2013-10-29, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
TS frågade varför tjejer hatar att ses som knullbara. Jag gav svar på frågan utifrån mitt perspektiv.

Men innan du går in och ger ditt svar och drar igång värsta hetsjakten borde du inte ha koll på vad ordet betyder tycker du?
Jag hade respekterat dig mer även om jag inte håller med dig om du hade tjafsat mot och haft bra argument, nu verkar du ju bara korkad och skämmer ut oss kvinnor mer än nödvändigt.

De flesta kvinnor som inte är feminister älskar att vara knullbara och tycker om att känna sig åtrådda, säger man annat så ljuger man.
Jag är mer än gärna ett sexobjekt, motsatsen skulle suga hårt.

Som svar på TS nej jag tror faktiskt inte att så många kvinnor är som er män, jag reagerar knappt på snygga män som jag ser på stan eller så, jag behöver mer än så för att börja tänka snusk.
Har väl hänt nån gång att man tänker att han skulle nog vara kul att leka med men det händer extremt sällan.
Citera
2013-10-29, 15:17
Medlem
MissRandomnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
För att förstå det här spelet mellan man och kvinna, där kvinnan lägger ner en förmögenhet på att dra mannens blickar till sig och där mannen gör vad han kan för att framstå som framgångsrik och stark, måste man börja erkänna det genetiska arv som styr rubbet av detta spel.
Jag har beskrivit detta genetiska arv tre gånger här på flaschback, men av outgrundlig anledning blivit stoppad varje gång. Vetenskapen har dock bevisligen kartlagt det genetiska arvet och det manliga respektive kvinnliga beteendet har med fortplantningen att göra. Inte bara den enskilde individens fortplantning utan genernas fortplantning i mesta eller bästa möjliga kombination.

Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Deriverbar eller någon annan jämställd man - har ni lyckats ragga upp någon kvinna någon gång med prat om delad föräldraledighet och könskvotering till styrelser?

Dylikt snack brukar mest rendera trötta nickningar hos damerna enligt min erfarenhet. Ett bättre sätt är att visa klart och tydligt att man ser kvinnan som ett attraktivt sexobjekt som man vill betäcka.

Yes jag kan bara instämma i ovan och jag kunde inte sagt det bättre själv . Tro det eller ej, ni femmisar, men såhär fungerar det oftast vad jag vet om även om det givetvis alltid kommer finnas undantag från mängden.
Citera
2013-10-29, 15:24
Medlem
Korvmackas avatar
Citat:
Med knullbar, menar du potentiellt våldtäktsoffer? Eftersom din "manliga" hjärna inte tar någon som helst hänsyn till om den snygga tjejen visar något som helst intresse för dig innan du klassar henne som "knullbar".

Och ja, det är lite obehagligt med människor som automatiskt börjar tänka på att begå brott mot en när man stiger in i deras synfält. Upplever dock långt ifrån alla män så. Du kanske borde prata med en psykolog?

Ska sätta ord på det ni andra misslyckats med. Mytomani, så stark att hon målar upp scenarior, projicerar det på någon annan, och sen är det sant. Punkt.

Tråden kan besvaras enkelt, utsidan tänder lågan, insidan håller den igång, utsidan och insidan kan självklart syrebefria tillvaron såväl som berikiga. <-- låg referens ..
Edit: lågt skämt haha
Senast redigerad av Korvmacka 2013-10-29 kl. 15:27.
Citera
2013-10-29, 15:24
Medlem
Hej!

Det verkar som vi kan sammanfatta denna tråden med att kvinnor ej är smarta och aldrig kan bli bättre än en vanlig Man. Kvinnor har alltid varit manens sexleksak och ni behövs inte till så mycket mer heller. Tro inte på allt som sägs om jämnställdshet,ni blir bara förvirrade!
I Sverige får ni ju dessutom framföra fordon utan att behöva betala mer i försäkring än Mannen i samhället.Ni är otroligt priviligerade om ni bara klär er lite sött och putar med (valfria) läppar.
Citera
2013-10-29, 15:25
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
Den enda anledningen att jag inte ventilerar sådant här öppet är för att det misstolkas väldigt ofta i detta samhälle vi lever i. Allt utanför normen och folk skriker våldtäksman med mera.
Det är väldigt tragiskt.

Vad gäller familjemedlemmar såsom mamma och syster gälls det naturligtvis inte. Lika lite som man är intresserad av dessa medlemmar som partner, tänker man på de som andra kvinnor.
Det förstår du ju själv, och är ett dåligt argument.

Men visst för att förtydliga så är varje mans kvinnosyn något man har för samtliga kvinnor FÖRUTOM familjemedlemmar. Men det kanske inte är uppenbart för vissa. Det för stå för dem isåfall, ifall de sådana tankar om sin mor och syster.

Om man ser kvinnor på stan som objekt så ska man även tänka på att andra ser ens mamma eller syster som objekt också, något annat ska man inte tro, även om någons mamma ser risig ut så finns det garanterat någon som har knullat henne i sitt huvud.

Nejdå jag tycker inte och tror inte man vill våldta så fort man ser någon snygg kvinna, att ens kuk blir hård när man ser en snygg kvinna är väll inget men som TS säger bara för att vara dryg att dom är sex objekt är bara så irriterande. Man undrar ju om denne är under 18, har suttit inlåst med andra muppar eller är muslim.
Citera
2013-10-29, 15:31
Medlem
frdks avatar
Riktig neandertals nivå på debattörer här, är ni arbetslösa analfabeter hela bunten?
Vi har en del kvinnoföraktare slår sig på sitt håriga bröst med en påk mot ett par feminister som gnäller som en dåligt stämd viol för nått som aldrig hade sagts.

DOCK är det här ett intressant ämne om man igorerar all nonsense ovan och tittar mer objektivt på det.
* Män triggas av kvinnor för sin stil och sexighet och kvinnor vill få uppmärksamhet och känna sig vacker, där möts intressena.
* Män är sexuellt drivna, kvinnor är familjeorienterade, där skiljer sig intressena.
* Män tar vad de vill ha, kvinnor gnäller tills de får det de vill ha. Sammanfaller detta så är båda nöjda.
* Kvinnor bedömer sin egen skönhet delvis via hur killarna ser henne. Hur mycket är nog lite från person till person.
* Sex dämpar sexualiseringen av personen för killen, medans den ökar familjekänslan hos kvinnan. (de klassiska "varför ringde du inte tillbaka?!!")

Allt landar i att både vilja ha kakan och äta kakan.
Ju mer en kvinna väljer att exponera sig som sexobjekt, ju starkare och mer fräna signaler sänder hon ut.
beroende hur mannen är skapad så kan mannen tolka dom olika. Är du muslim eller afrikan så betyder det uteslutande "PLEASE RAPE ME!" är man däremot skandinav så översätts det oftast till "läcker, hon skulle jag vilja bjuda på te".
En sak är säker, och det är att attraktivt utseende är sexuellt bunden på ett eller annat sätt, inte som neandertalaren till TS skrev "jag vill ha sex med henne" men utan att man bedömmer hennes skönhet och hennes chanser hos med efter det man finner sexigt och attraktivt.

sen finns det fler stimulanser utöver utseendet.
hur hon talar, hur hon rör sig, vad hon säger och hur hon beter sig är sexuella signaler också som kompletterar bilden. På de områdena är mest horaktig sällan attraktiv, utan oftast tvärtom.
Helhetsbilden för framtiden avgör det valet.
De tjejer som kan fånga intresset med sexiga signaler och komplettera bilden med allt annat är den vi killar väljer oss att gifta oss med sedan. Där är inte sexobjektet primärt val (oftast inte iaf, vissa korta giftemål kan man säkert härleda till sexobjektsval )
Citera
2013-10-29, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brölbrutus
Hej!

Det verkar som vi kan sammanfatta denna tråden med att kvinnor ej är smarta och aldrig kan bli bättre än en vanlig Man. Kvinnor har alltid varit manens sexleksak och ni behövs inte till så mycket mer heller. Tro inte på allt som sägs om jämnställdshet,ni blir bara förvirrade!
I Sverige får ni ju dessutom framföra fordon utan att behöva betala mer i försäkring än Mannen i samhället.Ni är otroligt priviligerade om ni bara klär er lite sött och putar med (valfria) läppar.

Men för er killar som nu bara ser kvinnor som sexleksaker. Alltså, för att förtydliga, ett ting, man inte behöver se på som människa eller respektera eller ens tala till utan bara ett föremål som man kan lattja runt lite med. Då fattar jag faktiskt inte varför ni inte bara kan gå och skaffa er en äkta leksak istället. Finns sexdockor att köpa på nätet. De har precis rätt mått på rumpa, bröst och midja.
Gapar precis lagom med munnen och man kan plocka ut fittan och spola av den vid behov. Perfekt!
De pratar inte, luktar inte, äter inte, fiser inte så som sagt vad mer kan en man av er sort önska sig?
Citera
2013-10-29, 15:37
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Med knullbar, menar du potentiellt våldtäktsoffer? Eftersom din "manliga" hjärna inte tar någon som helst hänsyn till om den snygga tjejen visar något som helst intresse för dig innan du klassar henne som "knullbar".

Och ja, det är lite obehagligt med människor som automatiskt börjar tänka på att begå brott mot en när man stiger in i deras synfält. Upplever dock långt ifrån alla män så. Du kanske borde prata med en psykolog?

Hur f*n lyckades du dra en parallell mellan att tänka på sex när man ser en kvinna och våldtäkt??
Är det verkligen vad du läste i TS inlägg? Visst han är en kukstyrd man men är han därför per definition även en våldtäktsman?

Mvh
Citera
2013-10-29, 15:37
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Om man ser kvinnor på stan som objekt så ska man även tänka på att andra ser ens mamma eller syster som objekt också, något annat ska man inte tro, även om någons mamma ser risig ut så finns det garanterat någon som har knullat henne i sitt huvud.
Ja det är klart, har jag ej sagt emot!
Citera
2013-10-29, 15:42
Medlem
Kvinnor är sexobjekt precis som män är sexobjekt...
Skillnaden är att kvinnor inte går efter hur vacker mannen är. Kvinnor går efter status...

Så ja, en snygg kvinna behöver inte vara smart eller utbildad för att den typiske mannen ska finna henne attraktiv och "knullbar".

Detta handlar inte om våldtäkt eller att kvinnor inte ska få lov att bestämma över sina egna liv (så som Deriverbar verkar tro). Detta handlar reproduktionsförmåga, och det är ett måste att män ser kvinnor som sexobjekt eftersom hela vår existens bygger på det.
Citera
2013-10-29, 15:46
Medlem
MissRandomnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Riktig neandertals nivå på debattörer här, är ni arbetslösa analfabeter hela bunten?
Vi har en del kvinnoföraktare slår sig på sitt håriga bröst med en påk mot ett par feminister som gnäller som en dåligt stämd viol för nått som aldrig hade sagts.

DOCK är det här ett intressant ämne om man igorerar all nonsense ovan och tittar mer objektivt på det.
* Män triggas av kvinnor för sin stil och sexighet och kvinnor vill få uppmärksamhet och känna sig vacker, där möts intressena.
* Män är sexuellt drivna, kvinnor är familjeorienterade, där skiljer sig intressena.
* Män tar vad de vill ha, kvinnor gnäller tills de får det de vill ha. Sammanfaller detta så är båda nöjda.
* Kvinnor bedömer sin egen skönhet delvis via hur killarna ser henne. Hur mycket är nog lite från person till person.
* Sex dämpar sexualiseringen av personen för killen, medans den ökar familjekänslan hos kvinnan. (de klassiska "varför ringde du inte tillbaka?!!")

Allt landar i att både vilja ha kakan och äta kakan.
Ju mer en kvinna väljer att exponera sig som sexobjekt, ju starkare och mer fräna signaler sänder hon ut.
beroende hur mannen är skapad så kan mannen tolka dom olika. Är du muslim eller afrikan så betyder det uteslutande "PLEASE RAPE ME!" är man däremot skandinav så översätts det oftast till "läcker, hon skulle jag vilja bjuda på te".
En sak är säker, och det är att attraktivt utseende är sexuellt bunden på ett eller annat sätt, inte som neandertalaren till TS skrev "jag vill ha sex med henne" men utan att man bedömmer hennes skönhet och hennes chanser hos med efter det man finner sexigt och attraktivt.

sen finns det fler stimulanser utöver utseendet.
hur hon talar, hur hon rör sig, vad hon säger och hur hon beter sig är sexuella signaler också som kompletterar bilden. På de områdena är mest horaktig sällan attraktiv, utan oftast tvärtom.
Helhetsbilden för framtiden avgör det valet.
De tjejer som kan fånga intresset med sexiga signaler och komplettera bilden med allt annat är den vi killar väljer oss att gifta oss med sedan. Där är inte sexobjektet primärt val (oftast inte iaf, vissa korta giftemål kan man säkert härleda till sexobjektsval )

Intressant! Jag håller med i mycket av det du säger även om det generaliseras friskt fast det tror jag nästan är nödvändigt när man har den här diskussionen.
Citera
2013-10-29, 15:46
Medlem
Jesusgudssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Men för er killar som nu bara ser kvinnor som sexleksaker. Alltså, för att förtydliga, ett ting, man inte behöver se på som människa eller respektera eller ens tala till utan bara ett föremål som man kan lattja runt lite med. Då fattar jag faktiskt inte varför ni inte bara kan gå och skaffa er en äkta leksak istället. Finns sexdockor att köpa på nätet. De har precis rätt mått på rumpa, bröst och midja.
Gapar precis lagom med munnen och man kan plocka ut fittan och spola av den vid behov. Perfekt!
De pratar inte, luktar inte, äter inte, fiser inte så som sagt vad mer kan en man av er sort önska sig?

Det är på gång. Så ta det lugnt. Har läst flera undersökningar från framförallt Japan/Sydkorea och även norden att unga män som växer upp i samhällen där alla kvinnor tror att det finns en mister Big väntandes i NY som bygger dem en walk-in closet i en svindyr lägenhet på Manhattan inte orkar anstränga sig. Utan de nöjer sig med ett jobb som betalar hyran och animé/tvspel och nöjer sig med ett liv via internet och skriver en arg kommentar när kvinnorna som karriärat(läs sugit av rätt chefer) sig till en kolumn på en blaska skriver feministiska texter om att det inte längre finns riktiga män pga att deras egen biologiska klocka dånar under deras ensamma nätter som blir alllt fler ju längre över 30strecket de kommer.

Drömsamhället är snart här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in