• 1
  • 2
2013-11-06, 00:41
Medlem
thejams avatar
Har rökt gräs i 3 år men tog en paus för att stabilisera psyket lite (mådde rätt dåligt). Nu efter ett par månader känner jag mig redo att inleda min drogkarriär v2.0, och ta någon härlig hallis

Syftet med trippen är att komma till någon slags självinsikt eller förståelse, utan en massa nojja och jobbig avtändning. Vet ju trots allt inte hur mitt psyke är i dessa sammanhang, annat än att dagligt cannabisbruk i ett par år fick mig deprimerad...

Jag har läst på rätt mycket på olika forum om bland annat Toppisar, LSD och DMT. Slutsatsen jag drog är:
Toppisar: Relativt safe val men inte lika intensiv om man inte tar en rejäl dos. Vill ju trots allt få ut något av trippen.
LSD: Var så jävla sugen på detta tills jag började läsa om alla jävla avtändningar som kan ske... är det stor chans? Dum fråga men med tanke på omständigheterna (ha en bra setting i åtanke oxå).
DMT: Verkar så jävla sjukt... kommer testa förr eller senare men kanske bättre att ta någon annan hallis innan man ger sig på Fadern av hallisar?

Kommer nog få en och annan påhoppning för dessa slutsatser, men då får ni gärna förklara vad som är fel också

Vilken drog skulle DU föreslå till mig? En polare kommer babysitta mig helt nykter när jag kör. Jag har inga erfarenheter utom alkohol och cannabis. Ha detta i åtanke!

Kommer ni på någon annan än dessa; shoot!
Senast redigerad av thejam 2013-11-06 kl. 00:43.
Citera
2013-11-06, 00:46
Medlem
greenlungss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thejam
Har rökt gräs i 3 år men tog en paus för att stabilisera psyket lite (mådde rätt dåligt). Nu efter ett par månader känner jag mig redo att inleda min drogkarriär v2.0, och ta någon härlig hallis

Syftet med trippen är att komma till någon slags självinsikt eller förståelse, utan en massa nojja och jobbig avtändning. Vet ju trots allt inte hur mitt psyke är i dessa sammanhang, annat än att dagligt cannabisbruk i ett par år fick mig deprimerad...

Jag har läst på rätt mycket på olika forum om bland annat Toppisar, LSD och DMT. Slutsatsen jag drog är:
Toppisar: Relativt safe val men inte lika intensiv om man inte tar en rejäl dos. Vill ju trots allt få ut något av trippen.
LSD: Var så jävla sugen på detta tills jag började läsa om alla jävla avtändningar som kan ske... är det stor chans? Dum fråga men med tanke på omständigheterna (ha en bra setting i åtanke oxå).
DMT: Verkar så jävla sjukt... kommer testa förr eller senare men kanske bättre att ta någon annan hallis innan man ger sig på Fadern av hallisar?

Kommer nog få en och annan påhoppning för dessa slutsatser, men då får ni gärna förklara vad som är fel också

Vilken drog skulle DU föreslå till mig? En polare kommer babysitta mig helt nykter när jag kör. Jag har inga erfarenheter utom alkohol och cannabis. Ha detta i åtanke!

Kommer ni på någon annan än dessa; shoot!

Svamp
Citera
2013-11-06, 00:51
Medlem
thejams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenlungs
Svamp

Förklara gärna varför du rekommenderar svamp innan man går på något annat. Mindre chans att snea på något annan när man tagit svamp en gång innan?
Citera
2013-11-06, 00:51
Medlem
Jusefs avatar
DMT och DPT har inte långa effekter och vore därför i låga doser bra för att få på känn hur psykedelia fungerar.
Citera
2013-11-06, 00:57
Medlem
Kashis avatar
Det är lika skruvat alltihopa

25I och 2-CB är två numera klassade substanser som ger en väldigt (men inte enbart) visuell effekt i förhållande till mindfuck.
Föredrar nog LSD hallisar, dom är coola och tydliga.
Svamp ger nog mer vackert och mystiskt synsätt på ting.

Alltid nice att fokusera mycket på att bara njuta av alla intryck. Sen hör ju resterande massiva tankebanor till liksom men man får balansera mellan interna tankar och att, försök få mig att förklara detta rätt, enbart fokusera på sitt synfält och sina yttre sinnen.
Citera
2013-11-06, 01:12
Medlem
Serotons avatar
Kan varmt rekommendera dig 4-aco-dmt i lågdoser.
Väldigt snäll substans som liknar svamp väldigt mycket, väldigt euforisk och svår att snea på.
Samt att det lagligt och lättillgängligt men har fortfarande samma kompletta egenskaper som dom mer kända hallucinogenerna, som svamp och LSD.

Annars skulle jag nog råda dig att låta bli RChallucinogener, då dom i överlag är rätt dåliga, och kommer ge dig fel syn på hallucinogener allmänt.
Citera
2013-11-06, 01:32
Medlem
thejams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seroton
Kan varmt rekommendera dig 4-aco-dmt i lågdoser.
Väldigt snäll substans som liknar svamp väldigt mycket, väldigt euforisk och svår att snea på.
Samt att det lagligt och lättillgängligt men har fortfarande samma kompletta egenskaper som dom mer kända hallucinogenerna, som svamp och LSD.

Annars skulle jag nog råda dig att låta bli RChallucinogener, då dom i överlag är rätt dåliga, och kommer ge dig fel syn på hallucinogener allmänt.

Det där lät ju riktigt intressant Någon hemsida som du kan tipsa om där man kan klicka hem lite?

Citat:
Ursprungligen postat av Jusef
DMT och DPT har inte långa effekter och vore därför i låga doser bra för att få på känn hur psykedelia fungerar.

Jo, nackdelen är dock att det inte finns något på Sheep inrikes får väl vänta lite med det knarket.

Citat:
Ursprungligen postat av Kashi
Det är lika skruvat alltihopa

25I och 2-CB är två numera klassade substanser som ger en väldigt (men inte enbart) visuell effekt i förhållande till mindfuck.
Föredrar nog LSD hallisar, dom är coola och tydliga.
Svamp ger nog mer vackert och mystiskt synsätt på ting.

Alltid nice att fokusera mycket på att bara njuta av alla intryck. Sen hör ju resterande massiva tankebanor till liksom men man får balansera mellan interna tankar och att, försök få mig att förklara detta rätt, enbart fokusera på sitt synfält och sina yttre sinnen.

Man tackar för tipsen
Citera
2013-11-06, 01:35
Medlem
Har varit i samma sits som dig. lade ner mitt cannabis(miss)bruk på hyllan efter 3års dagligt rökande,
men man måste ju få försvinna ibland.
började med svamp/tryfflar sedan RCs men har ännu inte fått tag på lsd.
håller trippandet till ungefär 1gång i månaden för att få så mycket positiva insikter som möjligt.
ge det lite tid bara, prova dig fram så märker du vad du gillar.
Citera
2013-11-06, 01:44
Medlem
absques avatar
Min favorit kommer alltid vara 4-ho-met av de jag testat . Så många goda minnen från dessa trippar. Samtliga vänner är under samma uppfattning. Käkat LSD, mkt svamp och 2-cb. Homet har perfekt längd och härlig peak. Tänk bara på set & setting så funkar nog vad du än väljer :-)
Citera
2013-11-06, 02:00
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kashi
Dessa substanser är ett bra val som första hallucinogen av denna anledningen, förutom att det inte finns mycket forskning bakom dem och därför vet man inte vad det kan finnas för skadeverkningar.

Vill dock varna för att om du väljer någon av dessa substanserna så undvik att röka cannabis första gången. Min första hallucinogen var 25I, och tripparna var alltid helt hanterbara när jag tog 25I för sig själv. Om jag dock rökte cannabis så gick allt snabbt överstyr. Det var som att jag tagit en tre gånger större dos än jag egentligen gjort, helt mitt synfält kunde smälta ihop till en enda stor sörja så att jag inte kunde se vad som var framför mig. Jag kunde verkligen inte alls se min omgivning längre, och även om man inte är särskilt mindfuckad så är detta väldigt frustrerande även för ett nyktert sinne.

Skulle egentligen avråda att röka cannabis öht under första trippen. Det kan vara trevligt när man är mer van, men cannabis kan verkligen skruva till en tripp ordentligt, och det är inget man vill som nybörjare.
Citera
2013-11-06, 02:16
Medlem
Serotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thejam
Det där lät ju riktigt intressant Någon hemsida som du kan tipsa om där man kan klicka hem lite?

Skulle rekommendera Jusef.net eller Rclab.se
Citera
2013-11-06, 02:27
Medlem
SophieNeveus avatar
4-aco-dmt ska vara väldigt intressant har jag hört, det efterliknar svamp väldigt mycket. Billigt är det också 200 kr för 250 mg en dos = 25 mg.

Är det någon avtändning på LSD? Har nämligen kommit över ett par lappar och funderar på att ta mig en tripp till helgen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in