2009-11-02, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maci
Varför kallas methylone för m1?

Varför kallas mdma för adam!?

Jo, kärt barn har många namn!

edit. Gissar på att M1 är en väldigt förenklad förkortning på det kemiska "namnet", 2-methylamino-1-(3,4-methylenedioxyphenyl)propan-1-one.
Senast redigerad av Mjöldryga 2009-11-02 kl. 11:06.
Citera
2009-11-02, 11:28
Bannlyst
min uppfattning om methylone är typ som mdma att efter ett tag måste man ta ett lite längre uppehåll annars slutar det fungera men det är säkert från person till person... samtidigt kan det vara dåligt batch då många klagar. det som funkat bäst för mig var det som var lite gulaktigt. minns inte om det hade några mer bokstäver i namet mmen har det för mig.
Citera
2009-11-02, 14:07
Medlem
Citat:
För att om man döper det efter dom första bokstäverna föväxlas det med Methodron.
Citera
2009-11-04, 17:42
Medlem
Har vart borta ett tag, tänkte köpa in methylone från utlandet...nån som skulle kunna ge mig några bra sidor att beställa ifrån...Jag har en bra sida i utbyte som säljer mephedrone.
Citera
2009-11-04, 20:08
Medlem
joddla35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffe1978
Har vart borta ett tag, tänkte köpa in methylone från utlandet...nån som skulle kunna ge mig några bra sidor att beställa ifrån...Jag har en bra sida i utbyte som säljer mephedrone.

Edit;

trodde det var ett PM jag skickade. HAHAHA
Citera
2009-11-04, 23:38
Medlem
Packie McRearys avatar
Citat:

Methyl=M i kemiska förkortingar. One=1 det behöver jag inte ens förklara.

Dock borde ju det naturliga namnet på Methylone vara MDMC och inget annat. bk-MDMA känns ju bara jävligt onaturligt.
Senast redigerad av Packie McReary 2009-11-04 kl. 23:40.
Citera
2009-11-05, 08:22
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packie McReary
Dock borde ju det naturliga namnet på Methylone vara MDMC och inget annat. bk-MDMA känns ju bara jävligt onaturligt.
Tyvärr så var redan MDMC upptaget av en annan substans, dessvärre verkar det som om det inte finns någon logik bakom det, det är nämligen EDMA som även kallas MDMC.

Jag grävde så djupt jag kunde och jag hamnade till slut i PiHKAL där Shulgin skriver följande:
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander Shulgin
What a strange and completely unsatisfactory compound! In the original run-up from low levels to increasing higher levels, there never was a dosage that was a minus, that had no effect. At every level, something was thought to be there, usually at a level of a single plus or thereabouts. But with different people, different responses. There is no way of guessing what an active level might be, or how consistent that level might be between different people, or for that matter what the responses are that might be expected at that level.

This was yet one more effort to find an MDMA-like substitute by the miniscule manipulation of the MDMA molecule. Perhaps a small molecular change might leave the particular magic of the MDMA action alone, but eliminate the serotonin neuron problem in test animals. Maybe the serotonin neuron change is essential for MDMA to have the action it has. Who can tell?

The original name that this compound got, during the several explorations of MDMA analogues, was based on the nickname for MDMA which was Adam. HAD’EM was mentioned with the hydroxy compound, MADAM with the 6-methyl homologue, and FLADAM with the 6-fluoro analogue. This compound got the sobriquet MACADAM from that horrible black gooey mess generated at the aldehyde stage. This was shortened to “C” and eventually the “C” was added to the MDMA parent name. Thus, MDMC. It doesn’t really make sense; EDMA is more reasonable. But then there is no reason why MDMC should make sense.
Senast redigerad av Solus 2009-11-05 kl. 08:26.
Citera
2009-11-07, 01:24
Medlem
ETHIRTEENs avatar
Jag har tagit uppimot typ 500-600 mg och det har gått alldeles utmärkt
Citera
2009-11-07, 02:49
Medlem
henke1984s avatar
Kört Mdpv 2 dar, tog sista dosen vid 5, sen efter det har jag sovit 8 tmmar, Tänkte a lite M1 nu, Finns det nån risk iom Mdpv intaget förut?
Citera
2009-11-07, 03:09
Medlem
henke1984s avatar
Någon`?

Citat:
Ursprungligen postat av henke1984
Kört Mdpv 2 dar, tog sista dosen vid 5, sen efter det har jag sovit 8 tmmar, Tänkte a lite M1 nu, Finns det nån risk iom Mdpv intaget förut?
Citera
2009-11-07, 03:37
Medlem
FURASs avatar
:
Citera
2009-11-07, 03:38
Medlem
FURASs avatar
benzo

någon som har erfarenhet av xanor och methydrone bra blandning??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in