker jag vinner denna lagdel ganska klart. Nu vet jag inte längre om man räknar med Chielini som startspelare för Italien men Ogbonna, Barzagli och Abate är inte direkt något att jämföra med Belgiens.
Fördel Belgien,
Mittfältet: Riktigt bra lirare på båda sidorna i De Rossi, Pirlo, Marchisio och Hazard, Fellaini, Mirallas.
Jämnt.
Anfallet: Lukaku o Benteke mot Balotelli o Osvaldo där tycker jag Belgien har det bättre anfallsparet. Balotelli när han är som bäst är ju den bästa bland dom 4 men Lukaku och Benteke är i vanliga fall dom två bästa enligt mig. Knapp fördel Belgien.
Hur kan du påstå att ett mittfält med Hazard, Fellaini och Mirallas slår ut Italiens? Italien har inte bara Pirlo, De Rossi (världens bästa defensiva mitt?) och Marchisio, utan därtill lirare som Montolivo, Diamanti, Candreva, Cerci (stekhet i Torino) osv som alla kämpar om en startplats.
Italien har även en bred anfallsarsenal i El Shaarawy, Giovinco, Gilardino förutom Balotteli och Osvaldo. Klar Italien vinst.
Försvaret är den ENDA lagdelen som är jämn på pappret. Men även där vinner Italien, pga av att deras ytterbackar är betydligt vassare. De Sciglio, Abate och Maggio håller hög klass.
Buffon är fortfarande topp 5 i världen. Om inte han levererar är Sirigu och Marchetti fullgoda alternativ.
I dagsläget kommer Italien ha 60/40 bollinnehav och driva på matchen och mest likely, kommer de även vinna med en eller två bollar. Skulle vilja påstå att de på pappret vinner 2/3 matcher av den enkla anledningen att Beligen har ett vasst kontringsspel om de vill. Men nej, de är inte det bättre laget.