2013-11-04, 16:34
Medlem
dangerousdangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Ja det är det här som är grejen.
Det spelar det ingen roll om de flesta pojkar/män hävdar att de inte vill ha en trådsmal tjej.
Det är ni kvinnor och media som bedriver den här hetsen med att vara smal.

Främst media dock. Sedan blir kvinnorna självklart påverkade och för det vidare. Och jag kan ju säga såhär: det är jääääävligt svårt att INTE bli påverkad som tjej idag. Jävligt svårt. Tur är det väl att det finns riktiga män som kan bekräfta en!
Citera
2013-11-04, 17:11
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Nej det är ju en typisk latinaröv, men bara för att svenskor inte har samma genetiska förutsättningar för att få sådana kurvor så betyder inte det att de vill och strävar efter ett anorexiideal som du hävdade innan. De flesta tjejer vill faktiskt ha både rumpa och bröst, men midjan vill man så klart ha smal och fin. Det är också det de flesta killar gillar. Så varför postar du bilder på benrangel och hävdar att tjejer vill se ut så eller att många killar vill ha det så?

Svenska tjejer kan ofta ha väldigt fina rumpor. Om något skulle jag säga på den länken att proportionerna inte passar, kort sagt, att midjan är för smal i jämförelse med baken. Detta med passande proportioner tror jag är något många kan visa fram.

Den bästa bak jag ser dagligdags tillhör en liten koreanska. Den är inte väldigt stor, men passar så otroligt bra till hennes midjemått. Som man blir man knäpp bara av att se henne röra sig

Hon väger förstås inte så mycket, men eftersom hon inte är så lång finns det ändå plats för väldigt fina former.
Citera
2013-11-04, 17:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dangerousdanger
Främst media dock. Sedan blir kvinnorna självklart påverkade och för det vidare. Och jag kan ju säga såhär: det är jääääävligt svårt att INTE bli påverkad som tjej idag. Jävligt svårt. Tur är det väl att det finns riktiga män som kan bekräfta en!
Är du 5 år gammal som behöver bekräftelse för att klara av din vardag?
Citera
2013-11-04, 20:23
Medlem
Varje dag ser jag tjocka/mulliga tjejer med vältränade/smala killar. Tycker faktiskt det är FEL och anser att det har gått åt fel håll. Feminismen har gjort så män får nöja sig med tjockisar med ohälsosamma livsstilar.

Har vänner och bekanta som tränar mycket och tänker på vad de äter men är tillsammans med diverse tjockisar som om det vore OK. Så tycker din uppfattning inte stämmer.
Citera
2013-11-04, 20:31
Medlem
Marquesos avatar
Jag föredrar absolut smala tjejer framför mer.. kraftiga tjejer. Men självklart ska de inte se ut som små smala pinnar. Tycker att det har gått lite för långt med det idealet att tjejer ska bli så smala som möjligt, fast känns ändå inte som att SÅ många tjejer ser ut så. Det finns en del, och de får väl vara som de är.

Förhoppningsvis inser tjejerna att det inte är nödvändigt att vara små pinnar. Kurvor är ju ändå uppskattat av väldigt många.
Senast redigerad av Marqueso 2013-11-04 kl. 20:33.
Citera
2013-11-04, 21:22
Medlem
pickledonions avatar
Kurvor är mycket trevligt! Jag hade inte kunnat tänka mig en allt för smal partner, blir snarare äckligt än attraktivt. Platt mage är däremot något som också är trevligt, alldeles få tjejer har det idag.
Citera
2013-11-04, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Kurvor är mycket trevligt! Jag hade inte kunnat tänka mig en allt för smal partner, blir snarare äckligt än attraktivt. Platt mage är däremot något som också är trevligt, alldeles få tjejer har det idag.

Det kanske beror på att dom flesta faktiskt har mat i magen idag
Citera
2013-11-04, 21:46
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtoddler
Det kanske beror på att dom flesta faktiskt har mat i magen idag

Haha! Synd att jag inte tycker brudar från Burundi är attraktiva då.
Citera
2013-11-04, 22:36
Medlem
HenkeEdges avatar
Katie Melua tycker nog jag är den perfekta kvinnan, smalare behöver dom inte bli. Helt ok att inte brösten är större också.

http://3.bp.blogspot.com/_3k4TqU7k4oU/S_woyNNUCUI/AAAAAAAACBU/EgOBsS7UDqs/s1600/Katie_Melua_pictures6.jpg
Senast redigerad av HenkeEdge 2013-11-04 kl. 22:39.
Citera
2013-11-04, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeEdge
Katie Melua tycker nog jag är den perfekta kvinnan, smalare behöver dom inte bli. Helt ok att inte brösten är större också.

http://3.bp.blogspot.com/_3k4TqU7k4oU/S_woyNNUCUI/AAAAAAAACBU/EgOBsS7UDqs/s1600/Katie_Melua_pictures6.jpg

Beror på hur rumpan ser ut. Rumpan = viktigaste kroppsdelen på en tjej. Dock ser hon hälsomsamt smal ut och den idioten som tackar nej till en sån normalsmal tjej, har nog med stor sannolikhet för lite testosteron (finns forskning som visar att ju mindre testosteron = desto större chans att inte tända på kvinnliga former).
Citera
2013-11-04, 23:06
Medlem
vargvids avatar
Smala? :S Jag tycker jag bara ser fetton och blåvalar numera.

Jag har alltid vart för smala brudar, kan hänta att jag till och med har blivit tänd på anorektiker men inom en vis gräns. Jag venne, jag tycker bara inte om fett och valkar. Men det är jag det och verkar vara den enda personen i min umgängeskrets som faktiskt har den smaken. Alla andra tjatar om "kvinnor som man kan ta i, kärleksvalkar" bla bla.

En brud behöver inte vara pinsmal eller något kg extra, så länge hon faktiskt ser bra ut i sin figur och inte blir något ärke fetto/benrangel. Tycker att dom flesta bara gå upp och blir feta och äckliga numera...
Citera
2013-11-04, 23:25
Medlem
dangerousdangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Är du 5 år gammal som behöver bekräftelse för att klara av din vardag?

Ja, självklart behöver jag bekräftelse för att klara av min vardag. Det gör vi alla.
Senast redigerad av dangerousdanger 2013-11-04 kl. 23:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in