2021-10-15, 20:12
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Karro Dahl i Sommarkatterna berättade att någon med Ip-adress i Malmö beställt en sexleksak i hennes namn. En annan av sommarkatterna, minns ej vilken, sa då "han förtjänar min allra hårdaste massage" eller dylikt.
En mansperson, möjligen någon som skriver i denna tråd och sannolikt någon boende i Malmö, började då genast ringa och skicka sms till Sommarkatterna, eftersom han var kränkt över att de "hotat honom med stryk" och "anklagat honom för något han inte gjort". Notera alltså att ingen specifik person utpekas eller anklagats för att vara skyldig till sexleksaksskickandet.

Ganska bra återgivet ändå, men det var ingen som var kränkt över massagehotet till en början. Däremot när det ringde en tvärilsken Henko och tror han bestämmer om vem som får ringa vem och när, och då blev det lite dålig stämning däremot.

Karro Dahl hade vässat länge och väl mot en särskild person, så det var inget konstigt med att utgå utifrån vem som avsågs mellan raderna. På samma sätt är Karro är en av de värsta när det kommer till att göra nidbilder på JH och MF på discord, och håna dem för deras utseende, trots att hon själv ser ut som hon gör.

Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Så minns jag också det och sedan nämnde de väl i podden att denne person varit med i gruppen men åkt ut?

Det var inga problem, det var förståeligt, och föregicks av ganska störigt beteende.

Det var vissa saker som hände efter det, och Henriks bemötande när han kontaktades pga det övertrampet som väckte ontb lod.

Det liknade rätt mycket hur han beter sig mot Spritnota de första minuterna av avsnitt 91 (rekommenderar att du lyssnar!), när allt hon ville ha var en rättelse.
Senast redigerad av farfar 2021-10-15 kl. 20:22.
Citera
2021-10-15, 20:15
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Det vore ju enkelt att dra den slutsatsen och i vissa fel är det nog så men i andra inte.

Nej, det är precis så enkelt att dra den slutsatsen.

Men visst, ge exempel på hur det skulle inte vara "så enkelt" att dra den slutsatsen? Jag väntar.
Citera
2021-10-15, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Ganska bra återgivet ändå, men det var ingen som var kränkt över massagehotet till en början. Däremot när det ringde en tvärilsken Henko och tror han bestämmer om vem som får ringa vem och när, och då blev det lite dålig stämning däremot.

Karro Dahl hade vässat länge och väl mot en särskild person, så det var inget konstigt med att utgå utifrån vem som avsågs mellan raderna. På samma sätt är Karro är en av de värsta när det kommer till att göra nidbilder på JH och MF på discord, och håna dem för deras utseende, trots att hon själv ser ut som hon gör.
.

Nej, bara en väldigt o-kränkt (och oskyldig!) person som inte på något sätt identifierats i podden börjar skicka sms och ringa upprepade gånger mitt i natten till okända kvinnor. Sms där det står "jag kommer upp till din hemstad snart och tänkte ta den där massagen då". Bara en helt oskyldig person kan känna sig så träffad av "det är visst nån med IP-adress i Malmö som gjort det här".
Citera
2021-10-15, 20:26
Citat:

Karro är det elektriker-transingen aka den före detta mannen som golade ner sina arbetskamrater för nidbilder av henne inne på dass när hon krävde tredje könet toaletter eller liknande? Jag vill minnas att för detta modiga fick sociopaten pris och blev fridlyst inom LO.
Citera
2021-10-15, 20:58
Medlem
Två medelålders creeps sitter och tweetar en Sailor Moon meme som deras fans gjort https://twitter.com/BLiPATRONiDAG/st...46510277169152 När var Sailor Moon en grej? 20 år sen? När kommer Henko börja med tupé?
Citera
2021-10-15, 21:06
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Nej, det är precis så enkelt att dra den slutsatsen.

Men visst, ge exempel på hur det skulle inte vara "så enkelt" att dra den slutsatsen? Jag väntar.
Att enkom lägga all skuld på honom är felaktigt. Sedan är hans avsaknad av affekt, presumtivt tunnelseende och uppenbara förmåga att skarva egenskaper som inte är till hans fördel om man inte vill framstå som en som initierar, håller i och eskalerar konflikter. På det stora hela är vi överens men inte i allt.
Citera
2021-10-15, 21:22
Citat:
Att enkom lägga all skuld på honom är felaktigt. Sedan är hans avsaknad av affekt, presumtivt tunnelseende och uppenbara förmåga att skarva egenskaper som inte är till hans fördel om man inte vill framstå som en som initierar, håller i och eskalerar konflikter. På det stora hela är vi överens men inte i allt.

Henko ljuger men skulden ska delas tycker du? Är det OK att ha en kommersiell plattform på tusentals followers och ljuga om en privatperson? Det är väl ändå så att Henko spelar in, dumpar och skriker pedofil och nazist så fort han får chansen därför att det genererar pengar.

En osmaklig verksamhet minst sagt.
Citera
2021-10-15, 21:41
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Tröttsamt med folk som vill skvallra men inte kan tala ur skägget. Det handlar alltså inte alls om sex? Det var internethårdingtjafs i någon hatgrupp. Visst, denne LO-person Johansson verkar lida av efterblivenhet, för mycket internet och troligen för mycket alkohol men varför smutskasta honom som pederast?

Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Enligt Exakt24 så sas det av Henko i den discord voicechatt till en 15-åring.

Är han inte snart 50?
Man kan väl acceptera att fjortisar har sån jargong med sexskämt sinsemellan i fortnite, men när en medelålders gubbe härjar om bajssex med tonåringar så får han väl ta sitt ansvar för yttrandet. Han är inte 16, han är ingen cool kille i skolan. Han är en 40+ man/gubbe med begynnande flint. Så han kan inte friskriva sig från sina vulgära utsvängningar likt tonåringar kan...
Citera
2021-10-15, 22:02
Medlem
Kan inte påstå att jag har någon större koll på den här Henko, men efter att ha läst lite här i tråden och Haveristerna, samt kollat in den utvecklingsstörde Henkos twitter är det bara en sak jag inte riktigt förstår.

Hur har han klarat sig ifrån att få stryk i så många år med tanke på hur han beter sig? Det måste väl ändå anses som den största bedriften han lyckats med. Jag förstår inte hur någon av alla de han mobbat, hängt ut och betett sig illa emot inte har nitat honom bara? En lönnfet gubbe med begynnande flint, helt utan muskler, det tar väl vilken normalbyggd man som helst? Beter man sig som Henko brukar det bara vara en tidsfråga innan man åker på en smäll. Helt otroligt att det inte har skett än.
Citera
2021-10-15, 22:21
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Nej, bara en väldigt o-kränkt (och oskyldig!) person som inte på något sätt identifierats i podden börjar skicka sms och ringa upprepade gånger mitt i natten till okända kvinnor. Sms där det står "jag kommer upp till din hemstad snart och tänkte ta den där massagen då". Bara en helt oskyldig person kan känna sig så träffad av "det är visst nån med IP-adress i Malmö som gjort det här".

Du låter lite kränkt.

Exakt så här går SMS:et till HB, du tappar en del nyanser i din återgivelse:

Hej! Kommer upp till Norbotten som jag brukar nästa vecka, så tänkte att jag gärna tar den där massagen då! Kram, P*

Klarar man inte att meddelanden med den tonen efter man har suttit och pratat om att göra hembesök är man jävligt känslig.

Ser att Pedofil-Henko är så full att han knappt kan skriva på discorden, men ändå yrar om att jag skulle ha flåsat i luren också. Den lögnen är extra rolig och manipulativ, vilken flåsare säger vad han vill i början av samtalet?
Citera
2021-10-15, 22:35
Citat:

Självklart har det eskalerats från båda sidor, och ibland helt i onödan.

Men att jag besvarar hans pedofilpåstående med samma mynt är inget jag ångrar.
Citera
2021-10-15, 22:39
Medlem
Citat:
Du låter lite kränkt.

Exakt så här går SMS:et till HB, du tappar en del nyanser i din återgivelse:

Hej! Kommer upp till Norbotten som jag brukar nästa vecka, så tänkte att jag gärna tar den där massagen då! Kram, P*

Klarar man inte att meddelanden med den tonen efter man har suttit och pratat om att göra hembesök är man jävligt känslig.

Ser att Pedofil-Henko är så full att han knappt kan skriva på discorden, men ändå yrar om att jag skulle ha flåsat i luren också. Den lögnen är extra rolig och manipulativ, vilken flåsare säger vad han vill i början av samtalet?

Du vill gärna att andra ska vara kränkta, vad är det med det?

Och vad menar du med prat om att göra hembesök - sa Sommarkatterna att de skulle göra det hos dig, eller förlåt jag menar den som skickade sexleksaken? Minns inte exakt vad de sa i avsnittet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in