Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-14, 17:26
  #1
Medlem
Hoylers avatar
Yes, hallå.

Så, gör nu ett sista försök i min jakt på längre rockar och trenchcoats. De jag tittat på slutar antingen vid midjan, eller mellan midjan och knäna. Det jag vill ha, är en längd som går ner en bit under knäna. Jag har kollat i princip alla hemsidor och klädmärken som jag kan komma på, frågat folk här, kollat secondhands, blocket, ebay osv. Har i princip sökt överallt, och börjar nu tyvärr fundera på huruvida det är värt att gå och prata med en skräddare, och kanske sy en från scratch.

Det lär ju dock gå på 20000, så, gör ett sista försök här. Det viktiga är inte att det är trench, utan mer längden. Funkar längden, kan man nog hitta en modell/färg som man också är nöjd med. Längden är ju dock det stora problemet.

Några sista förslag?
Citera
2013-11-14, 17:45
  #2
Medlem
På Tradera ser jag nätt och jämnt långa svarta skinnrockar, men det är också inte helt lätt att gå klädd i ett sådant plagg - det blir ju lätt lite dödsprins-vibbar om man inte bär upp plagget ordentligt.

Vet inte om svarta skinnrockar slår an rätt sträng på din lyra, men där ligger mitt tips hur som haver. Till synes väl tilltagen längd på dem, dessutom - i alla fall jämfört med min blygsamma figur på knappa 177 centimeter.
Citera
2013-11-14, 19:40
  #3
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
På Tradera ser jag nätt och jämnt långa svarta skinnrockar, men det är också inte helt lätt att gå klädd i ett sådant plagg - det blir ju lätt lite dödsprins-vibbar om man inte bär upp plagget ordentligt.

Vet inte om svarta skinnrockar slår an rätt sträng på din lyra, men där ligger mitt tips hur som haver. Till synes väl tilltagen längd på dem, dessutom - i alla fall jämfört med min blygsamma figur på knappa 177 centimeter.

Varit inne på tradera till och från, och har också sett en lång rock där, men tyvärr också den i skinn.

Jag söker någonting i samma material som just trenchcoat, eller någonting kanske likt bomull. Färgen ska ju helst vara marinblå, och någonting sådant har jag tyvärr inte sett där.

Tack dock för tipset, ska väl kika in där nu och se om jag missat något!
Citera
2013-11-14, 20:32
  #4
Medlem
Tommy.Vercettis avatar
Denna såg ganska lång ut men vet inte om det är vad du är ute efter?
http://www.tradera.com/item/340282/1...nch-coat-stl-s
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback