Citat:
Ursprungligen postat av
Qandil
Kurder har testat allt, utan framgång. Tycker att kurderna ska sjunka till samma nivå som fienden. Det är dags att halshugga fienden, tortera de, avrätta de, fånga civila som gisslan, osv.
Dock är jag emot dödande av civila.
Citat:
Ursprungligen postat av
Herbalistt
Håller med för att vi kurder ska lyckas måste vi börja med halshuggningar , avrättningar osv fienden gör det och skyller på oss som i Turkiet , Turkarna spred propaganda om barnet som hade 3 skott i huvudet men sen kom det fram att barnet dödades av turkarna.
Vi avrättar inte och är de mest vänliga och sekulära folken i MÖ endå är världen emot oss. Jag var personligen emot halshuggningar men nu vill jag see YPG lägga upp några avrättnings videon i liveleak, Råttor förtjänar inte en hederlig död utan dom förtjänar att bli halshuggna och torterade.
Citat:
Ursprungligen postat av
KAF8
Salih Muslim har ju redan sagt att araberna som ingick i arabiseringsprojektet kommer att flytta tillbaka till sina ursprungsområden, för att ge plats åt dom kurder som blev förflyttade.
Håller med er allihop, kurderna har varit allt för snälla under den här konflikten. Alla andra håller på att avrätta, tortera och kidnappa medan vi håller på med en mer human och försonlig approach. Det här förhållningssättet fyller ingen funktion och den är inte särskilt framgångsrik i en omgivning med psykopater som begår krigsförbrytelser på rullande band.
Det spelar ingen roll heller vad vi är eller vad vi gör, för i slutändan så betraktas vi av alla som separatister. Just nu är vi ett grupp förnuftiga som vill ha ett sekulärt och demokratiskt samhälle, men internationella samfundet behandlar oss som om vi vore dom råaste jihadistråttorna på planeten.
Ovanpå det här så åker förortsblattar till Rojava för att gå Turkiets ärende. Balkanfolk och somalier är där nere nu och kidnappar civila kurder. Jävla råttor hela bunten.
Kolla här. Detta är en karta över Syrien.
http://sadpanda.us/images/1852930-PAUW734.png
Ha i åtanke att Rojava från början var ett sammanhängande område som sträckte sig från Afrin till Hasaka. När ISIS gjorde entre på scenen så var deras strategi att separera dom kurdiska områden från varandra så att regionen skulle vara dysfunktionell. Det var en medveten handling att ta över makten i dom områdena med blandad befolkning i Rojava. Jag tallar om områden som bland annat den mellan Kobane och Hasaka.
När ISIS etablerade sig i dessa områden så började dom kidnappa kurder samt även avrätta. Följden av detta blev att många flydde därifrån. ISIS är bara Turkiet i en annan skepnad. Varför ska vi försöka vara försonliga i den här omgivningen?