2013-11-13, 16:16
Medlem
QkNNs avatar
Jag har alltid ätit djur, utan att tänka på saken och bara mulat i mig kött.

Sedan några dagar tillbaka så har jag fått en känsla av att det kanske inte är helt okej att äta djur,
så jag har börjat äta sallad istället.

Om man tänker efter, så är det inte helt rätt att föda upp djur enbart för att slakta dem och äta upp dom. Inte nog med att folk svälter runt om i världen p.ga matbrist, så masslaktas djur, som behöver mat för att växa och bli stora.

Sen känner jag sympati för dessa raser som enbart är en mumsbit för människor, dom har heller ingen ärlig chans att fly eller göra motstånd, utan dom är fast för evigt i människans kök.

Jag kommer försöka att inte äta kött på så länge som jag bara kan, men ibland så glömmer man bort sig av gammal vana och köper kött, eller blir bjuden på det och äter det.

Men jag ska i alla fall försöka.

vad tycker ni om köttätande?
Citera
2013-11-13, 16:19
Medlem
The.Swedes avatar
Det är gott med kött.
Citera
2013-11-13, 16:20
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Det är gott med kött.

Jag tror det mer är som ett slags beroende. Och att marknaden ser ut som den gör, och att det är därför folk äter så mycket kött som dom gör.
Citera
2013-11-13, 16:23
Medlem
Diverges avatar
Hade det inte varit meningen att vid skulle äta djur skulle dom inte varit gjorda av mat
Citera
2013-11-13, 16:26
Medlem
Torps avatar
Jag äter kött helt enkelt av den anledningen att jag tycker det är gott. Precis som cocktailtomater, det är också gott.
Citera
2013-11-13, 16:28
Bannlyst
För att det är gott som fan. Du är ju lika jävlig du också som äter upp djurens mat.
Citera
2013-11-13, 16:34
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muntorka
För att det är gott som fan. Du är ju lika jävlig du också som äter upp djurens mat.

Har inte sagt att jag är mindre jävlig än nån.

Jag är nog mer jävlig om man ska se det på det sättet, om alla skulle sluta äta djur så skulle dom förmodligen sluta existera. Iaf dom djuren som vi äter.

Men sen är ju frågan om deras existens är så värst värdig, födas upp, gödas till max på så kort tid som möjligt och slaktas. Kanske är lite som att skjuta en sjuk hund att sluta äta dem.
Citera
2013-11-13, 16:34
Medlem
Tycker precis likadant som du, det är absurdt att så många djur slaktas för ätas, men jag känner inte så starkt för det och äter kött hela tiden. Hoppas att det jag äter haft ett bra liv och ett ej plågosamt slut. Kan inte dricka mjölk som är mindre pastoriserad och smakar som om det kom från en spene inte heller äta lammkött och liknande som smakar djur, då får jag en högst otrevlig känsla.
Citera
2013-11-13, 16:39
Medlem
BlackMetals avatar
Jag tycker det är jävligt kul med hur totalt retarderade människor blir så fort de ska ge ett svar på den frågan. Titta bara i den här tråden. Det känns precis som när kreationistiska hillbillies från amerikanska södern försöker förklara varför de förnekar evolution.

Det är en vettig fråga att ställa och något vi snart kanske måste svara lite seriösare på inte bara på grund av de rent praktiska problemen som uppkommer med den konstanta populationsökningen men också då vi blir mer och mer moraliska. Om man har någon sorts ekosofisk moral så lägger man ett värde i även andra arters liv precis som vi gör för andra människor eftersom vi vet att i alla fall andra däggdjur också känner lycka, sorg och smärta väldigt likt vi gör.

Jag är inte vegan eller vegetarian för övrigt för tillfället. Jag bara tycker det är lustigt hur extremt idiotiskt folk svarar på en viktig fråga och tror alltid att de är lika roliga när de säger att djur är gjorda av mat eller "för det är gott". Läs bara muntorkas mening igen. Vilket jävla mongo.

Jag hoppas verkligen på att syntetiskt kött kommer på marknaden snart. Det hade gjort mig väldigt glad och något jag direkt hade gått över till helt.
Senast redigerad av BlackMetal 2013-11-13 kl. 16:46.
Citera
2013-11-13, 16:44
Medlem
dethalvabarnets avatar
Angående topic:

Först så brukar man döda dom, sen förbereda dom sen steka dom.

Dom dem?
Citera
2013-11-13, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
"för det är gott". Läs bara muntorkas mening igen. Vilket jävla mongo

Nej men vilka ord du kan! Mongo, inte lider jag utav Downs senast jag kollade.... Vad är det för svar du är ute efter egentligen? Så du menar att du äter kött enbart på grund av att det är en nödvändighet? Smaken spelar ingen roll för dig va? Du äter väl köttbiten rå då också antar jag? Jävla pajas.
Citera
2013-11-13, 16:50
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muntorka
Nej men vilka ord du kan! Mongo, inte lider jag utav Downs senast jag kollade.... Vad är det för svar du är ute efter egentligen? Så du menar att du äter kött enbart på grund av att det är en nödvändighet? Smaken spelar ingen roll för dig va? Du äter väl köttbiten rå då också antar jag? Jävla pajas.

Så jävla gott är det inte att äta falukorv eller köttbullar... Det är mycket som är härligt, roligt m.m som man inte gör, även fast man finner njutning i det. Visst kan det väl vara gott med en god köttbit på en resturange, men det är ju faktiskt inte köttet i sig som är gott.

Hur gott är det att sitta och äta bara kött?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in