2013-11-04, 23:40
Medlem
dangerousdangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Varje dag ser jag tjocka/mulliga tjejer med vältränade/smala killar. Tycker faktiskt det är FEL och anser att det har gått åt fel håll. Feminismen har gjort så män får nöja sig med tjockisar med ohälsosamma livsstilar.

Har vänner och bekanta som tränar mycket och tänker på vad de äter men är tillsammans med diverse tjockisar som om det vore OK. Så tycker din uppfattning inte stämmer.

Förlåt men har du någonsin varit tillsammans med någon? Isåfall skulle du veta att vem man är tillsammans med kommer inifrån och då spelar det ingen roll om man har olika livsstilar eller olika kroppsform.
Citera
2013-11-04, 23:43
Medlem
En tjej ska vara fit och hälsosam! Inte några jäkla soffliggare med "kurvor" som bildas av en smutta övervikt från chips och pizza.
Det verkar inte vara många här som har den synpunkten. Då blir det mer till mig

http://femalefitnessmodels.tumblr.com/image/27517107298
Citera
2013-11-04, 23:44
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dangerousdanger
Förlåt men har du någonsin varit tillsammans med någon? Isåfall skulle du veta att vem man är tillsammans med kommer inifrån och då spelar det ingen roll om man har olika livsstilar eller olika kroppsform.

Det finns dom som går ner sig fett när dom blir tillsammans med någon. Ett bra exempel är en brud jag dejtade förra vintern som under den tiden vi dejtade/var ihop gick upp 9 kg på en månad.

Hon var väldigt bekväm och kände att hon kunde sluta träna och äta nyttigt bara för att hon hittade någon.
Citera
2013-11-04, 23:52
Medlem
dangerousdangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Jag föredrar absolut smala tjejer framför mer.. kraftiga tjejer. Men självklart ska de inte se ut som små smala pinnar. Tycker att det har gått lite för långt med det idealet att tjejer ska bli så smala som möjligt, fast känns ändå inte som att SÅ många tjejer ser ut så. Det finns en del, och de får väl vara som de är.

Förhoppningsvis inser tjejerna att det inte är nödvändigt att vara små pinnar. Kurvor är ju ändå uppskattat av väldigt många.

Det är ju många som VILL vara så smala och som strävar efter det. Men eftersom det är väldigt svårt att faktiskt bli så smal och samtidigt leva normalt är det ju inte många som ser ut så. Istället drömmer dom bara om det och hatar sina egna kroppar, vilket är sådant himla slöseri när livet är så mycket mer än så.
Citera
2013-11-04, 23:57
Medlem
dangerousdangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Det finns dom som går ner sig fett när dom blir tillsammans med någon. Ett bra exempel är en brud jag dejtade förra vintern som under den tiden vi dejtade/var ihop gick upp 9 kg på en månad.

Hon var väldigt bekväm och kände att hon kunde sluta träna och äta nyttigt bara för att hon hittade någon.

Ja, men fortfarande. Är man då kär på riktigt gör man ju inte slut pga det? Det är ju väldigt konstigt att tänka att en tjock person inte förtjänar en smal? Det är ju bara utsidan och säger inte så mycket om ven som är "bäst" som helhet.

Har man en partner som går upp mycket i vikt kan man väl prata om det om man har den relationen. Men det kan ju vara väldigt känsligt också
Citera
2013-11-05, 00:02
Medlem
dangerousdangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeEdge
Katie Melua tycker nog jag är den perfekta kvinnan, smalare behöver dom inte bli. Helt ok att inte brösten är större också.

http://3.bp.blogspot.com/_3k4TqU7k4oU/S_woyNNUCUI/AAAAAAAACBU/EgOBsS7UDqs/s1600/Katie_Melua_pictures6.jpg

Men lite väl små
Citera
2013-11-05, 00:03
Medlem
Citat:
Det är ju många som VILL vara så smala och som strävar efter det. Men eftersom det är väldigt svårt att faktiskt bli så smal och samtidigt leva normalt är det ju inte många som ser ut så. Istället drömmer dom bara om det och hatar sina egna kroppar, vilket är sådant himla slöseri när livet är så mycket mer än så.

Får inte glömma bort att många av dessa tjejer som är väldigt smala har otroligt svårt att gå upp i vikt. Känner två stycken som har väldigt svårt att få i sig rätt mängd mat, det mår fruktansvärt dåligt över det.
Citera
2013-11-05, 00:09
Medlem
dangerousdangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User11
Får inte glömma bort att många av dessa tjejer som är väldigt smala har otroligt svårt att gå upp i vikt. Känner två stycken som har väldigt svårt att få i sig rätt mängd mat, det mår fruktansvärt dåligt över det.

Ja, alla olika former FINNS ju. Och det är därför media mer borde lyfta fram att VI DUGER SOM VI ÄR. Alla kroppsformer ska vara accepterade och fina. (Så länge man typ inte är dödligt smal eller dödligt tjock). Men just det här att alla ser verkligen olika ut och DET ÄR OKEJ.
Citera
2013-11-05, 00:20
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Men lite väl små

Hellre små kvalitétstuttar än kvantité, min devis.
Sen helt rätt tjej i övrigt. Så, nej hon är perfekt. =)
Citera
2013-11-05, 00:25
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ja, alla olika former FINNS ju. Och det är därför media mer borde lyfta fram att VI DUGER SOM VI ÄR. Alla kroppsformer ska vara accepterade och fina. (Så länge man typ inte är dödligt smal eller dödligt tjock). Men just det här att alla ser verkligen olika ut och DET ÄR OKEJ.
Media ska förmedla ett sunt, vältränat hälsosamt ideal som får folk att sträva efter förbättring, inga jävla dumheter som "man duger som man är"..
Citera
2013-11-05, 01:06
Medlem
Citat:

Det är inte väldigt svårt att vara smal och vältränad. De flesta människor kan bli det. Om man saknar karaktär för att träna och äta nyttigt är det en annan sak. Men kom inte och säga att det är svårt att vara smal och relativt vältränad. Menar inte att man ska vara extrem. Men att träna 3 gånger i veckan och äta någorlunda nyttig mat är inte direkt omöjligt.

Sen svamlar du om att tjocka också förtjänar smala vältränade killar? Vad är det för snack - Tar man inte hand om sitt utseende och sin hälsa förtjänar man knappast någon som gör det.
Citera
2013-11-05, 08:37
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ja, men fortfarande. Är man då kär på riktigt gör man ju inte slut pga det? Det är ju väldigt konstigt att tänka att en tjock person inte förtjänar en smal? Det är ju bara utsidan och säger inte så mycket om ven som är "bäst" som helhet.

Har man en partner som går upp mycket i vikt kan man väl prata om det om man har den relationen. Men det kan ju vara väldigt känsligt också

Ja, såklart det gör något? Hon blir oattraktiv och jag känner ingen sexuell dragning emot henne. Jag blev äcklad då jag hade sex med henne. Spelar ju ingen jävla roll hur bra som person hon är då jag finner henne äcklig. Tänk dig det själv att personen du är ihop med blev otroligt jävla fet och orkade inte ens spänna på dig för att han höll på att dö i sitt egna fett? Eller så var han med om en olycka och förlorade 99,9% av sitt utseende inga armar, ett finger, svårt brännsårsoffer. Lycka till att ha ett förhållande med den människan där du är 100% lycklig.

För att förhållande ska fungera ska du tycka om personens utseende liksom insida, sexlivet ska fungera och eran kemi. Annars lever du i en falsk lycka där du faktiskt inte är lycklig och det kommer gå åt helvete inom en snar framtid.

Sitt för fan inte och var så jävla naiv och tro att man kan "se ut som man vill - han älskar mig ändå". Tro mig fan att du blir dumpad inom en snar frmatid ifall du slutar att göra dig vacker om dagarna, lukta illa eller bara allmänt äcklig. "Insidan som räknas" säger du naivt. Ja säg det också när din karl slutar raka sig, dusha och äter chips hela dagarna när du dumpar honom för att "han är inte den jag blev kär i".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in