Citat:
Jag har i mina vegandiskussioner genom åren, postat en jävla massa källor. Lita på mig, jag vet vad jag snackar om när det kommer till veganism, och jag kan säga dig att du har fel.Kött, mejeriprodukter och ägg skadar din hälsa lika mycket som de förstör miljön. Påstår du något annat så vet du inte vad du snackar om.
Citat:
Är det verkligen "balans i det ekologiska systemet" som är syftet med jägare, eller handlar det mer om att göra samhället säkert från farliga rovdjur?Sedan skjuter ju dessa jägare knappast bara rovdjur, utan för det mesta handlar det om att skjuta älgar osv. Och varför skjuter de älgar? Så att de inte ska springa förbi mitt i trafiken och döda vanliga bilåkare.
Citat:
Jaja, det är en sak att reglera vilda djur, och då framförallt rovdjur, men varför äta viltkött? Skänk bort det som mat till djurparkerna för tigrar och lejon eller något i den stilen.
Finns flera ställen i Sverige där det exempelvis är för många vildsvin, och de förstör då den naturliga floran. Jakt är bra alternativ i glesbefolkade länder som Sverige och Ryssland. Absolut inget alternativ för typ Indien och Kina, där det riktiga överkonsumtionen lär ske i framtiden (sker redan).