Citat:
Ursprungligen postat av
Morgonrodnad
Kroppsidealen för kvinnor idag har väldigt lite med mäns önskemål på en partner att göra.
Det kan absolut finnas starka skäl för en kvinna att vilja imponera på andra kvinnor med sin kropp. På samma sätt som män gärna bygger extrem muskelmassa för att imponera på andra män. Men statistiskt sätt är detta inga bra strategier för att attrahera någon av det motsatta könet.
Exakt. Kvinnor går f.ö inte inför att attrahera män. Man vill se bra ut för sig själv.
Hade gärna varit så smal som jag var förut. 46 kg 162 cm. Tycker det är snyggast. Kläder sitter snyggast. Man känner sig smal vilket är viktigt för mig.
Tror inte så många blev attraherade av den kroppen. De frågade snarare om jag hade anorexia, men det hade jag inte och det var så jag ville se ut så jag tar det som en komplimang.
Nu är jag rundare och får väl andra typer av kommentarer... De är fortfarande positiva men ärligt så skiter jag i om den attraherar någon. Jag vill inte vara sexig/attraktiv eller något sådant. Smal är snyggare.
Viktigast är att ha en glipa mellan låren. Tycker det är coolt att man kan se igenom bröstbenen på vissa tjejer, men mina tuttar var ivägen även när jag var som smalast, men man kan ju inte ha allt. (Ja jag har vägt ännu mindre).
Citat:
Ursprungligen postat av
enrandomtjej
Jag stör mig som fan på folk som säger att smala tjejer inte kan ha kurvor. Jag har en platt mage men en stor rumpa och höfter där man ser en tydlig kurva. Förväxla inte fett med kurvor!!
Eller hur, hade också ganska mycket kurvig kropp ändå. Och inte små bröst.
Men ännu mer störigt är feta kvinnor som använder kurvig eller kurvor som synonym för överviktig. Jag var underviktig med kurvor.