2021-07-18, 23:55
Medlem
JagMatarHuslimers avatar
Byt nål. Du skadar venerna.
Rekommenderar att du kontaktar en missbruksmottagning så att dom kan hjälpa dig.

Ta hand om dig!
Citera
2021-07-19, 09:05
Medlem
Charliework86s avatar
Byt nål dude. Sen testa att lägg dej i ett varmt bad. Kan funka då.
Citera
2021-08-21, 22:37
Medlem
Tja. Har två frågor.

Är med i sprututbytet i min hemstad men har nu flyttat till ett helt annat län. Kan jag uppsöka sprututbytet i det här länet och få kit där? Även om jag ej har något att lämna in eller färska märken?

Om jag ej kan få hjälp från utbytet i annat län än min hemstad. Vart kan man köpa micron filter och löskoppar online? Sådana som man vanligtvis får genom sprututbytet.
Citera
2021-08-31, 03:16
Medlem
Damagedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghettojesus
Har förbrukat alla vanliga vener från armvecket och neråt, båda sidorna av anklarna, någon som har tips på vart man kan hitta en ven att injicera i?

halsen känns riskabelt då den för de första inte syns, och för de andra nålen börjar bli trubbig.

alla tips mottages förutom moraliseringar

Bicepsvenen, där du kan på benen, händerna och till sist ljumsken.
Citera
2021-09-28, 22:34
Medlem
Mrlind92s avatar
Injencera säkert

Hej tänkte bara höra om jag injencerar i foten.
Finns det några risker jag lägger benet i hög läge när jag pangat där/
Rädd för proppar.
Citera
2021-09-28, 22:39
Medlem
Supertuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrlind92
Hej tänkte bara höra om jag injencerar i foten.
Finns det några risker jag lägger benet i hög läge när jag pangat där/
Rädd för proppar.

Det beror väll helt på vad du hade tänkt att panga?
Citera
2021-09-28, 22:43
Medlem
Supertuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supertuff
Det beror väll helt på vad du hade tänkt att panga?

Scratch that, kollade profilbilden och tycker det låter som en briljant idé!
Citera
2021-09-28, 22:53
Medlem
Det ska inte vara några problem. Överdosera bara inte
Citera
2021-11-02, 18:27
Medlem
Sajkoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Regler och övrig fakta
Injicera alltid mot dig och inte tvärtom. Försök alltid att hålla dig ovanför midjan vid alla intravenösa intag. Om du injicerar i foten sittandes råder jag dig att ställa dig upp när du väl fört in lösningen.
Om du av misstag använt en kanyl som du med säkerhet är smittade av Hepatit C så ställ dig själv följande frågor:
Har kanylen legat öppet i en syrerik omgivning? Hur länge har kanylen legat så? Kan du räkna det till att den minst legat så i ett dygn har med största sannolikhet viruset dött så att säga. Kan du räkna med att det legat där i två dygn innan du använde kanylen kan du vara helt säker på att den inte längre är smittsam. Heptitviruset dör helt enkelt ut.
!

När du injicerat i foten ska du INTE ställa dig upp. Du ska ha foten i högläge en liten stund så att det du injicerat lämnar foten.

och det där med syret och smittan gäller hiv inte hepatit. hepatit kan överleva jättelänge. du kan till exempel få hepatit om du använder någon annans lösningskopp även om du sköljt ur den.
Citera
2021-11-02, 18:31
Medlem
Sajkoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epochcoda
Skulle säga att jag är en ganska erfaren knarkare. Men det är bara det senaste året som jag injicerat mina droger, tidigare nasalt eller oralt. Det jag skjutit mest är tjack, men inte dagligen. Har använt två olika vener, en i vardera armveck och det brukar fungera bra.

Men senaste 1-2 veckorna har jag inte lyckats. Förbereder lösning osv som vanligt, använder nya verktyg. Vet inte riktigt hur jag ska förklara.. men när jag hittat venen och drar pumpen bakåt efter svar, alltså aspirerar, så kommer det liksom "för lite" blod. Det rinner långsamt ner lite blod i nålen men inte tillräckligt för att komma ner i pumpen. Ungefär som när venen är punkterad. Blodet är tjockt och mörkt och det blir stopp i nålen. Jag har hittat nya vener som jag aldrig stuckit i tidigare men det är likadant överallt! Jag har provat skjuta i lite lösning när det blir såhär men då bommar jag.

Vad fan är det för fel? Varit med om att det varit såhär någon enstaka dag men sen som det ska vara dagen efter. Men nu är det såhär hela tiden. Frustrerande att inte få i sig något på snart 2 veckor!

venen har imploderat. alltså dött. du får hitta någon annan. kan finnas att liiiten chans att den återhämtar sig om den inte är helt imploderad så du kan ju prova igen om några månader men mest troligt så kommer du aldrig kunna använda den igen
Citera
2021-11-15, 22:48
Medlem
Nantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChemicalGirl
Hur hittar man svar i ljumskarna? Jag har för ca 1 år sedan gjort IV i min högra ljumske, men förstörde den totalt då. Provade för för ett par dagar sen och fick svart på första försöket, med tom en brun kanyl...
Men sen ville jag slå i mig igen i ljumsken och fick inget svar alls, gjorde ca 5-6 försök. Så hur ska jag göra för att hitta venen där? Eller hur hittar jag venen i min vänstra ljumske som jag aldrig har träffat förut?
Lite konstigt att jag fick svar direkt en gång och sen ingenting. Men måste väl hitta punkten igen, men hur?
Min högra är rätt "sliten", ett hål där liksom.
Tacksam för tips.

Bumpar denna igen.
Finns det verkligen ingen där ute som kan ge en utförlig beskrivning på hur man enklast hittar rätt?
Försöker även jag hitta svar här men är ett svårt område att navigera i.
Citera
2022-03-28, 15:20
Medlem
Har en fundering av ren nyfikenhet, går de och injicera gabapentin? Isånnafall blir ruset bättre på något sätt? Kickar det snabbare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in