Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-14, 12:54
  #1
Medlem
Satt och tittade på Svt Forum:Folkpartiets Landsmöte och märkte när "reporten" frågade kvinnan de diskuterade med om hennes största framgång så sa hon friggeboden. Efter så sa hon typ, Det får man acceptera även ifall det var väldigt lä...... Och sedan blev det dom någon spolade upp bandet så man missade Allt hon sa om det. Gick efter ner och kollade på en annan Tv där jag kan spola tillbaka och det var samma där. Har märkt detdär ganska många gånger nu och det stör mig! Tror ni att de kan censurera politiker när de råkar säga något som de kanske inte skulle säga?

Var Svt Forum: Folkpartiets Landsmöte idag vid klockan: 12:45
Citera
2013-11-14, 13:06
  #2
Medlem
Shuffless avatar
Mycket möjligt, censur och hyckleri är SvT kända för.
Citera
2013-11-14, 13:09
  #3
Medlem
De kan givetvis tvingas korta ner material av utrymmesskäl, men då måste de ju ange det. De har ingen rätt att klippa och klistra hur som helst.
Citera
2013-11-14, 16:32
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
De kan givetvis tvingas korta ner material av utrymmesskäl, men då måste de ju ange det. De har ingen rätt att klippa och klistra hur som helst.
Detta var inte det, man hörde att det var något som hon själv inte ville acceptera. Kanske något hon själv inte var stolt över.
Citera
2015-07-05, 09:59
  #5
Medlem
Går ej att spela upp? http://www.svtplay.se/video/2976499/...-svt-forum-106
Citera
2015-07-05, 14:31
  #6
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
De kan givetvis tvingas korta ner material av utrymmesskäl, men då måste de ju ange det. De har ingen rätt att klippa och klistra hur som helst.

Finns det några regler för hur man får göra? Jag har sett humorprogram där man klippt hej vilt för att få fram en effekt, och tom lagt yttranden i en annan persons mun.
Citera
2015-07-28, 10:22
  #7
Medlem
Passepartouts avatar
Att yttrandefriheten inte gäller på SVT redovisas nu helt öppet av dem själva. Med anledning av att deras forum snart blir förmodererat syns följande diskussion i SVT:s forum "Tittarservice". När SVT inte klarar av att förklara sig läggs locket på och anledningar att radera och stänga trådar sägs bland annat bero på att yttrandefriheten inte gäller SVT eller att tittarnas inlägg handlar om lögner. Nedan redovisas några kommentarer och SVT:s svar (mina fetningar).

Reglerad yttrandefrihet är ingen yttrandefrihet.

Detta har SVT insett. Nu ska de förhandsmoderera sitt forum och rättfärdigar det på följande sätt:

"Hej, jag såg att någon från TS skrev följande.... "Till hösten kommer våra forum att bli förhandsmodererade". Det enda jag känner är att det inte är nåt jag ser fram emot, och jag tycker det är fel väg att gå för SVT. Nackdelarna med ett sånt system väger tyngre jämfört med att ha ett öppet forum som vi har idag. Skrivet av G"


...

"Det är i linje med det tidigare beslut att avskaffa kommentarsfältet på SVT Debatt. Och även nu tar SVT bort inlägg som inte alls strider mot någon regel men uttrycker andra åsikter än SVTs. Det finns ingen yttrandefrihet i media i Sverige längre.
Skrivet av Maria"


...

"Hej Maria,
Yttrandefrihet råder i Sverige, men inte hos ett bolag som SVT.

Hälsningar,
Ingrid,
kommunikatör på Tittarservice"

...

"Sv: Maria. Problemet är att vi tittare inte har de åsikter vi "ska" ha...
Se bara på programpresentatören och hennes brytning.
Skrivet av Sune"


...

"Du får ha de åsikter du vill Sune, men SVT:s tittarservice är kanske inte alltid platsen att skriva dem, vad vet jag?

Vi vill naturligtvis inte att någon sprider lögner eller beter sig respektlöst i vårt forum.
Och med det sätter jag punkt här, då vi har svarat på frågorna.

Hälsningar,
Ingrid,
kommunikatör på Tittarservice"

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer och röster http://www.svt.se/tittarservice/tyck-till/dialog/882215
__________________
Senast redigerad av Passepartout 2015-07-28 kl. 10:27.
Citera
2015-07-28, 23:08
  #8
Medlem
Christopher.s avatar
SVT är en kommunistorgan och jag hoppas skiten avskaffas så snart som möjligt, våga vägra bolsjeviktv och definitivt betala inte tvavgiften.
Citera
2015-07-29, 08:40
  #9
Medlem
happyjoys avatar
När man läser SVTs kommunikatörers svar så får åtminstone jag oerhörda Nordkorea-vibbar och rysningar i hela kroppen. Vilket jävla svineri våra licenspengar göder!
Citera
2015-08-05, 09:37
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
De kan givetvis tvingas korta ner material av utrymmesskäl, men då måste de ju ange det. De har ingen rätt att klippa och klistra hur som helst.


Det där argumentet "att tvingas korta material" är ett lämpligt sätt att även använda sig av otillåtna ingrepp då man censurerar för svenska folket. Rätten att protestera i så fall är väll det som fattas svenska folkets förmåga att säga ifrån.
Citera
2018-06-28, 14:27
  #11
Medlem
XX-Ambars avatar
För cirka femton minuter sedan dillade Stefan Löfvén en massa goja i vanlig ordning. Jimmie Åkesson replikerar och mitt i talet så avbryts sändningen och man hoppar till en annan studio och byter ämne. Helt jävla sanslöst! Någon mer som uppmärksammade detta? 28/6 runt 14:15 i kanal 2 hände det.
Citera
2018-06-28, 23:32
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Finns det några regler för hur man får göra? Jag har sett humorprogram där man klippt hej vilt för att få fram en effekt, och tom lagt yttranden i en annan persons mun.

Rent generellt får de klippa som de vill, det finns väl inga lagar om det?
Däremot kan de väl dra på sig förtalsmål om de framställer en person helt felaktigt med avsikt och det inte handlar om satir eller humor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback