2013-11-16, 14:34
Medlem
hej
har nagra fragor som jag behover hjalp med. 2 som har med system och bios och en som igentligen borde vara pa hardvara men jag barar in den har

har for ett tag sedan en dator med ett sprak som inte ar engelsk el svenkt. har da installerat extra system program som omvandkar en del fran spanska till engelska. systemfel bios etc blir pa spanska och sedan det mesta pa engelska.
datorn(hp) blir skit varm. stanger av sig konstant. kor ett program hwinfo64 som jag hojer flaktarna manuellt med till hogsta speed, har datorn pa en flakt platta med jag maste oxa hoja bakandan pa datorn med 2 snusdosor

Operating System (spansk)
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
CPU
Intel Core i7 720QM @ 1.60GHz 74 °C
Clarksfield 45nm Technology
RAM
6.00GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Motherboard
Hewlett-Packard 1448 (CPU) 74 °C
Graphics
Monitor PnP genérico (1366x768@60Hz)
1024MB ATI AMD Radeon HD 6500M/5600/5700 Series (HP) 73 °C
Hard Drives
466GB TOSHIBA MK5056GSY (SATA) 52 °C
Optical Drives
DTSOFT Virtual CdRom Device
hp CDDVDW TS-L633N

omformatering
kan jag formatera om datorn med samma nyckel men fa den att bli engelsk?
om inte. jag hade lite problem med att daton blandar sprak. lyckades inte fullt ut. ar det komplicerat och tycker ni att jag laddar ner en engelsk crack version?
jag har 2 partioner. system 250gb och extra 200. tycker att systemet borde kunna klara sig med 100gb. eller ska jag skita i att dela upp i 2 partioner

nytt bios
att installera ett nytt bios sa kunmde man inte ha partioner. kan man dela upp till olika partioner efter man installerat nytt bios? vad for typ av bios ska man ha. har installerat om datorer valdigt manga ganger men med bios blir jag osaker. aldrig gjort. will att man kan lasa datorn fran bios

mod av flaktsystem
datorn blir varm. den stanger av sig av bf4 bga av det. den klarar inte at rendera nagra arbeten. om jag oppnar datorn. sa sitter det val en koppar(?) platta pa procezzorn som tar at sig varme. tankte att jag installera koppar tradar pa 1-3mm fran denna som gar igenom hela flaktsystemet nastan till andan. varmen gar igenom procezzorn till tradarna och i hela tradarn. luften som kommer forbi blir mera ¨mattad¨ an utan? hur tror ni detta skulle kunna fungera. hur ska jag fa pa tradarna pa plattan? borra 2-4 har och sedan lodda dit dom

uppskattar for de synpu nkter ni kan ge mig. ursakta mitt slarviga satt att skriva och oxa att jag saknar aao

gracias
Citera
2013-11-16, 19:04
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanlig2012
hej
har nagra fragor som jag behover hjalp med...
Att hålla på att modda en laptop tror jag inte på. Se till att damma ur fläktar och luftkanaler ofta med tryckluft, och ev byta ut kylpastan. Om den ändå blir för varm så tänk om och kör dina krävande spel på en stationär dator ist.

BIOS kan du uppdatera utan hänsyn till antal partitioner (såvida inte manualen säger annat, har aldrig sett nåt sånt dock). Du hämtar rätt BIOS till just din modell där du hämtar drivers till den http://www8.hp.com/se/sv/support.html.

Win7 64-bit handlar om 35GB. Installerar du program och spel till annan partition så räcker det med 100GB, bättre med 250GB dock.

Licensnyckeln vet jag inte, men det löser du annars smidigt.
https://www.flashback.org/t1026161
Citera
2013-11-16, 19:13
Medlem
om jag minns rätt så har inte språket någon betydelse när det gäller licensnyckeln

mvh
t
Citera
2013-11-16, 20:34
Medlem
tack skadat gods och tergo

nar det galler flakt. den har precis blivit avdammad och pastan bytad. men det racker inte. nagot maste goras. jag har ingen stationar. maste jag kopa en ny dator da blir det hellre en beprovad barbar da jag reser mycket

maste fordjupa mig inom bios. har en vecka till pa mig innan jag gor slag i sak.

det dar med windows. tror jag laste nagonstans att det inte gick att byta sprak. men det ar igentligen snabbt testat. annars kor jag med en crack version bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in