Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-25, 08:30
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Idg fick min tjej sin mens mitt under ett knull. Kuken och lakanen blev blodiga. Det var rätt äckligt. Jag är osugen på sex ett tag nu. Går det att undvika sådant?
Ja, skärp dig bara.
Citera
2014-09-25, 11:07
  #122
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Kvinnor - hur känns det att ha mens?
Det känns givietvis klettigt ditt arsle. Hur känns om du har på dig blöja och bajar på dig? Kletigt. Det där att de får humörsvengningar pga hormoner är bara påhitt. Det blir kletigt och därför så känner dem sig irriterade. Så enkelt är det, det behöver inte vara ett mysterium.
Citera
2014-09-26, 13:33
  #123
Medlem
Milizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interiorcore
Hur känns om du har på dig blöja och bajar på dig? Kletigt.
Detta har jag inte provat sedan jag var ett år gammal. Är det något du brukar göra?

Men de kära kvinnorna har ju inget val. Deras biologi är så konstruerad att det rinner blod ur deras könsorgan en gång i månaden.

Jag är inte helt klar över hur de upplever detta. Därav min fråga. Känns det konstigt eller blir det en vanesak?
Citera
2014-09-26, 14:42
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Detta har jag inte provat sedan jag var ett år gammal. Är det något du brukar göra?

Men de kära kvinnorna har ju inget val. Deras biologi är så konstruerad att det rinner blod ur deras könsorgan en gång i månaden.

Jag är inte helt klar över hur de upplever detta. Därav min fråga. Känns det konstigt eller blir det en vanesak?

Det är jobbigt varje gång det kommer, värst är nog dagarna innan mens. Då får jag PMS och förvandlas till ett monster, blir lätt arg, för ledsen, mår skit, för känslig, deprimerad. Det är lika bra att hålla sig ifrån mig, kokar upp väldigt lätt och slår sönder saker...

Riktigt mensverk vill ingen få, väldigt ont i nedre delen av ryggen, ont i inre låren, ont i magen... Njuter inte av god mat, spyr upp det mesta ...
Citera
2014-09-26, 15:23
  #125
Medlem
Milizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SOCHATARE
Det är jobbigt varje gång det kommer, värst är nog dagarna innan mens. Då får jag PMS och förvandlas till ett monster, blir lätt arg, för ledsen, mår skit, för känslig, deprimerad. Det är lika bra att hålla sig ifrån mig, kokar upp väldigt lätt och slår sönder saker...

Riktigt mensverk vill ingen få, väldigt ont i nedre delen av ryggen, ont i inre låren, ont i magen... Njuter inte av god mat, spyr upp det mesta ...

Jäklar! Det låter galet jobbigt. Kan din man göra något för att göra det enklare? Eller vad kan vi män överhuvudtaget göra?
Citera
2014-09-26, 16:52
  #126
Medlem
Själva mesen är väl lugnt för mig. Lite kladdigt och äckligt så, men har jag tampong märker jag det inte alls :)
Har bara mens ett par dagar och väldigt sparsamt.
Däremot har jag migrän som alltid kommer i samband med mens. Det är jobbigare
Citera
2014-09-26, 17:30
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Jäklar! Det låter galet jobbigt. Kan din man göra något för att göra det enklare? Eller vad kan vi män överhuvudtaget göra?

Stå ut med mig, ta hänsyn till att jag har PMS. Ge mig Alvedon...
Låta mig vara i fred och sova...
Citera
2015-04-15, 22:48
  #128
Medlem
cosmic_dancers avatar
För mig är dagarna under mensen som en känslomässig bergodalbana. Kan vara lättretlig, deppig, kan börja gråta för ingenting och lite sånt. Inge roligt alls.
Citera
2016-09-19, 20:31
  #129
Medlem
Milizers avatar
Det är väl onödigt att dramatisera mens? Tjejen som jag umgås nu sa "Det är inget jag bryr mig mycket om. Det är en smått irriterande kroppsvätska. Ungefär som snor. Men inte mer än så".
Citera
2016-09-19, 21:24
  #130
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Det är väl onödigt att dramatisera mens? Tjejen som jag umgås nu sa "Det är inget jag bryr mig mycket om. Det är en smått irriterande kroppsvätska. Ungefär som snor. Men inte mer än så".
Hur kvinnor upplever sina cykler är jävligt olika. Jag måste äta antidepressiva veckan före då jag blir suicidal under den tiden. Andra märket inte av de här svängningarna . Själva tiden för menstruationen är rent fysiskt en känsla av lätt svullenhet. Ont i rygg och blir allmänt lite tröttare.
Citera
2016-09-20, 07:01
  #131
Medlem
Helt inviduellt.
För mig beror det också på vad för prev-medel jag använder.
Blödningarna är störiga, jobbiga och oförutsägbara.
Magen svullnar, humöret flyger fram och tillbaka.. Förbannad ena sekunden, skrattar andra för att senare börja gråta och jag gråter aldrig. Känner mig förvirrad ofta av tiden, känner mig totalt motbjudande för alla (har normal vis bra självförtroende), har ont, ett jäkla sug på allt möjligt. Senaste gångerna har det varit sour créme ringar vilket jag aldrig äter annars. Och med p-plåstrens så har jag också fått finnar vilket jag aldrig haft problem med innan under menstruation.
Citera
2016-09-20, 16:23
  #132
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Kvinnor - hur känns det att ha mens?
Blir lite trött veckan innan bara - annars inget speciellt förutom svullnadskänsla i slidan o tröttsamt att behöva hålla på tvätta sig o byta binda till som tätt. Testade menskopp för inte så länge sen men det va verkligen inget för mig så den åkte i återvinningen snabbt.
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Ni måste lära er att röka mer gräs tjejer för inte fan ska ni behöva ha det sådär.
Jamen faktiskt - jag håller med! kalla mig gärna drogliberal för det är jag - så länge det inte handlar om att människor missbrukar o förstör både sina o andras liv - jag är övertygad om att vi inom snar framtid kommer att använda, inte bara gräs, utan även svampar, LSD mm till att behandla olika sjukdomstillstånd o att just cannabis lindrar ex menssmärta är ju känt sen länge. Kolla tabellen på sidan 14 i länken nedan;
http://stud.epsilon.slu.se/5474/1/li..._al_130419.pdf
o ytterligare läsvärt;
http://ganjarevolt.se/fakta-om-medicinsk-cannabis.html
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Det tror jag inte. Hon är väl mest ledsen för att hon håller på att gå in i klimakteriet och förlora sin mens. Då känns hon sig - okvinnlig?
Och så börjar hon fixa och trixa me horomntabletter. Och då fick hon plötsligt tillbaka den.
Är det verkligen en bra idé? Bäst att slippa den väl? Hur kul är det att blöda?
Låter lite farligt att mixtra med tabletter för att få mensen tillbaka - vilken sorts hormoner tog hon då? Jag längtar tills jag kommer i klimakteriet o hoppas det blir så snart, så skönt o förnöjsamt det kommer bli!! slippa det månatliga kruxet - många kvinnor vittnar ju om en starkt ökad sexlust efter klimakteriet, undrar hur det kommer bli för min del - jag kanske blir Sveriges första serievåldtäktskvinna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback