Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-11-04, 09:41
  #1
Medlem
HalebopServices avatar
Moderatorer, snälla - se inte detta som reklamspridning

Hej! Jag arbetar idag på Halebops Kundservice, och tänker svara på era frågor som ni ställer på min fritid. Vi svarar gärna på seriösa allmänna frågor, och observera att vi inte kan ta hand om privat ärenden här. För mer information läs vidare...

Välkommen, här kan du ställa dina frågor om Halebop, och vi kommer svara så gott vi kan.
Vi svarar gärna på frågor t.ex om, erbjudanden, abonnemang, kontantkort och hela vårt utbud!

När du postar frågor, var vänlig tänk på detta!

- Vi svarar gärna på allmänna seriösa frågor om vårt utbud och våra produkter. Vi kan inte svara på era privata ärenden här, var vänlig besök i såfall www.halebop.se/support

- Innan du postar en fråga, kolla så ingen postat innan och fått svar på den frågan, det underlättar vårt arbete.

Den 1 Februari 2012 infördes en ny tjänst WyWallet, vi svarar även gärna på deras allmänna frågor. Vänligen, tänk på följande innan ni postar frågor om WyWallet!

- Information finns på www.WyWallet.se - har du kollat där och så kanske du får svar på din fråga?

- Vi svarar endast på allmänna frågor, och enbart om priser osv. Privata ärenden får vändas till WyWallets kundtjänst på telefonnummer: 0771-22 50 50. För öppettider besök www.WyWallet.se, det står längst ner. Obs: Vissa privatärenden kan skötas på WyWallet.se via inloggning.

Hoppas att detta underlättar vissa kunder, då ni kan ställa era frågor!
Texten kan uppdateras...
Ställ gärna era frågor, men komihåg, inga privata ärenden. Posta inte personliga eller privata uppgifter heller!
Citera inte startinlägget då det blir överflödigt spam.
Man kan även få svar på www.halebop.se/support om allmänna frågor.


Med vänlig hälsning,
HalebopService
__________________
Senast redigerad av HalebopService 2013-11-04 kl. 10:02.
Citera
2013-11-04, 09:45
  #2
Medlem
Kasperskys avatar
Vad roligt att ni skapat en sån här tråd, har faktiskt en sak jag undrat på länge...

Jo, ni säljer abonnemang Rubbet. Min fråga är, varför är abonnemanget så fruktansvärt dyra? 365 kronor för Halebop Rubbet Stor, och då får man ringa och sms:a konstnadsfritt. Men Comviq har ett sådant abonnemang liknande er för bara 195 kronor.

Tacksam för svar!

Med vänlig hälsning,
Kaspersky.
Citera
2013-11-04, 09:46
  #3
Medlem
Eller så kan man få hjälp under allmänna frågor här istället:

https://support.halebop.se/
Citera
2013-11-04, 09:52
  #4
Medlem
BigBusinesss avatar
Varför tillåter ni inte juridiska personer att skaffa abonemang? Är det bara för att inte "kanibalisera" på moderbolaget telias företagsabonemang, eller finns det ett vettigt skäl?
Citera
2013-11-04, 09:58
  #5
Medlem
HalebopServices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Vad roligt att ni skapat en sån här tråd, har faktiskt en sak jag undrat på länge...

Jo, ni säljer abonnemang Rubbet. Min fråga är, varför är abonnemanget så fruktansvärt dyra? 365 kronor för Halebop Rubbet Stor, och då får man ringa och sms:a konstnadsfritt. Men Comviq har ett sådant abonnemang liknande er för bara 195 kronor.

Tacksam för svar!

Med vänlig hälsning,
Kaspersky.

Vad tråkigt att du inte är nöjd med våra priser!
Vi på Halebop anser att våra priser är bra och tillräckligt konkurrensdrivna.
Hoppas det svarar på din fråga!
Citera
2013-11-04, 09:58
  #6
Medlem
HalebopServices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9204moki
Eller så kan man få hjälp under allmänna frågor här istället:

https://support.halebop.se/

Det stämmer bra det!

Borde lägga till det, tack för tipset.

// HalebopService
Citera
2013-11-04, 10:00
  #7
Medlem
HalebopServices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Varför tillåter ni inte juridiska personer att skaffa abonemang? Är det bara för att inte "kanibalisera" på moderbolaget telias företagsabonemang, eller finns det ett vettigt skäl?

Har inte blivit informerad om detta, får återkomma.
Men juridiska personer ska kunna skaffa ett abonnemang.

// HalebopService
Citera
2013-11-04, 10:06
  #8
Medlem
Charlie-Whites avatar
Varför anser ni att man ska byta till er då ni är dyrast på alla fronter. Övertyga mig gärna.

Mvh
Citera
2013-11-04, 10:09
  #9
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Varför anser ni att man ska byta till er då ni är dyrast på alla fronter. Övertyga mig gärna.

Mvh

Skulle väl själv välja halebop istället för comviq om jag bodde i norrland te.x :P

men ja, halebop har man inte hört talas om överhuvudtaget i stockholm haha.
Citera
2013-11-04, 10:24
  #10
Medlem
Jag har halebop, halebop antar jag kör på Telias master.

Min vän har telia.

Varför har min vän avsevärt mycket bättre täckning än jag har ? Där jag saknar täckning, så har hen mottagning.

Varför är täckningen så förbannat värdelös utanför städerna ? Åker en på e4an mellan Uppsala-sundsvall så kan du ju drömma om att kunna streama Spotify genom telefonen till bilen. 95% av resvägen är det NOLL kontakt med någon mast.

Så jävla värdelöst att utannosera 4g när inte ens gsm nätet eller 3g nätet har täckning över södra mitten av landet! Sitter med en 4g lur till vilken nytta, när inte ens 3g fungerar...

Har 4gb fri surf men aldrig kommit över 1gb, varför ? Aldrig täckning är svaret!
Citera
2013-11-04, 10:27
  #11
Medlem
HalebopServices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Varför anser ni att man ska byta till er då ni är dyrast på alla fronter. Övertyga mig gärna.

Mvh

Vad tråkigt att du är missnöjd med våra priser. Som sagt är vi nöjda med våra priser och ser att dem är tillräckligt konkurrensaktiga. Hoppas att du är nöjd med det svaret!

// Halebop Service
Citera
2013-11-04, 10:28
  #12
Medlem
HalebopServices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Jag har halebop, halebop antar jag kör på Telias master.

Min vän har telia.

Varför har min vän avsevärt mycket bättre täckning än jag har ? Där jag saknar täckning, så har hen mottagning.

Varför är täckningen så förbannat värdelös utanför städerna ? Åker en på e4an mellan Uppsala-sundsvall så kan du ju drömma om att kunna streama Spotify genom telefonen till bilen. 95% av resvägen är det NOLL kontakt med någon mast.

Så jävla värdelöst att utannosera 4g när inte ens gsm nätet eller 3g nätet har täckning över södra mitten av landet! Sitter med en 4g lur till vilken nytta, när inte ens 3g fungerar...

Har 4gb fri surf men aldrig kommit över 1gb, varför ? Aldrig täckning är svaret!

Det låter konstigt, för vi går i Telias nät, det stämmer. Du borde ha lika bra täckning som din kompis vid samma tidpunkt och plats. Du kan nå oss via supporten så kan vi felsöka. Kan det vara problem på din mobil? Vi har inte fått in några eventuella felanmälningar. Tråkigt att du är missnöjd med oss, beklagar!

// HalebopService
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback