Citat:
Ursprungligen postat av
SophieNeveu
Har ingenting planerat dagen efter, vet ju att på svamp är det likadant att det känns som att det har gått flera veckor, går inte att beskriva bättre än att beskriva det som en "resa". Vet dock att jag haft lite svårt att somna efteråt men när jag väl sovit och sedan vaknar är jag helt återställd, nästan som om det aldrig hade hänt.
Skiljer det sig någonting från den afterglow som är på LSD? - Jag hade ju haft afterglow i några timmar innan jag somnade.
Av mina starkaste hallucinogena erfarenheter är det ganska luddigt mellan landningen och afterglowen+ däromkring, den verkar liksom inte ta slut och inte finns det så mycket att göra förutom att gå och lägga sig, för att man är trött, men fortfarande är ganska så påverkad av LSD, fast inte trippad just som.
Min vän som introducerade mig för LSD var tydlig med detta, endera trippar man vidare och aktiverar sig eller så går man och lägger sig för att sova, tona ner musiken & ljuset och blunda
.
Det är varken lätt eller enkelt att bara lägga sig ner och tro att man mentalt snabbt ska ta sig ner igenom den 42000 kilometer neuronväv som krävs för att sedan klassa sig som "sovande".
Blir förmodligen inte lättare av att man hamnar i något mellanläge, får för sig något och går upp och vipps trippar man ballz igen och det mesta skruvar till sig ytterligare.
Det är skruvat att trippa och LSD är krångligt att relatera till när man landar och undrar vad som var upp och om det är nere nu.
Mitt bästa tips är faktiskt rejäla mängder cannabis indica om man gillar sånt.
Har alltid trippat på kvällen / slutet av mitt dygn så kan inte svara på hur det går om man tar syra efter frukosten.
Något som jag upplevt till 100% är iallafall att när man fått tillräckligt med sömn så är det 100% över.