Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-11-02, 18:26
  #13
Medlem
Bokmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pouandreas
Jo tjena,gör det...

Ja vattnet torkar ju innan plasten eller komponenterna smälter. Har du aldrig testat det?
2013-11-02, 18:34
  #14
Medlem
Itons avatar
Råkade ut för precis samma sak som du i veckan. Jag fick rådet att:

stänga genast av datorn
ta ut sladden
ta ut batteriet
torka av vattnet
sätta datorn (laptop) upp o ned så vattnet kan rinna ut

Som tur var gick det fint.
2013-11-02, 18:45
  #15
Medlem
ironiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Råkade ut för precis samma sak som du i veckan. Jag fick rådet att:

stänga genast av datorn
ta ut sladden
ta ut batteriet
torka av vattnet
sätta datorn (laptop) upp o ned så vattnet kan rinna ut

Som tur var gick det fint.

Jag har gjort allt det där fast jag torkade av vattnet innan jag drog ur sladden, vände på den osv.. Hur länge väntade du innan du satte igång den igen?
2013-11-02, 19:06
  #16
Medlem
DalPelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f1f2f3f4
Ha hört att man kan tvätta ALLA tangentbord i diskmaskin, så jag tror inte det är så farligt.

Tror han använder en bärbar dator men ja, det stämmer.

Sätt ugnen på låg värme (runt 30 grader) och ställ in datorn där i en timme eller två. Ta ut batteriet om det är uttagbart och för guds skull, stäng av den om du inte har gjort det.
__________________
Senast redigerad av DalPelle 2013-11-02 kl. 19:13.
2013-11-02, 20:15
  #17
Medlem
ironiqs avatar
Nu har datorn stått upponer snart 3 timmar. Verkar inte som att ngt har runnit ut, det var alltså inte särskilt mycket som hamnade mellan/under tangenterna. Kan jag chansa o sätta igång? Börjar bli otålig för jag har som sagt ett arbete på datorn som måste bli klart
2013-11-02, 21:07
  #18
Medlem
Skadat godss avatar
Den enda tråden för oss som har vätska över datorn/kringutrustning [Mod]
2013-11-03, 09:20
  #19
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Råkade spilla ut lite vatten på mitt tangentbord. Jag hämtade dammsugaren och fick bort det som fanns ovanpå tangenterna, men lite hamnade mellan dom där springorna. Jag fick bort det mesta tror jag men musplattan glappade lite och om jag satte markören någonstans reagerade en tangent av sig själv, och skrev en massa bokstäver i rad okontrollerat. Jag har stängt av den nu och låter den vila. Jag har en laptop men använder den utan batteri, så det behövde jag inte ta ut. Men finns det något mer jag kan göra? Nån som råkat ut för samma? Hoppas verkligen inte den är helt förstörd:/

Sök eller ställ frågorna i den stora tråden som avser trådens rubrik -> https://www.flashback.org/t722902

//Mod
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback