Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-10, 13:55
  #1
Avstängd
Jag har extrem huvudvärk i höger halva från mitten till pannan ungefär...
Jag har aldrig haft den här sortens huvudvärk förut, plus att jag nästan aldrig brukar ha ont i huvudet alls.
Huvudvärken är inte konstant, den uppstår när jag skakar på huvudet eller tex tar i på toaletten när man ska tömma bagaget, om ni fattar vad jag menar
Vad är felet???
Citera
2013-11-10, 14:12
  #2
Medlem
Barbieblond2000s avatar
... du har huvudvärk?
Citera
2013-11-10, 14:48
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Barbieblond2000
... du har huvudvärk?
Varför? Har aldrig haft denna sorts huvudvärk heller. Kan det va någon sjukdom? Kan det va något farligt? Vad jag har hittat har ingen haft ont enbart i höger halva, endast vänster. Och det här med att huvudvärk bara kommer när man gör vissa saker verkar inte heller så vanligt.
Citera
2013-11-10, 14:51
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Barbieblond2000
... du har huvudvärk?
En sak till, är det hortons, migrän, hjärnskakning? Vad som helst? Jag ringde 1177 men de sa att om det inte går över under natten åk till akuten... 4 dagen nu, jag kan ej träna hockey under dessa dagar.
Citera
2013-11-10, 15:15
  #5
Medlem
Barbieblond2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle265
Varför? Har aldrig haft denna sorts huvudvärk heller. Kan det va någon sjukdom? Kan det va något farligt? Vad jag har hittat har ingen haft ont enbart i höger halva, endast vänster. Och det här med att huvudvärk bara kommer när man gör vissa saker verkar inte heller så vanligt.
Jag vet inte varför. Du kanske spänner dig, drar upp axlarna, biter ihop käkarna, gnisslar tänder? Omedvetet. Jag kan vara öm i huvudet på det viset efter migrän.

Tror inte att det är farligt eller att det är någon sjukdom, tvivlar starkt på att det är ovanligt men kanske inte den vanligaste heller!

Citat:
Ursprungligen postat av Lulle265
En sak till, är det hortons, migrän, hjärnskakning? Vad som helst? Jag ringde 1177 men de sa att om det inte går över under natten åk till akuten... 4 dagen nu, jag kan ej träna hockey under dessa dagar.
Hortons huvudvärk? Googla och se om dina symptom passar in, men det låter inte som det i alla fall. Hjärnskakning, spyr du? Har du slagit i huvudet? Aldrig varit med om att en hjärnskakning kan sitta i flera dagar. Öm i huvudet kan du vara i ett par dagar efter en hjärnskakning!

Har du tagit huvudvärkstabletter?
Citera
2013-11-10, 15:20
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Barbieblond2000
Jag vet inte varför. Du kanske spänner dig, drar upp axlarna, biter ihop käkarna, gnisslar tänder? Omedvetet. Jag kan vara öm i huvudet på det viset efter migrän.

Tror inte att det är farligt eller att det är någon sjukdom, tvivlar starkt på att det är ovanligt men kanske inte den vanligaste heller!


Hortons huvudvärk? Googla och se om dina symptom passar in, men det låter inte som det i alla fall. Hjärnskakning, spyr du? Har du slagit i huvudet? Aldrig varit med om att en hjärnskakning kan sitta i flera dagar. Öm i huvudet kan du vara i ett par dagar efter en hjärnskakning!

Har du tagit huvudvärkstabletter?
Det har jag men utan vidare verkan...
Hockey är en fysisk sport, visst man får tacklingar men man borde märka det då...
Citera
2013-11-10, 15:32
  #7
Medlem
Barbieblond2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle265
Det har jag men utan vidare verkan...
Hockey är en fysisk sport, visst man får tacklingar men man borde märka det då...
Du kan inte komma på att du har slagit i huvudet? Sover du med mobilen väldigt nära dig?
Citera
2013-11-10, 17:15
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Barbieblond2000
Du kan inte komma på att du har slagit i huvudet? Sover du med mobilen väldigt nära dig?
Nattduksbordet 20-30cm ifrån mig? Typ
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback