2013-11-05, 16:23
Medlem
Anledningen att det inte sälj så mycket "lösvaginor" är väl för att efterfrågan inte finns i lika hög grad.
Vi lever i superkapitalismens tidevarv, hade män suktat efter plastvaginor så nog fasen hade de legat på konusmhyllorna. Tror helt enkelt män inte ser the piont med en när det funkar precis lika bra med handen. Men för tjejer finns det ju faktiskt en poäng.
Dessutom är väl den absoluta marjoriteten av sexprytlar där ute för just män. Ta bara porren som ex.

Så köp dig en analplugg och var nöjd sen.
Senast redigerad av Merapi 2013-11-05 kl. 16:27.
Citera
2013-11-05, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Det var nog det absolut idiotiska uttalande jag någonsin hört. Ingen blir tvingad till att våldta, och att skylla ifrån sig som våldtäktsman på att det inte finns några bordeller är så patetiskt. Det går att kontrollera sig själv. Ska jag våldta varenda kvinna jag finner attraktiv och skylla ifrån mig på att det är enbart för att hon är feminist/ointressserad av mig? Det är helt och hållet orimligt.

Ja, det verkar idiotiskt, men det kanske är effektivt? I fall alla skulle hjälpas åt med en våldtäkt i månaden eller så i rent politiskt syfte, tror jag nog att översitteriet försvinner illa kvickt. Tror inte du?
I fall man som jag inte tänder på det hela kan man kanske använda en dildo istället för orginal-varan?
Vilka medel är inte tillåtna för frihet åt folket?

Citera
2013-11-05, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja, det verkar idiotiskt, men det kanske är effektivt? I fall alla skulle hjälpas åt med en våldtäkt i månaden eller så i rent politiskt syfte, tror jag nog att översitteriet försvinner illa kvickt. Tror inte du?
I fall man som jag inte tänder på det hela kan man kanske använda en dildo istället för orginal-varan?
Vilka medel är inte tillåtna för frihet åt folket?

Nej, det tror jag verkligen inte skulle hjälpa! Nu är dock detta inte en diskussion om prostitution utan om huruvida bristen på bordeller får våldtäktsmän att våldta - vilket är något av det mest korkade resonemang jag någonsin har hört.
Citera
2013-11-05, 23:55
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Nej, det tror jag verkligen inte skulle hjälpa! Nu är dock detta inte en diskussion om prostitution utan om huruvida bristen på bordeller får våldtäktsmän att våldta - vilket är något av det mest korkade resonemang jag någonsin har hört.

Varför skulle det vara så dumt?

Låt oss säga att bordellverksamheten blir lagligt i Sverige.

Då dyker det upp en massa bordeller, en konkurans skapas och priserna pressas ner samt den allmänna säkerheten för sexarbetare ökar.

Där har du en direkt minskning av våld.

Sen så när priserna pressas ner till en femhundra per blowjob då har även den aspergersjuke våldtäktsmanen råd med att köpa den.

Våldtäktsmannen går hem nöjd, polisen får fika i lign och ro, sexarbetaren får inkomstpension, staten får skattepengar. Alla är nöjda.
Citera
2013-11-06, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Varför skulle det vara så dumt?

Låt oss säga att bordellverksamheten blir lagligt i Sverige.

Då dyker det upp en massa bordeller, en konkurans skapas och priserna pressas ner samt den allmänna säkerheten för sexarbetare ökar.

Där har du en direkt minskning av våld.

Sen så när priserna pressas ner till en femhundra per blowjob då har även den aspergersjuke våldtäktsmanen råd med att köpa den.

Våldtäktsmannen går hem nöjd, polisen får fika i lign och ro, sexarbetaren får inkomstpension, staten får skattepengar. Alla är nöjda.

Nu är det ju inte så att just människor med aspergers löper risk bli våldtäktsmän.
Och existerar också våldtäktsmän som är helt "normala" män med partner. Ta hagamannen ex. som var gift. Är alltså inte nån brist på sex som är drivkraften.
Finns också forskningsundersökningar där man frågat dömda våldtäktsmän om varför de våldtagit.
Där det framkommer att det mer varit ett behov av makt än ett sexuellt behov som drivit dem.

Så kanske en legal förnedringsbordell? Där våldtäktsmän kan få våldtäkta av sig lite på nån invandrartjej som inte är så viktigt ändå?
Man kan ha ganbangsrum eller lite krigsscenarier där det står en skock ungar och tittar på, eller
varför inte kniv-i-fittan rum?
Citera
2013-11-10, 21:33
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
JKvinnor får ju hela samhället för sig och män inte får någonting.

Syftar du här på det mest verklighetsfrånvarande argumentet som överhuvudtaget har yppats av någon, att kvinnor kan välja och vraka "hur de vill"? Isåfall har du fel. Det kan dom inte. För vad har dom att välja mellan? Idioter och .. idioter?

Eller vad var det du syftade på rent konkret med att kvinnor får hela samhället för sig?
Citera
2013-11-11, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Idioter och .. idioter?

Syftar du på män i allmänhet här?
Citera
2013-11-11, 22:52
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Syftar du på män i allmänhet här?

Nej, egentligen inte. Men om man räknar bort alla dårar, så finns det inte så många "bra" män kvar. Så det är en myt att kvinnor faktiskt kan välja och vraka
Citera
2013-11-12, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Nej, egentligen inte. Men om man räknar bort alla dårar, så finns det inte så många "bra" män kvar. Så det är en myt att kvinnor faktiskt kan välja och vraka

Nej då!
Finns en överväldigande majoritet bra män i detta land.
Keep looking!
Citera
2013-11-12, 11:52
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Nej då!
Finns en överväldigande majoritet bra män i detta land.
Keep looking!

Precis, ta mig för exempel
Citera
2014-01-20, 00:42
Medlem
Intervjuer med dömda sexualförbrytare i boken ”En riktig våldtäktsman” (2004) var just ett möte med något som bäst kan beskrivas som sexuell analfabetism.

Det var chockerande hur lite dessa dömda våldtäktsmän visste om sex, men också hur sällan de hade fått sin skeva syn på sexualitet ifrågasatt.

En av dem trodde att tjejen varit upphetsad under övergreppet eftersom hon var våt i underlivet, och tänkte inte på att det var för att hans kamrater redan hade tömt sin säd i henne. En annan uppgav att tjejen ”nog fått orgasm” eftersom hon stönat när han lade sin nittio kilo tunga kropp på henne. Ytterligare en annan kille förlorade sin oskuld genom att delta i en gruppvåldtäkt och menade att tjejen fick skylla sig själv eftersom hon ”var en sån som brukade ligga med killar”.

Att tonårskillar och unga män vet så lite om sex, om kvinnors njutning och om det fantastiska samspel mellan två människor som är ett riktigt samlag, det är illa nog. Men det är riktigt, riktigt bekymrad är hur utbredd okunskapen om sexualitet är i svenska domstolar.
Citera
2014-01-20, 00:54
Medlem
Rifter666s avatar
Tvungna vet jag inte men jag tror definitivt våldtäkterna hade minskat ifall vi hade haft bordeller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in