Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2002-04-18, 22:44
Medlem
Jo, morgonpromenader har jag hört ska vara bra (brukar cykla istället) äppelcidervinäger är åsså bra, om man lyckas få ner det... går väll om de finns i pillerform. :P

Härdade fetter är vilka sorter då??
alla tips uppskattas!

Förresten... Jag har hört att Koffein ska vara bra, gör det någon skilnad?

//DreeTman
Citera
2002-04-19, 16:47
Medlem
dreeTman

brukar också cykla, men steppmaskinen ska visst vara bättre... eftersom man använder hela sin kroppstyngd.
oftast kör jag 30 min cykel, 30 min stepp. lite variation skadar väl inte

koffeintabletter är nästan ett "måste" för mig.
såhär skrev Paulun om dem.

Citat:
Koffeinet är ett tveeggat svärd. Det underlättar fettförbränning genom att det ökar adrenalinutsöndring och adrenalinkänslighet. Det gör att koffeinet frigör fett från fettväven. Fett som kan gå till musklerna och förbrännas. Samtidigt ökar det insulinutsöndringen om det intas vid en måltid, och insulinet är en stark signal till kroppen att öka fettinlagring och minska fettförbränning. Den bästa effekten på fettförbränningen ger koffein då det intas mellan måltiderna (absolut inte tillsammans med en kaka eller en bulle!). Om du dricker kaffe eller te efter maten kommer det att ge båda de motsatta effekterna. Det mesta tyder dock på att nettoeffekten blir ökad fettförbränning även om koffeinet tas till måltiderna. Slutsats: Koffein ger bäst effekt på fettförbränningen mellan måltiderna - näst bäst effekt tillsammans med måltiderna.

en sida som kan hjälpa dig med nästan allt:
http://www.paulun.com

fetter är inte mitt stora område. men jag använder enbart olivolja vid matlagning, håller mig borta från animaliska fetter, äter mycket fisk och även Omega-3 kapslar.
Citera
2002-04-20, 10:48
Medlem
Hej DreeTman,
Ett litet tips gällande guarana och efedra. Ta det försiktigt och kolla hur mycket de stoppar i varje kapsel/tablett.

Guarana innehåller främst koffein och efedra innehåller efedrin.
Efedrin ÄR beroendeframkallande i höga doser, dessutom kan det trigga en psykotisk reaktion. Efedrin är faktiskt effektivare än både amfetamin och metaamfetamin när det gäller att ge psykoser.

Koffein är relativt harmlöst, men om man förutom något prepp även dricker en hel del kaffe och cola så blir det tillsammans jäkligt mycket koffein för kroppen att hantera. Lever, njurar och blodtryck gillar inte höga doser koffein. Om man sen lägger till höga dagliga doser efedrin så kan man ganska säkert vänta sig tråkigheter.

Läs, fråga och tro inte på allt som kosttillskottstillverkare påstår.
Citera
2002-04-20, 11:44
Medlem
Jo... Att arbeta på morgonen ska ju vara bra, då insulin nivån är som lägst, eller hur det är?
Men om man då rent teoretiskt skulle pilla i sig lite koffein då, och träna då, då borde det väll ha den absolut högsta förbrännande effekten? eller är jag helt ute och cyklar?

Har funderat på ett prepparat som heter stacker2, finns att köpa på www.hetetjejer.nu
Det innehåller koffein, effedrin och aspirin...
kan det vara något som är verksamt tror ni?

Lilius... Det är klart att man måste passa sig hur mycket man får i sig, det sägs ju att för mycket och för lite skämmer allt...
Citera
2002-04-20, 13:09
Medlem
EphedraSupercap mm. finns också på www.powershopen.nu
/Jeff
Citera
2002-04-20, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff_24
EphedraSupercap mm. finns också på www.powershopen.nu
/Jeff

och de är otäckt bra eller?
läste om dem o de verkade "rätt starka"

Vad jag egentligen är ute efter är något som boostar fettförbränningen, att man sen blir pigg o glad skadar ju inte...
Citera
2002-04-20, 15:29
Medlem
Citat:
en bok jag kan rekomendera är Beyond Brawn av Stuart Mcrobert
skriven av en man som inte har bra gener och som inte har preppat.
Håller med om att Stuart McRoberts tränings teorier är de bästa för rena byggare-att satsa och bli stark i mark,böj och bänk samt träna infrekvent.
En ren kille med dåliga anlag växer inte genom att leka med maskiner.
Citera
2002-12-03, 07:00
äldre konto (old)
Ej medlem
hej det var länge sen vi sågs inte igår
Citera
2002-12-07, 15:02
äldre konto (old)
Ej medlem
:arrow:
Citera
  • 1