2013-11-04, 21:48
Medlem
roccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xipsor
Hur lång tid innan Rocc finnes våldtagen och strypt av en kulturberikare?
Risken för elakartad cancer är större i de flesta fall och så även i det här
Citera
2013-11-04, 21:58
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocc
Jag är "etnisk svensk" har precis ordnat lägenhet i invandrartäta Bergsjön och jag ljuger inte eller försöker vara allmänt politiskt korrekt när jag skriver att det känns riktigt bra! Mitt stora intresse är min omvärld och olika kulturer och detta finns på många sett representerat i detta område (Har varit i Bergsjön mycket tidigare). Att invandrartäta områden ofta har sociala problem på grund av segregation, utanförskap och rent okunnig och envis tradition är för mig tydligt... Men detta tror jag inte beror på medvetna antistatliga beslut och jag tror inte heller att svenska samhället eller världen i stort styrs så lätt som många trångsynta debattörer vill få det till.

Det kan jag tro är den stora skillnaden mellan en person som dig och mig, jag ser inte mig själv som svensk då det för mig är en simpel och märklig definition på en människa med kapacitet till fritt tänkande. I och med detta har jag noll intresse över min avkommas framtida "svenskhet" då det alltså för mig är ett ickebegrepp. Hur detta vrids av nationalister till ett moraliskt tillkortakommande från min sida är för mig helt obegripligt men och andra sidan så tror jag starkt på tesen att vi alla människor är djupt tankemässigt indoktrinerade i våra grunder...

Men för mig som ägnat stor del av mitt vuxna liv på resande fot så är nationalism och all form av nationalism inget annat än en dogm (vilket även är min åsikt gentemot kommunismen) och en bromskloss i utvecklingen mot ett intelligent samhälle baserat på fritt tänkande.

Du som är så världsvan och har befunnit dig på resande fot enligt egen utsago, ser du med samma likgiltiga blick på andra kulturer du besöker? Har du till exempel svårt att förstå begreppet "Thailändskt" när du befinner dig i sydostasien? Eller tycker du att det stora kulturarvet som latinamerikas befolkning bottnar i bara är svammel och "dogmer"? För det är väl inte så att du är av den åsikten att bara det Svenska är gammalmodigt och överspelat? Det, min herre, låter lite rasistiskt.
Citera
2013-11-04, 22:05
Medlem
Vedklyvens avatar
Tja, man får väl hoppas på något reservat någonstans. Ungefär som för indianerna i USA, eller typ Gaza.

Sverige kommer förmodligen att splittras i olika etniska "communities". Judarna tar väl hand om Stockholm med "Knesset" på Slottet när Kungafamiljen mobbats ut och landsförvisats. Göteborg och Malmö blir filialer.

Syrierna, Södertälje. Somalierna, Borlänge. Kurderna, Uppsala. Palestinierna, Landskrona. Osv.

Det tror jag. Hoppas att jag inte lever för länge.
Citera
2013-11-04, 22:15
Medlem
Haha hoppas av hela mitt hjärta att TS och resten av alla keyboard-krigare är oseriösa?

Inget krig kommer bryta ut. Mer högerextrema partier tar över i väst vilket kommer leda till minskad invandring och mer balanserad demografi.
Citera
2013-11-04, 22:27
Medlem
roccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Du som är så världsvan och har befunnit dig på resande fot enligt egen utsago, ser du med samma likgiltiga blick på andra kulturer du besöker? Har du till exempel svårt att förstå begreppet "Thailändskt" när du befinner dig i sydostasien? Eller tycker du att det stora kulturarvet som latinamerikas befolkning bottnar i bara är svammel och "dogmer"? För det är väl inte så att du är av den åsikten att bara det Svenska är gammalmodigt och överspelat? Det, min herre, låter lite rasistiskt.
Det var inte meningen att hävda mig världsvan ber om ursäkt för min dryghet om det uppfattades så.

Annars har du uppfattat mig ganska korrekt... Jag förstår begreppet "thailändskt" men jag har ingen förståelse för vad själva poängen ska vara... Förutom då historien som format nationalstater och deras kulturer till att stärka sig själva via egentro. Att bevara kulturyttringar, konst och traditioner är en sak (även om jag inte direkt brinner för det i varesig latinamerika eller sverige) men att bekänna sin identitet via nationalism är enligt mig en annan.
Jag personligen bekänner min identitet via mina moraliska ställningstaganden, mina filosofiska och politiska ståndpunkter och jag lever för mig själv, mina vänner, min familj och en förhoppning att hjälpa min omgivning så gott jag kan. Den omgivningen är limiterad till osynliga gränser dragna på statsmäns kartor.

Sedan vill jag påpeka att jag inte vill störta nationalstaterna i ett enormt globalt imperium (kanske styrt av judarna i New world order) utan tror mer eller mindre på statsbildningar... Men som medel att dela upp ansvaret för människors kollektiva välbefinnande, inte som ett medel för att gruppera och limitera människor.
Citera
2013-11-04, 22:39
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Jag förstår begreppet "thailändskt" men jag har ingen förståelse för vad själva poängen ska vara...
Det finns ingen särskild "poäng" med att thailändare skall existera men att försöka undergräva ett folks existens innebär folkmord så akta dig så att du inte går runt och förespråkar folkmord där du går runt i din gränslösa, liberala haschdimma.
Citera
2013-11-04, 22:42
Medlem
roccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Det finns ingen särskild "poäng" med att thailändare skall existera men att försöka undergräva ett folks existens innebär folkmord så akta dig så att du inte går runt och förespråkar folkmord där du går runt i din gränslösa, liberala haschdimma.
... konstruktivt skrivet Jag förespråkar att vi inte ska mörda någon. Nationalismens historia är ganska mörk på den punkten.
Citera
2013-11-04, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Hur känns det att som svensk leva i sitt land vars makthavare hatar? Vars makthavare vill utrota genom att de simpelt går judarnas ärende? Har detta någonsin slagit i era tankar? Kommer ni att våga reproducera blonda och blåögda barn? Tänk om era framtida barn blir våldtagna/misshandlade av någon invandrare och tänk om dessa framtida ariska barn kommer att hängas på torget av judarna?

Nu kommer ni säkert inte att ta mig seriöst men jag har ärligt talat undrat hur ni tänker? Jag tänker som så att om jag vore svensk så skulle jag för det första, aldrig reproducera nya ariska barn i Sverige, och illa kvickt rymt detta landet för det är så uppenbart att makthavarna enbart är ute efter att gå judarnas ärenden och med det utrota den germanska folkstammen.

Vidare vill jag även ställa frågan varför ni fortfarande lever i Sverige när ni för varje dag blir än mer förtryckta och sjunker i befolkningsantal medan invandrarna blir fler och fler? Känner ni någon oro för det? Om ja, hur vågar ni i så fall reproducera er?

Befogade frågor.

För egen del tycker jag att det är mycket irriterande att leva i Sverige. Alla rationellt tänkande människor inser att Sverige målar upp en fantasivärld men ändå spelar alla med för att det medför repressalier att säga sanningen.

Det enda som håller mig kvar i Sverige är släkt och vänner. Om jag ska vara ärlig så avskyr jag landet.
Citera
2013-11-04, 22:45
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
... konstruktivt skrivet Jag förespråkar att vi inte ska mörda någon. Nationalismens historia är ganska mörk på den punkten.
Det räcker att man banar väg för en utveckling som kan leda folket i fördärvet för att det skall räknas som folkmord:
Citat:
Folkmordskonventionens artikel 2 definierar folkmord, som:

" ... vilken som helst av följande gärningar begångna med uppsåt att förgöra helt eller delvis en nationell, etnisk, raslig eller religiös grupp, såsom

(a) Döda medlemmar av gruppen.
(b) Förorsaka allvarlig kroppslig eller mental skada på medlemmar av gruppen.
(c) Avsiktligt skapa sådana levnadsförhållanden för gruppen som förmodas åstadkomma dess fysiska utrotning i sin helhet eller i delar.
(d) Införa åtgärder som förhindrar födslar inom gruppen.
(e) Tvångsvis överföra barn från gruppen till en annan grupp.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Folkmordskonventionen
Utplånar du ett folks identitet så finns inget som kan hålla gruppen samman längre och det är att undergräva folkets existens,
Citera
2013-11-04, 22:49
Medlem
Gothenburgers avatar
Det är sådana här trådstarter som man verkligen önskar att man fick vara med om där och då för att se vad TS egentligen tänkte ...eller inte

fast nu är ju TS ett troll..........

OnTopic

Hur vågar jag då "leva i Sverige"?

- Nu har jag inte levt sådär jäkla mkt i andra länder, hitills i mitt liv.......men...jag ser ingen skillnad på hur det skulle kunna vara mindre farligt att leva i tex Danmark, Finland, Norge, Tyskland, Frankrike, Japan, USA, eller Holland?

Jag trivs alldeles utmärkt i Sverige.

Kan inte TS PM:a mig lite kort hur han/hon tänker....PLZ

För övrigt borde I&I modereras hårdare då varje tråd spårar ut i meningslösheter, utspydda, i knappt tydbara, fragment, av forumposter.

Helvete med S Ä R som knattrar mess här ....va fan är det frågan om? Sluta ......genast.
Senast redigerad av Gothenburger 2013-11-04 kl. 22:56.
Citera
2013-11-04, 22:54
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Ojdå, är det myttarn Ullenhag som är i farten igen? Det kanske inte undgått dig från att personer med utländsk bakgrund ökat från 15 % till 33 % på dryga 10 år enligt SCB (åren 2002-2013). Att trenden kommer att vända ser jag som osannolikt då svenska kvinnor föder max 2 barn och väljer att satsa på karriären istället. Det får väl ni tacka feminismen för att det blivit så.

Jag anser snarare att det är att ge upp när du soppar allt under mattan och säger "vi kommer fortfarande vara i majoritet längre till" vilket i sig inte är sant.

Lägg gärna också till att den totala populationen globalt ökat från 3.5 Miljard till 7 Miljarder på bara 60 år. och det är huvudsakligen i Afrika och Asien denna explosionsartade ökning skett.

Så det som idag kan kallas Svenskt, kommer inom en väldigt kort framtid vara ett minne blott om inget görs för att bevara den rasliga och nationella särarten.

Men det verkar inte så sannolikt om man tittar på åt vilket håll media arbetar i detta land....
Citera
2013-11-04, 22:58
Bannlyst
Citat:

Beror väl på vad man jämför med. Islam och kommunismen har skördat flest offer i vår historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in