Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-29, 11:25
  #1
Medlem
alltid-i-blasvaders avatar
Det finns teorier och en del bevis som indikerar att ufo:n funnits på jorden redan innan människan.
Idag vet vi mer om rymden än havet hur kommer det sig? Tänk om ufo civilisationer finns i våra hav och vi letat efter dem på fel ställe? En teori är att n.w.o känner till det här och har redan kontakt med dem. Den stora planen att bedra mänskligheten kanske hela tiden vart rakt framför våra ögon. Alla världens civilisationer har någon gång i historien haft en tro att något annat/omänskligt finns och att dessa livsformer finns på vår planet har varit centralt. Att ufo:n kommer från rymden är en ganska ny sak och teorin har kommit till genom dagens framgångar i teknik och vetenskap. Vad är era tankar kring det som skrivits hittills?

by the way det har hade gjort en grym film
__________________
Senast redigerad av alltid-i-blasvader 2013-10-29 kl. 11:30.
Citera
2013-10-29, 11:31
  #2
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltid-i-blasvader
Det finns teorier och en del bevis som indikerar att ufo:n funnits på jorden redan innan människan.
Idag vet vi mer om rymden än havet hur kommer det sig? Tänk om ufo civilisationer finns i våra hav och vi letat efter dem på fel ställe? En teori är att n.w.o känner till det här och har redan kontakt med dem. Den stora planen att bedra mänskligheten kanske hela tiden vart rakt framför våra ögon. Alla världens civilisationer har någon gång i historien haft en tro att något annat omänskligt funnits och att dessa livsformer funnits på vår planet har varit centralt. Att ufo:n kommer från rymden är en ganska ny sak och teorin har kommit till genom dagens framgång i teknik och vetenskap. Vad är era tankar kring det som skrivits hittills?

by the way det har hade gjort en grym film

Vilka .... och vilken typ av ..... "bevis" är dessa?
Citera
2013-10-29, 11:36
  #3
Medlem
Nej, UFO:n dök upp år 9013 f.Kr.
Du har också fel i att NWO känner till detta. I själva verket är det Greenpeace.

Det är sant för det har jag hört.
Citera
2013-10-29, 11:47
  #4
Medlem
alltid-i-blasvaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vilka .... och vilken typ av ..... "bevis" är dessa?

det finns inga bevis....jag tänkte bara att ufo:n och det alla mystiker o världsreligioner pratat om är en och samma sak men det finns stor skillnad i hur tron utvecklats och det är att: ufo:n alltså okända ting gått från att folk trott att dem är skadliga för mänskligheten till att dem kan vara bra för oss....visst i filmer har dem setts som skadliga men i verkligheten har typ nasa skickat signaler ut till rymden för att å kontakt med något okänt.
Citera
2013-10-29, 11:55
  #5
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltid-i-blasvader
Det finns teorier och en del bevis som indikerar att ufo:n funnits på jorden redan innan människan.


Citat:
Ursprungligen postat av alltid-i-blasvader
det finns inga bevis....

Ja, kan du bara bestämma dig.

Citat:
jag tänkte bara att ufo:n och det alla mystiker o världsreligioner pratat om är en och samma sak men det finns stor skillnad i hur tron utvecklats och det är att: ufo:n alltså okända ting gått från att folk trott att dem är skadliga för mänskligheten till att dem kan vara bra för oss....visst i filmer har dem setts som skadliga men i verkligheten har typ nasa skickat signaler ut till rymden för att å kontakt med något okänt.

Vad är ditt samband mellan "mystiker" och UFOn? "The galactic-quadrant council of illuminated beings" på Sirius?
Citera
2013-10-29, 12:02
  #6
Medlem
alltid-i-blasvaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltid-i-blasvader
Vad är era tankar kring det som skrivits hittills?

Jag vill diskutera med folk som har liknande teorier jag har inga svar utan vill bara se vad andra tycker....
Citera
2013-10-29, 12:06
  #7
Medlem
alltid-i-blasvaders avatar
Det finns inga bevis utan bara vad andra har antecknat genom tiderna.....alexander den store o columbus ska ha sett o antecknat att dem sett ufo:n komma upp ur havet svävat sedan flugit bort
Citera
2013-10-29, 12:06
  #8
Medlem
Ufo = unidentified flying object.

Om de fanns före människan. Vilket djur tittade på fenomenet och konstaterade att det inte gick förklara vad det var som flög omkring?
Citera
2013-10-29, 12:08
  #9
Medlem
alltid-i-blasvaders avatar
man kan tycka att något som ufo:n låter löjligt men det finns ju inga bevis att dem inte finns.
Citera
2013-10-29, 12:11
  #10
Medlem
I ett avsnitt av Ancient Alien, vet inte om det är i nedan om Puma Punku eller om det var en grann ställe så finns det en vägg som det sticker ut huvuden av olika former där en kan urtyda ansiktsformerna till asiater,abourginer,svarta,vita osv... Sen finns det 3 ansikten som inte liknar någon mänskligt ansikte och 1 som ser ut precis som det avlånga "Alien" ansiktet vi sett i filmer. Det tycker jag är otroligt intressant

Även detta avsnitt om Puma Punku där en hittar stora klippblock som är i H format där kanterna är så sjukt precisions skurna att det är omöjligt med de metoder som fanns av vad vi daterat på den tiden i redskap. Visst svävar det iväg med en "gate" till en annan dimension.

Men otroligt intressant hur de fick dit dessa block och hur en lyckas bygga något för mer än tusen år sedan som vi knappt klarar idag.

http://m.youtube.com/watch?v=XlBD5UzFbvE
Citera
2013-10-29, 12:12
  #11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltid-i-blasvader
Jag vill diskutera med folk som har liknande teorier jag har inga svar utan vill bara se vad andra tycker....

Vem du vill diskutera med är din sak, men skepsis och kritik kommer du knappast undan.

Iövrigt har jag själv haft en stor mängd udda upplevelser av det såkallad paranormala (och lite av UFOn), men jag föredrar ett granskande och analytisk perspektiv på dessa och inte sensationalistiska spekulationer.
Citera
2013-10-29, 12:14
  #12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltid-i-blasvader
man kan tycka att något som ufo:n låter löjligt men det finns ju inga bevis att dem inte finns.

Bevisbörda-jonglerande är båda meningslöst och irrelevant.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback