Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-11-05, 07:18
  #1
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Polisen i Malmö, är det pikégänget som skrek "apejävlar" som börjat jobba igen?

Är det nåt man ska tro på? Berusad kvinna, tre glas vin osv. Nån som kan upplysa. Hon blev även hånad och tillfråpgad om hon hade för lite bidrag. trovärdig historia? Det måste finnas annat bakom.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/poli...rasismangrepp/

Citat:
Malmöbon Zehraa Ahmadi var på väg hem från en utekväll i lördags. Då blev hon tagen av polis – och kallad "jävla blatte", berättar hon.

Citat:
Zehraa Ahmadi hade varit ute och festat med vänner. Hon var inte berusad, hade bara druckit tre glas. Vid klockan 03 var de på väg hem och såg en polispiket följa efter dem. Vid Baltzarsgatan stannade de till. – Då går två poliser ur bilen, marscherar fram mot mig och slänger ner mig på marken och sätter handbojor. Jag reagerade med chock, frågade vad fan gör ni? Enligt Zehraa Ahmadi svarade inte poliserna, utan tvingade in henne i piketen. Hon fortsatte fråga varför. – Den ena säger "håll käften jävla blatte".
__________________
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2013-11-05 kl. 07:37.
Citera
2013-11-05, 07:39
  #2
Medlem
cammos avatar
Kaxig blattetjej som käftar emot poliserna naturligtvis.
Citera
2013-11-05, 08:01
  #3
Medlem
Som vanligt är Sydsvenskan inte mycket att ha.
För det första är det knappast piketen som tagit henne, då de inte glider runt på det sättet mer. Och gör de det, är det oftast i omärkt bil/buss.
Samt att sannolikheten att man börjar följa efter random tjej mitt i natten, för att sedan gripa, fälla till marken samt avsluta med ett jävla blatte, är ju i dagens pk samhälle bara befängt.
Citera
2013-11-05, 08:10
  #4
Medlem
Thunderaces avatar
Jävla idiot! Ska hon ljuga ska hon säga "ett glas vin" inte tre glas som egentligen är en hel flaska! Med det är klart - det låter väl bättre med bara tre glas än en hel flaska vin! Rätt åt henne - var väl kaxig och kanske började svära åt snutarna och sätte därmed nivån själv! Länge leve piketen!
Citera
2013-11-05, 08:21
  #5
Medlem
Citat:
Hon var inte berusad, hade bara druckit tre glas.
*hick*

Citat:
Zehraa Ahmani och en vän som var med förnekar att de blev utslängda från krogen – och att Ahmani var konfliktsökande.

Citat:
– Om våldsamt motstånd är att ifrågasätta varför man är gripen – då har jag gjort det. Men de var ju två polismän på mig och jag hade handbojor, det var fysiskt omöjligt att röra mig.
De var själva mycket nyktra och skötsamma.

Citat:
– Jag kunde inte tro att det var sant. Jag har hört liknande historier från bekanta, men trott att de överdrivit, eller tänkt att de väl måste ha gjort något för att polisen ska ta dem.
Därför är det klart att de blev orättvist behandlade. De är utlänningar och svensk polis söker ju upp skötsamma utlänningar för att trakassera dom. Det är den historien som sprids bland Zehraa Ahmanis bekanta och den har hon förmodligen tagit till sig.
Citera
2013-11-05, 09:14
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Därför är det klart att de blev orättvist behandlade. De är utlänningar och svensk polis söker ju upp skötsamma utlänningar för att trakassera dom. Det är den historien som sprids bland Zehraa Ahmanis bekanta och den har hon förmodligen tagit till sig.
Det är omöjligt att veta om polisen hade ett godtagbart skäl eller inte. Det är fel att utgå från att något är självklart när man vet så lite i det här fallet.
Citera
2013-11-05, 09:39
  #7
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
Jävla idiot! Ska hon ljuga ska hon säga "ett glas vin" inte tre glas som egentligen är en hel flaska! Med det är klart - det låter väl bättre med bara tre glas än en hel flaska vin! Rätt åt henne - var väl kaxig och kanske började svära åt snutarna och sätte därmed nivån själv! Länge leve piketen!

Nån som hitta hennes Fejjasida med kränkningen?
Citera
2013-11-05, 10:03
  #8
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Radio P4 Malmöhus hänger på, som väntat. Samma kanal som gjorde fiaskointervjun ang zigenaroppa.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5694493

Kan man lita på det?

Citat:
Nu har polisen anmält Zehra Ahmadi för våldsamt motstånd och själv har Zehra Ahmadi polisanmält polisen. Ord står mot ord men en sak är i klar, helgens upplevelse har påverkat Zehraas framtida yrkesval. Mitt mål var att utbilda mig till brottsutredare, vilket skulle innebära att jag skulle jobba ihop med de här människorna. Men det tänker jag inte göra längre, jag har tappat förtroendet för polisen helt, säger hon.
__________________
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2013-11-05 kl. 10:16.
Citera
2013-11-05, 10:07
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Polisen i Malmö, är det pikégänget som skrek "apejävlar" som börjat jobba igen?

Är det nåt man ska tro på? Berusad kvinna, tre glas vin osv. Nån som kan upplysa. Hon blev även hånad och tillfråpgad om hon hade för lite bidrag. trovärdig historia? Det måste finnas annat bakom.

Möjligen, det är en partsinlaga och hon försöker givetvis framställa sig själv i god dager. All ljuger, det är reglen.

Skulle anta att hon var betydligt mer påverkad än hon trodde och käftade emot en hel del. Skulle vara kul att veta vad hon kallade poliserna. Men sånt ska poliser klara, och inte hålla på på samma sätt. Eller var dom också berusade?
Citera
2013-11-05, 10:09
  #10
Medlem
Paddan1000s avatar
Var är toppen på hennes huvud? Har hon på sig en mössa med exakt samma färg som himlen eller är hon inklippt och de glömde en bit?
Citera
2013-11-05, 10:23
  #11
Medlem
RiverStyxs avatar
Hennes beskrivning av händelseförloppet är så jävla osannolik att det nog inte finns en enda jävel som faktiskt tror henne. Inte ens en polishatande AFA:it skulle gå på det dravlet. De skulle förstås påstå att hon är trovärdig men inte egentligen tycka det.
Citera
2013-11-05, 10:24
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Polisen i Malmö, är det pikégänget som skrek "apejävlar" som börjat jobba igen?

Är det nåt man ska tro på? Berusad kvinna, tre glas vin osv. Nån som kan upplysa. Hon blev även hånad och tillfråpgad om hon hade för lite bidrag. trovärdig historia? Det måste finnas annat bakom.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/poli...rasismangrepp/

Låter helt osannolikt att det skulle gått till på det sättet. Snuten dyker gärna på slödder och trakssera dem, men inte utan vidare.
Chanstagning från blatte som vill ha skadestånd och ljuger sig blå och hoppas på att få media med sig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback