Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-08, 20:19
  #1
Medlem
Milizers avatar
Kvinnor - hur känns det att ha mens?

För mig - som man - låter det jättejobbigt. Att plötsligt och oväntat börja blöda mitt i kroppen en gång i månaden.

Men å andra sidan - som en kvinna sa när vi pratade om detta - "Hur känns det att gå omkring med en pung?"
Citera
2013-11-08, 20:22
  #2
Medlem
Katzyns avatar
Det är irriterande på grund av en viss oförutsägbarhet. Brukar bli trött och grinig och det är inte toppen om det infaller en dag när jag behöver prestera till max.
Citera
2013-11-08, 20:24
  #3
Medlem
Dj-mEros avatar
Lite måste dom allt tåla.
Citera
2013-11-08, 20:25
  #4
Medlem
Snoddlans avatar
Som att ha ett köttsår i magen typ, jätteont, massa blod överallt och ovanpå det så blir man ledsen/arg för ingenting :/ (detta är för mig, vet inte hur det är för andra kvinnor)
Citera
2013-11-08, 20:37
  #5
Medlem
Clawdeens avatar
Eftersom jag troligtvis har endometrios så har jag vissa gånger så ont att man vill spy.

Har ont i hela magen, inklusive tarmarna. Och att gå på toa är ett helvete.
Så ne, mens är inte så kul alltid.
Citera
2013-11-08, 21:12
  #6
Moderator
VitKallas avatar
Var värre innan jag fick barnen. Men pmsen blir värre om jag inte tränar och slarvar med kosten för mycket. Får ett otroligt sötsug och saltsug under pmsen...
Men alltså, nä, det där är ju en så naturlig grej så det vore konstigt att inte ha det. Vet ju väldigt väl både hur kroppen och psyket varierar efter cykeln. Idag är jag nöjd att jag inte har dom smärtorna jag hade som yngre. På det hållet har det ju gått framåt.

Och så går det inte att komma ifrån att jag på ett plan känner mig nöjd över att min kropp ändå presterat det den skulle och fungerar som den ska, biologiskt. Mensen är en konstant påminnelse om det.
Citera
2013-11-08, 21:34
  #7
Medlem
Ofräscht som satan, så glad att jag ska börja ta p-piller igen som gör att jag inte får mens.
Citera
2013-11-08, 22:48
  #8
Medlem
Evilyns avatar
Man är öm, svullen och har ont, vill duscha en gång i kvarten, är på dåligt humör, får humörsvängningar, hatar allt, älskar allt, gråter för ingenting, vill äta allt i hela världen och är kåt.

Typ såhär:
http://imgur.com/es5xf7w

Eller en ännu bättre beskrivning:
http://2.bp.blogspot.com/-mOOEKTYYrQ...49498988_n.jpg
__________________
Senast redigerad av Evilyn 2013-11-08 kl. 23:16.
Citera
2013-11-08, 22:54
  #9
Medlem
Milizers avatar
Jag läste om en kvinna som hamnade i en fyllecell. Hon blev avklädd alla kläder. Blev tillsagd att hon skulle hålla sig. Hon fick mens. Blodade ner hela fyllecellen. Tiggde om trosor och en binda. Blev nekad det. Poliserna sa att det var självmordsrisk om hon fick något. Det låter helt hemskt.
Citera
2013-11-08, 22:56
  #10
Moderator
VitKallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Jag läste om en kvinna som hamnade i en fyllecell. Hon blev avklädd alla kläder. Blev tillsagd att hon skulle hålla sig. Hon fick mens. Blodade ner hella fyllecellen. Tiggde om trosor och en binda. Blev nekad det. Poliserna sa att det var självmordsrisk om hon fick något. Det låter helt hemskt.
Låter ju som en mindre rolig skröna. Det är inte syndafloden som kommer. Mens är en sån där grej som ser ut att vara långt mycket mer än vad det egentligen är.
Citera
2013-11-08, 23:08
  #11
Medlem
Milizers avatar
Kanske.

Jag har själv lite mens-skräck. Var tillsammans med en tjej som inte ville ha sex när hon mensturerade. Hon brukade säga "Det är upptaget där" och då syftade hon på tampongen hon hade i fittan.

Sen var jag med en tjej som älskade analsex. Och som gillade att jag tog henne i röven medan hennes tampong-snöre vinkade och viftade från fittan. Jag gjorde det ett par gånger, men det kändes lite så där...
Citera
2013-11-08, 23:29
  #12
Medlem
Muskelvärk i ryggen, ömmande mage, krånglande tarmar med svullenhet, äcklig rinnande känsla från slidan, uähh. Vad mer vill du veta??
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback