2013-11-05, 11:41
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocc

1) Nationalism har säkerligen fyllt en historisk funktion genom samhällsbildning som kunnat garantera rättssäkerhet etc. Att det finns djupt rotat i människan att gruppera sig och binda upp sig i gamla vanor är också sant.

2) Jag har hört lite om kristen historia och lite om islamsk historia och ja instinktivt så tror jag den kristna har fler dödsoffer på sitt samvete med korsriddare och den katolska kyrkan etc, islam är dessutom en mindre religion och har inte haft i närheten av samma inflytande. Men inte försvarar jag kristendomen här, de två religionerna är pest eller kolera för förnuftet.

3) Som skrivet, att människor ser olika ut och talar olika förnekar jag inte. Jag förnekar att inneslutande av de människor som liknar varandra och talar själva skulle gynna mänsklig lycka. Jag tror på den mänskliga friheten att beblanda sig med och lära sig av den källa man helst behagar.

4) Problematiken ligger i den starka nationalistiska hållningen människor har. Skulle människor varva ner sina nationalistiska hållningar och religiösa tankegångar skulle extremt mycket lidande undvikas. Jag är därmed för att samhällen tonar ner dessa märkliga frågor... Både för nationella serber, indokrinerade muslimer och rastänkande svenskar.

1) Och eftersom det är "djupt rotat" kanske det är dumt att gå emot det naturliga förhållandet i denna fråga? Som vi ser så är inbördeskrig och etniska resultatet av att ignorerar folkslagens ovilja att dela land med andra folkslag.

2) Läs om det som i historieböckerna kallas "den arabiska stormen", samt läs om hur korstågen började. Studera slaveriet inom Islam kontra Kristendomen, hur länge det pågick, hur det avskaffades, etc.

3) Men du ser ju resultaten om du tittar dig omkring. När de vita länderna var mer etniskt homogena hade vi mycket mindre konflikter, mindre våld, mindre brott, inga etniska motsättningar, ingen etnisk segregation. Alla dessa saker som jag nämner är saker som reducerar lyckan för medborgare, alltså är ett samhälle bättre UTAN dessa saker... och slutsatsen är att det vita mer etniskt homogena samhället är betydligt lyckligare.

Det ironiska är att det mångkulturella samhället skapar en värld med FLER gränser en nationalisternas värld, ty varje folkslag för med sig sina gränser och så skapas segregation. I nationalisters värld finns lika många folkslag, alla med sina självklara rättigheter, men långt färre gränser, ingen etnisk segregation inom ett lands gränser, och därmed färre konflikter.

4) Fast å andra sidan är det väl, efter tusentals år av etniska motsättningar och inga lyckade mångetniska experiment... bättre att inse att folkslagen mår bäst av att leva mer homogent i en suverän stat... och att inte störa ordningen hela tiden genom att importera främmande folkslag... vilket alltid skapar segregation och motsättningar?

Hur vore det om ni mångkulturalister skulle prova att "varva ner" er mångkulturalistiska hållning och sluta försöka pådyvla folkslagen något de uppenbarligen aldrig väljer frivilligt: den mångetniska nationen?

Hur låter det?

Att varje folk lever i sina nationer skapar inga konflikter i sig - endast om ett land bedriver aggression mot ett annat startar en konflikt.

Men det mångetniska samhället är i sig konfliktskapande, eftersom inget folkslag vill vara utan rätten att leva som de alltid har gjort, leva med sina egna, behålla sina språk och seder och traditioner och religioner.
Citera
2013-11-05, 12:20
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Jag undrar också hur
vi vågar leva här i vårt hemland.
Men det är skillnad på var man bor. En del svenskar ser inte att situationen har förändrats. Medan andra lever i något slags stridszoner. Orättvist är livet.
Citera
2013-11-05, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rocc
Islam, kommunism är enligt mig precis som nationalism byggt på abstrakta tolkningar av sin omgivning... (Ställer mig för övrigt tvivelaktig till att islam har skördat fler offer i sitt namn än kristendomen genom århundrandena.)

Okej, du har säkerligen rätt i att ordet folkmord innebär detta. Det känns dock som problematiken för mig att hålla en bra diskussion med exempelvis TS är att vi har helt skilda åskådningar om "folk"...

För mig finns det bara ett folk som kan komma att överleva eller dö ut. Min tro är att scenariot överlevnad kräver samarbete snarare än inneslutning. Speciellt miljöförstöring och överexploatering av naturresurser är framtida fasansfulla problem som kräver globalt gehör och samförstånd.

Sverige, svenska folket och blåögda barn... Säger mig ingenting.

Ställ dig frågande du. Betyder inte att det inte är sant. För det är det. Islam är djävulens religion.
Citera
2013-11-05, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Varför drar du slutsatsen att det är en dröm för mig att vi ska ta över det här landet?

Sedan snackar du så jävla mycket skit. Jo tjena att du ränner först i Stockholm några timmar och sedan pundar mellan Fittja och Masmo.

Ja, du verkar jättestark men det ändrar inte faktumet att svenskar är ett folk som har svårt att gå ihop och enas. Även om ni och jag tycker att det är fegt av invandrare att gå i grupp mot svenskar så kan man ändå dra slutsatsen att invandrare kommer att vinna slaget om Sverige genom att man enas mot de förvirrade svenskarna som ständigt ska ifrågasätta varandra och vara passiva när det väl gäller.

Vilka är "vi" invandrare?
Är det du, turkar, kurder, norrmän, somalier, greker, bosnier, kroater, albaner, finnar, eritreaner, kongoleser, starkt troende muslimer, kristna syrier, chilenare, italienare, israeler, palestinier mm?
Hur skall ni hålla ihop?

Jag förutsätter att du är i sena tonåren, finns nog en hel del vuxna i de grupper jag nämnde som vill ta ett ordentligt snack med dig.
Citera
2013-11-05, 21:27
Medlem
cacas avatar
Citat:
Hur känns det att som svensk leva i sitt land vars makthavare hatar? Vars makthavare vill utrota genom att de simpelt går judarnas ärende? Har detta någonsin slagit i era tankar? Kommer ni att våga reproducera blonda och blåögda barn? Tänk om era framtida barn blir våldtagna/misshandlade av någon invandrare och tänk om dessa framtida ariska barn kommer att hängas på torget av judarna?

Nu kommer ni säkert inte att ta mig seriöst men jag har ärligt talat undrat hur ni tänker? Jag tänker som så att om jag vore svensk så skulle jag för det första, aldrig reproducera nya ariska barn i Sverige, och illa kvickt rymt detta landet för det är så uppenbart att makthavarna enbart är ute efter att gå judarnas ärenden och med det utrota den germanska folkstammen.

Vidare vill jag även ställa frågan varför ni fortfarande lever i Sverige när ni för varje dag blir än mer förtryckta och sjunker i befolkningsantal medan invandrarna blir fler och fler? Känner ni någon oro för det? Om ja, hur vågar ni i så fall reproducera er?

Att man vågar bo i det här landet är nog för att man inte har samma fördomar som du har, att man inte är trångsynt eller lever med någon fobi, har man dessutom inte gått på lögnerna som SD sprider på avpixlat, ja då kan man faktiskt våga leva i det här landet.
Citera
2013-11-05, 21:35
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caca

...har man dessutom inte gått på lögnerna som SD sprider på avpixlat, ja då kan man faktiskt våga leva i det här landet.

Jag är nyfiken. Kan du vara snäll och nämna tre exempel där Avpixlat har ljugit?
Citera
2013-11-06, 12:04
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Bra skrivet. Har själv tre barn, och har bekanta som har betydligt äldre barn, och dessa har lärt sig allt som finns att veta om icke-vita invandrare genom personliga erfarenheter.

Bara att se på skolvalen var de unga svenskarnas värderingar och åsikter ligger. Eftersom man själv är ung så vet man även de flesta andras åsikter och det låter i princip likadant som det brukar göra här på I&I med allehanda känslomässiga utfall men de behöver någon form utav vägledning, någon som leder deras känslor rätt så de inte hamnar i den där defaitistiska sinnesvärlden utan snarare konkretiserar sina känslor till åsikter och från åsikter till handlingar.

Kontentan är att de unga svenskarna idag är generellt sätt jäkligt förbannade och rätt trötta på blattarna, feminismen och den svenska skolan.

Fight Club-citatet gäller även denna generation.
Citat:
Man, I see in fight club the strongest and smartest men who've ever lived. I see all this potential, and I see squandering. God damn it, an entire generation pumping gas, waiting tables; slaves with white collars. Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need. We're the middle children of history, man. No purpose or place. We have no Great War. No Great Depression. Our Great War's a spiritual war... our Great Depression is our lives. We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars. But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.
Citera
2013-11-06, 12:06
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Varför drar du slutsatsen att det är en dröm för mig att vi ska ta över det här landet?

Sedan snackar du så jävla mycket skit. Jo tjena att du ränner först i Stockholm några timmar och sedan pundar mellan Fittja och Masmo.

Ja, du verkar jättestark men det ändrar inte faktumet att svenskar är ett folk som har svårt att gå ihop och enas. Även om ni och jag tycker att det är fegt av invandrare att gå i grupp mot svenskar så kan man ändå dra slutsatsen att invandrare kommer att vinna slaget om Sverige genom att man enas mot de förvirrade svenskarna som ständigt ska ifrågasätta varandra och vara passiva när det väl gäller.
Många svenskar som skriver på Flashback är sympatiska och skriver fina ord. De visar förståelse och empati för andra svenskar. De förstår hur svårt det är.
Men tyvärr så i det verkliga livet så existerar inte någon förståelse eller samarbete mellan svenskar. Tvärt om. Att hata varandra och hitta fel på sin granne är vad svenskarna sysslar med. Svenskarna försvarar sig mot sin rädsla och förvirring genom att hacka ner på sina svagaste. Vi angriper våra ensamma och svaga i vår feghet. Massinvandringen är orsaken till problemen, men den får inte kritiseras. Rädslan i samhället tar sig alltmera fega och bizarra uttryck bland svennar.
Vi kommer att bli tvungna att försvara våra hem. Men jag litar inte på någon svensk.
Citera
2013-11-06, 12:15
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Många svenskar som skriver på Flashback är sympatiska och skriver fina ord. De visar förståelse och empati för andra svenskar. De förstår hur svårt det är.
Men tyvärr så i det verkliga livet så existerar inte någon förståelse eller samarbete mellan svenskar. Tvärt om. Att hata varandra och hitta fel på sin granne är vad svenskarna sysslar med. Svenskarna försvarar sig mot sin rädsla och förvirring genom att hacka ner på sina svagaste. Vi angriper våra ensamma och svaga i vår feghet. Massinvandringen är orsaken till problemen, men den får inte kritiseras. Rädslan i samhället tar sig alltmera fega och bizarra uttryck bland svennar.
Vi kommer att bli tvungna att försvara våra hem. Men jag litar inte på någon svensk.

Jag fattar inte riktigt om du är MENA eller svensk. Om du är svensk så hetsa inte upp dig, är du MENA så ta skeden i vacker hand.
Svensken försöker skydda sitt land trots mångkulturisterna monumentala lögner. Det som har kommit in sedan 1990 tömmer välfärdssystemet för svenskar.

Försvara era hem, era hem är i något djävla kaosland där ni gång på gång på gång bevisar hur ni bygger upp, utvecklar, förvarar era egna länder. Ett stort djävla kaos och nu skall ni släpa hit det med kontinuerliga mord på svenskar, våldtäkter på svenskar, lura bidragssystemet tusenfalt och införa er religion, moskeér och annat ifrån er skitkultur som bara och enbart orsakar kaos.
Era länder i MENA och Subsahara är precis som vad ni förtjänar och klarar av att göra själva, ett djävla kaos.
Jag och många svenskar betackar oss för er hjälp och ber er ödmjukast försvinna ifrån det som var ett av världens tryggaste och finaste länder.

Skandinavier och vita välutbildade människor skall alltid vara varmt välkomna till Sverige. Det är bara det här djävla kaosfolken som skall begränsas till max 2700 per år, dvs den kvoten vi är tilldelade.

Mångkultur är kaos, svensk monokultur fungerar!

"Förvånad"
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2013-11-06 kl. 12:25.
Citera
2013-11-06, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Varför skulle judar vilja ta hit MENA-personer som oftast hatar judar?

Därför att hela grejen med "hatet" är enormt uppblåst.
Var vänlig läs
Om antisemitismen i Malmö – vi reder ut ett problem

Tror nog att du kan hitta liknande nivåer av "hat" (läs judeskeptisicm) bland många östeuropéer som muslimer.
Citera
2013-11-06, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svart-rullstol
Vänta lite, jag måste ha skrivit fel i min tidsmaskin, jag hade inte planerat att hamna i 30-talets Tyskland ...

Hur vågar jag bo kvar i Sverige? Tja, det farligaste jag har i min närhet är x antal björnar och de ser jag vart annat år. Dessutom har jag inga planer på att reproducera mig. Får jag fråga, vart bor du? Om nu Sverige är ett så hemskt land.

Gjorde en sökning och det verkar inte som någon besvarat det här inlägget riktigt.

Du har nämligen helt fel när du anklagar björnarna för att vara det farligaste i din närhet.

Hur många människor har dödats i björnattacker i Sverige under 1900-talet?
Vore intressant att veta.

Det blev ju en riksnyhet när den unge handbollsspelaren fick stryk av en björnhona för några veckor sen... Egentligen är händelsen inget att bli förvånad över, klampar man omkring i deras revir och de har ungar så kan de komma att gå till attack. Att jaga rätt på björnen och avliva henne känns jävligt fegt och respektlöst. Jägarna borde acceptera att det finns andra rovdjur än människan och inte vara så förbannat skrajsna när de ger sig ut i skogen.

Samtidigt polisanmäls 100 000 fall av misshandel varje år i Sverige. Där är det människor som ger sig på andra människor.
Hur många av dessa fall blir till ens en notis i lokalpressen?

http://affes.wordpress.com/category/kriminalstatistik-sverige/

Det allra farligaste lär dock vara du själv, som beter dig klumpigt och inte vidtar tillräckliga försiktighetsåtgärder när det t.ex är halt ute eller inne i duschen.

Att fjamsa om att det farligaste i din närhet är några björnar är jävligt lågt och även ohederligt då du med största sannolikhet mycket väl vet hur otroligt det är att du ens skulle stöta på någon av dessa bara för att du råkar bo i Värmland eller Dalarna.
Senast redigerad av RisingSun 2013-11-06 kl. 13:40.
Citera
2013-11-06, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata

Sympatisk innebär att det inkluderar alla typer av människor. Rasisters så kallade "sympati" (enbart för det egna folket) är ingenting annat än egoistiskt, själviskt tänkande. Ingenting med att vara sympatisk att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in