Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-31, 13:10
  #1
Medlem
Jag har en Iphone 5. Förut hade jag ett kontantkort, och då funkade Wi Fi'n i vardagsrummet, sedan när jag bytte till ett nytt abonnemang kort, då funkade inte Wi Fi i vardagsrummet längre. Det funkar överallt i huset förutom vardagsrummet och hallen.

Jag tänkte att det berodde på att avståndet kanske är för långt, men varför ska då resten av min familjs mobiler kunna ansluta till Wi Fi? (dom har samsung galaxy s4, iphone 4, och iphone 4s). Dessutom funkar min dator även där, det är endast denna jävla mobilen.

Någon som vet vad som kan vara fel? Är det sim-kortet det är fel på, behöver jag ett nytt? Eftersom det funkade alldeles utmärkt innan jag bytte kort.
Citera
2013-10-31, 13:18
  #2
Medlem
svart-rullstols avatar
Ditt sim-kort har ingenting med WiFi att göra ...
Citera
2013-10-31, 13:23
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svart-rullstol
Ditt sim-kort har ingenting med WiFi att göra ...
Jag fick för mig det eftersom när jag ringde telenor sa dom ''Jaha, så du bytte kort? Det förklarar ju saken. Ska jag skicka ett nytt kort?''

Jag tyckte det lät sjukt, men samtidigt så kunde jag se ''sammanbandet'', att detta hände efter att jag bytt sim-kortet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback