2026-09-23, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmdHoran
45 kg är vad ett barn brukar väga. Eller en smal tonåring.

Eller en person som är kortväxt, d v s under ca 150 cm.
Citera
2026-09-23, 22:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem

Ja så skulle det ju kunna vara. Inte så vanligt i Sverige kanske?
Citera
2026-09-24, 00:00
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmdHoran
45 kg är vad ett barn brukar väga. Eller en smal tonåring.

Jag brukar inte väga barn men om du säger det så
Min smalaste partner hon vägde mellan 42-45 och hon var inget barn och inte heller tonåring

En jag dejtar som är i 40-årsåldern väger också 45, hon tränar 4 timmar om dagen, väldigt långt ifrån att vara barn, dock silikonbröst för att kompensera för hennes låga kroppsfett
Citera
2026-09-24, 00:02
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem

Knappast
En tjej jag brukade dejta som vägde 49 kg var 169 cm lång

Inte alla har en massa "trivselkilon"
Citera
2026-09-24, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtysouth
Knappast
En tjej jag brukade dejta som vägde 49 kg var 169 cm lång

Inte alla har en massa "trivselkilon"

Väger man 45 kg så behöver man vara mellan 135 cm och 156 cm för att klassificeras som normalvikt enligt BMI-skalan. (Normalvikt är BMI 18,5 till 24,9.)

169 cm och 49 kg ger BMI 17.16, vilket är undervikt.
Citera
2026-09-24, 07:47
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Stort arsle brukar börja vid H-kupa. Vi som har F-kupa ser typiskt ut som Kate Upton och Josefin Caarle.
Trodde det var allmänt accepterad uppfattning att stort arsle började vid b-kupa? Och med stort arsle på en kvinna menar jag arsle bredare än ett A4-papper, 29,7 cm. Fick lära mig det på fysionomikursen på gymnasiet för 30 år sen och har alltid trott att det varit den vedertagna, vetenskapliga och "officiella" definitionen.
Citera
2026-09-24, 07:58
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Hur smala ska tjejer egentligen behöva bli

Har noll koll på vikt och bmi och vad det innebär, men kan säga så här att en kvinna ska inte vara för benig/knotig. Visst, det kan vara snyggt med kläderna på, men kanske inte alltid så skönt att göka.
Citera
Igår, 00:52
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Trodde det var allmänt accepterad uppfattning att stort arsle började vid b-kupa? Och med stort arsle på en kvinna menar jag arsle bredare än ett A4-papper, 29,7 cm. Fick lära mig det på fysionomikursen på gymnasiet för 30 år sen och har alltid trott att det varit den vedertagna, vetenskapliga och "officiella" definitionen.
Du låter som en incel med stort-arselkomplex. Oftast är det ju bögar som bryr sig mer om stjärtar än om bröst. Eller så är dom småpittade gnällspikar som är avundsjuka på dom snygga här i välden.
Citera
Igår, 01:19
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dangerousdanger
Okej först och främst, jag förstår att smaken är som baken - delad. Alla tycker olika.

Men vill ändå få en generell bild på det här med smala tjejer. Jag upplever att det idag är något mycket positivt att vara underviktigt. Tjejer strävar liksom efter att ligga långt under sin egna normalvikt.

Killar, vad tycker NI egentligen? Är det bara tjejer emellan som tycker att man ska vara så smal som möjligt eller föredrar ni killar också detta? (jag säger inte att tjejer ska leva efter vad killar tycker men jag tror att många tjejer fått för sig att det vill vara supersmala inför killar de träffar)

Positivt om det stämmer.
Jag gissar att debatten gradvis intensifierats från 90-talet och framåt.

Förr, behövdes den inte i samma utsträckning.
Herregud vad tjejer är överviktiga idag. Plus väldigt många med fetma.
Sorgligt att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in