Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2002-04-13, 10:47
äldre konto (old)
Ej medlem
Vilket prepp är bäst om man är inriktad på att bygga styrka och samtidigt inte öka vikten för mycket?

Någon som vet , skynda er att svara. :idea:
Citera
2002-04-13, 13:15
Medlem
Det beror väl lite på hur du menar med att du vill bli starkare, villig att käka riktigt "elaka" preparat eller bara sugen på lite hjälp i rätt riktning.

Ett preparat som funkar riktigt bra är Dymetadrine Xtreme från AST sport science. Detta har jag själv provat och det hjälper delvis även till att förbränna fett. Vad det gör är att fungera som prestationshöjjare, vilket leder till att du tar ut muskeln mer och på så sätt bygger fortare...
De "viktiga" ingredienserna är Guarana och Ephedra tror jag, men det finns mer att läsa om detta på http://www.ast-ss.se

Ett annat tips som jag kan ge dig är att läsa om din egen träning, och på så sätt hitta smartare vägar till att bli starkare o förhoppningsvis större...

Tips på detta är Ove Rytters böcker "Effektiv BodyBuilding" och "Avancerad BodyBuilding". Dessa finner du via "Effektiv Produktion".

Hoppas det hjälpt dig lite i ditt tränande... Om det inte räcker så kan man alltid kolla på www.hetatjejer.nu (titta inte för mycket på adressen, utan mer på innehållet....)

lycka till!
// DreeTman
Citera
2002-04-13, 20:58
Medlem
rytters böcker är dåliga.
det är sånna som gör att man måste preppa.
Citera
2002-04-14, 00:18
Medlem
Hmm...

Efter att ha läst båda de böckerna så blir jag rätt förvånad när jag läser ditt inlägg...
Men du får gärna redogöra för hur du menar, så att jag också kan se sambandet..
Citera
2002-04-14, 17:16
Medlem
I alla fall den första boken.
han utför en del övningar fel.
han leder in folk i högvolymsträning vilket gör att dom felsta blir övertränade.
många isolationsövningar,sett,träningsdagar,maskiner...e tc...
dessutom har mr.rytter preppat.

en bok jag kan rekomendera är Beyond Brawn av Stuart Mcrobert
skriven av en man som inte har bra gener och som inte har preppat.
Citera
2002-04-14, 17:47
Medlem
Okaj.. på så vis, men syftar han inte till att man ska kunna utföra vissa av övningarna, inte allihop på en gång?
Jag har mest läst i den senare "avancerad..." och den hade rätt schyssta exempel med tycker jag... men det är klart, om det leder till att folk blir övertränade så är det juh synd, själv har jag inte det problemet så jag vet inte...

Ska kolla den boken du snackade om, finns den översatt till Svenska?
Citera
2002-04-15, 17:08
Medlem
bol.com hade den boken förut. finns endast på engelska.
kolla även in hans teknikbok. förmodlingen den bästa på marknade.
Stuart rekomenderar dem flesta till att träna 2ggr i veckan och i princip bara köra basövningar.

avancerad BB av ove rytter ska vara bättre än den förtsta.
sen kan jag ju gratulera dig om det är så att du har svårt för att bli övertränad. önskar att jag hade den "gåvan".

hare så bra. lycka till
Citera
2002-04-15, 18:39
Medlem
jo, detä r alltid en fördel... enda gången jag råkat ut för det var när jag tränade inför mönstringen, då körde jag fem gånger i veckan på gymmet, sen lika många konditions pass... kroppen ville inte riktigt med sen... men är man liten o dum så....

Hmm...två gånger i veckan?? det känns lite klent på nått sätt... men det är klart, basövningar är aldrig fel...
hare fint!

// DreeTman
Citera
2002-04-15, 20:19
Medlem
Vad fick du i styrketestet?

jag hade inte tränat på 4 måndader men lyckades ändå fixxa en 8:a =)
tålls att tillägga att jag bara vägde 70kg då =)
Citera
2002-04-15, 20:23
Medlem
hehe...jadu... mönstringen var en intressant historia.

Drog en 7a (låg två newton under en 8a) direkt efter att ha lastat in ett stort lass av mat... inte den bästa grej jag gjort...

du råkar inte ha nått bra deffningstips förresten?

// DreeTman
Citera
2002-04-16, 16:12
Medlem
heh...nja..jag är ju inte deffad direkt, kan jag ju inte säga..har aldrig deffat i hela mitt liv =) är nog ganska stark för min vikt dock..

JAg tänkte bara på att jag skulle dra mer än mina polare o drog på utav bara helvete! =)
Citera
2002-04-18, 21:40
Medlem
till dreeman.
morgonpromenader, äppelcidervinäger och minimalt med animaliska och andra härdade fetter
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in