Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-11-09, 23:39
  #1
Medlem
Hej jag är en man på 23år som har tänkt på att flytta utomlands dvs Asien.

1. vilket land anser ni är bäst och varför?

2. vilket land tjänar man mest i?

3. är det någon som bor i Asien? har ni nå tips? dela med er av era erfarenheter!

Är extremt förälskad i datorer måste jag säga Har tidigare tänkt på att flytta till Japan då jag tycker att det verkar mer Hi-tech om man t.e.x jämför med kina osv osv.. Men ett land är ETT land jag inte tänker flytta till det är Thailand, fråga mig inte varför men så är det. Ha en bra lördag gott folk

-Blacktense
Citera
2013-11-09, 23:52
  #2
Medlem
FFJJPPs avatar
Angående fråga två så tror jag inte de vekaste konkurrenterna på arbetsmarknaden är asiater om man säger så, Japan verkar utvecklat men lite för tätt för mig. Skulle inte trivas i en allt för stor stad, Dubai verkar rätt coolt annars!
Citera
2013-11-10, 00:00
  #3
Medlem
Jepp, besökte Dubai på ca 3år sedan med min flickvän, var ett helt schysst ställe faktiskt! Men däremot så vill jag bo i ett land där det är mindre ''kriminalitet'' om du förstår vad jag menar? Tycker Sverige bara blir gråare för varje år som går.. Mindre sol och mer jobb! haha
Citera
2013-11-10, 00:48
  #4
Medlem
Mr.arvings avatar
Om du tycker att där är hög kriminalitet i Dubai så har du helt fel uppfattning!
Citera
2013-11-10, 03:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.arving
Om du tycker att där är hög kriminalitet i Dubai så har du helt fel uppfattning!

Ja håller med, existerar ens kriminalitet i Dubai?
Citera
2013-11-10, 08:43
  #6
Medlem
Itons avatar
Kolla in denna: brott per capita per land:
http://www.numbeo.com/crime/rankings_by_country.jsp

Sverige ligger precis ovanför Saudiarabien. Även om båda ligger rätt lågt finns det rätt många länder under, på listan. Sen vet jag inte på vilken basis mätningen gjorts och vad som beaktats men det är en rätt intressant list hursom.


Har kanske inte att göra med tråden men hittade en del intressant statistik:

http://epp.eurostat.ec.europa.eu/sta..._1999-2009.png
poliser per invånare i EU-länder (statistiken är rätt gammal)
Citera
2013-11-10, 08:45
  #7
Medlem
Itons avatar
TS, ursäkta offtopic tidigare men om du söker på flashback på "flytta till asien" kommer du att finna en mängd trådar med precis samma ämne.

https://www.flashback.org/t2254667
Citera
2013-11-10, 13:20
  #8
Medlem
bjornebarns avatar
Utan utbildning komer du inte långt i Japan, om du ens lyckas få ett visum. Men du kommer helt klart att tjäna mer pengar i Japan förutsatt att du inte bara kan få tag i relativt lågavlönade jobb. Japan är för övrigt billigare att bo i än i Sverige, förutom hyran som kan vara högre.

Citat:
Ursprungligen postat av Stockholm-
Ja håller med, existerar ens kriminalitet i Dubai?

Nej, det finns ingen kriminalitet i Dubai, för det är en islamistisk diktatur där män nästan inte kan begå brott. Skändning av islam är väl ett av få brott de döms för.
Citera
2013-11-10, 14:49
  #9
Medlem
meinhoonkauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Nej, det finns ingen kriminalitet i Dubai, för det är en islamistisk diktatur där män nästan inte kan begå brott. Skändning av islam är väl ett av få brott de döms för.
Fängelserna i Dubai är proppfulla av män (vi pratar om tiotusentals personer) som har begått det mest ohyggliga av alla brott, "Visa over-stay" och inte haft möjlighet att muta sig ut. Visserligen är det nästan bara Pakistanier och Indier...
Citera
2013-11-11, 02:45
  #10
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Värd, värdare, värdast?

Brottsstatistik är intressant, men det som är ett brott i ett land behöver inte vara det i ett annat.
Citera
2013-11-11, 04:08
  #11
Medlem
sjeeps avatar
1. Nagonstans du kan konkurrera hyfast pa arbetsmarknaden utan att kunna spraket och det finns mojlighet att jobba pa vasterlandskt foretag (att inte kunna nagot lokalt sprak ar alltid en nackdel). T.ex. Hong Kong/Singapore.

2. Beror helt pa din utbildning/arbetsbakgrund. Har du ingen utbildning eller arbetsbakgrund sa ar formodligen engelskalarare nagonstans dar de ej kraver universitetsutbilding nagot som ger dig mest pengar. Har du utbildning eller erfarenhet sa kan du nog sakert leta upp det land/stad som det finns mojligheter for dig att jobba inom ditt omrade.

3. Lar dig spraket och var beredd pa att uppleva en kulturkrock.
Citera
2013-11-11, 21:38
  #12
Medlem
Skumgummis avatar
vilka länder i Asien kan en stor del av befolkningen Engelska är det Någon som vet?
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2255709

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback