Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-11-12, 01:49
  #13
Medlem
sjeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumgummi
vilka länder i Asien kan en stor del av befolkningen Engelska är det Någon som vet?

Filippinerna, Indien, Singapore, Hong Kong, Pakistan, Malaysia, Nepal, Bangladesh, Sri Lanka, UAE.
Citera
2013-11-12, 01:53
  #14
Medlem
aaoutanprickarwtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFJJPP
Angående fråga två så tror jag inte de vekaste konkurrenterna på arbetsmarknaden är asiater om man säger så, Japan verkar utvecklat men lite för tätt för mig. Skulle inte trivas i en allt för stor stad, Dubai verkar rätt coolt annars!

Har du rökt crack och supit non-stop i en vecka!??!!??! flytta till en islamsk diktatur?! ironisk?
Citera
2013-11-12, 17:36
  #15
Medlem
FFJJPPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaoutanprickarwtf
Har du rökt crack och supit non-stop i en vecka!??!!??! flytta till en islamsk diktatur?! ironisk?
Islamsk diktatur låter inte allt för lockande nej, grundade mig på mina kompisars semesterbeskrivningar, möjligt att det är en annan femma att bo där. Deras beskrivningar byggde upp en rätt härlig bild vilket även google gör. Och därför skrev jag "Dubai verkar rätt häftigt"!
Citera
2016-12-24, 12:27
  #16
Medlem
nittontrettons avatar
Bumpar tråden.

Vilket land i Asien rekommenderar ni att flytta till?
Citera
2017-01-08, 12:13
  #17
Medlem
MatiasAndresTravels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittontretton
Bumpar tråden.

Vilket land i Asien rekommenderar ni att flytta till?

Beror helt på vad du är ute efter. Kambodja är lättast medan standarden på exempelvis engelska och sjukvård är högre i Thailand. Laos har mycket orörd natur medan Vietnam bjuder på underbara storstäder
Citera
2017-01-08, 16:52
  #18
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittontretton
Bumpar tråden.

Vilket land i Asien rekommenderar ni att flytta till?
Skumma genom tråden om Filippinerna, många av oss har valt detta land pga bla språket som är engelska och kulturen som är ganska lik vår. Men här finns också stora skillnader som man måste förbereda sig för.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2255709

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback