Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-11-02, 17:32
  #1
Medlem
ironiqs avatar
Råkade spilla ut lite vatten på mitt tangentbord. Jag hämtade dammsugaren och fick bort det som fanns ovanpå tangenterna, men lite hamnade mellan dom där springorna. Jag fick bort det mesta tror jag men musplattan glappade lite och om jag satte markören någonstans reagerade en tangent av sig själv, och skrev en massa bokstäver i rad okontrollerat. Jag har stängt av den nu och låter den vila. Jag har en laptop men använder den utan batteri, så det behövde jag inte ta ut. Men finns det något mer jag kan göra? Nån som råkat ut för samma? Hoppas verkligen inte den är helt förstörd:/
2013-11-02, 17:37
  #2
Medlem
bara ett tips till nästa gång, använd inte dammsugaren till att dammsuga upp vatten
2013-11-02, 17:51
  #3
Medlem
ironiqs avatar
Jag vågade inte torka med papper eller något, och riskera att mer åkte in under tangenterna..
2013-11-02, 17:53
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Råkade spilla ut lite vatten på mitt tangentbord. Jag hämtade dammsugaren och fick bort det som fanns ovanpå tangenterna, men lite hamnade mellan dom där springorna. Jag fick bort det mesta tror jag men musplattan glappade lite och om jag satte markören någonstans reagerade en tangent av sig själv, och skrev en massa bokstäver i rad okontrollerat. Jag har stängt av den nu och låter den vila. Jag har en laptop men använder den utan batteri, så det behövde jag inte ta ut. Men finns det något mer jag kan göra? Nån som råkat ut för samma? Hoppas verkligen inte den är helt förstörd:/

Gå runt med topz på tangenterna, lägg sedan datorn upp och ner så att resterande vatten kan rinna ut.
2013-11-02, 18:03
  #5
Medlem
ironiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miraclecure
Gå runt med topz på tangenterna, lägg sedan datorn upp och ner så att resterande vatten kan rinna ut.

Det var inte mycket vatten alls som hamnade under tangenterna, tveksamt om det kommer rinna ngt alls. Men hur länge bör den stå? Kommer jag kunna använda den senare ikväll/natt? Nojjig som fan eftersom jag har ett skolarbete som måste bli klart innan måndag
2013-11-02, 18:05
  #6
Medlem
Bokmasks avatar
Du skriver ju nu?
2013-11-02, 18:08
  #7
Medlem
ironiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask
Du skriver ju nu?
iPhone
2013-11-02, 18:13
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Det var inte mycket vatten alls som hamnade under tangenterna, tveksamt om det kommer rinna ngt alls. Men hur länge bör den stå? Kommer jag kunna använda den senare ikväll/natt? Nojjig som fan eftersom jag har ett skolarbete som måste bli klart innan måndag

Jag skulle gjort så av säkerhetsskäl och låta den stå i några timmar. Sen hoppas vi att den fungerar ikväll vilket den borde göra då vattnet torkat/runnit ut.
2013-11-02, 18:16
  #9
Medlem
Bokmasks avatar
Låna morsans hårtork och kör lite försiktigt med den? Är det kortslutet så är det de tror det faktist är lite skit samma om det torkar eller inte sålänge du inte skvätter omkring med vätskan.

btw vem har inte ett extra tangentbord liggandes? Kostar ju under 50lappen nu förtiden!
2013-11-02, 18:17
  #10
Medlem
strrrs avatar
Har spillt öl, cider, vin och vatten på en gammal macbook jag hade fått från jobbet. Den klarade sig. Vände den upp och ner och såg till att allt fick rinna ut, sen lät jag den stå på tork.
2013-11-02, 18:24
  #11
Medlem
pouandreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask
Låna morsans hårtork och kör lite försiktigt med den?


Jo tjena,gör det...
2013-11-02, 18:25
  #12
Medlem
Ha hört att man kan tvätta ALLA tangentbord i diskmaskin, så jag tror inte det är så farligt.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback