• 1
  • 2
2013-10-28, 22:49
Medlem
Min hals tar kål på mig. Har under hela hösten haft ont när jag försöker svälja. Det har främst varit på den högra sidan. Och sen går det över i några dagar, ibland veckor. För att därefter komma tillbaka. Nu är det på den vänstra sidan. Jag har inga problem med att svälja i övrigt, hostar inte eller dylikt. Utan det gör bara ont när jag sväljer.

Och nu till det roliga. Min flickvän och jag har varit tillsammans i några månader. Hon brukar säga att jag alltid verkar ha ont i halsen. Och under dessa månader har hon ALDRIG blivit smittad av mig eller ens haft samma symptom. Hur är det ens möjligt?

Fattar ingenting..
Citera
2013-10-28, 23:00
Medlem
C-3POs avatar
Vad intressant! Jag har nämligen exakt samma symtom som du. Fattar inte vad det beror på. Har varit på vårdcentralen men det var helt bortkastat eftersom de bara sa att det skulle gå över av sig själv. Nu har det kommit och gått i nästan två månader.
Citera
2013-10-28, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C-3PO
Vad intressant! Jag har nämligen exakt samma symtom som du. Fattar inte vad det beror på. Har varit på vårdcentralen men det var helt bortkastat eftersom de bara sa att det skulle gå över av sig själv. Nu har det kommit och gått i nästan två månader.

Ja, jag var där i augusti och dom tog några prover i halsen. Men det såg bra ut, sa dem. Och just då hade jag inget heller, givetvis. Men, ja.. det kommer och går. Skitirriterade för en annan också som försöker träna och röra på sig, men när detta kommer var och varannan vecka så blir man bara less. Och tycker dessutom att det är superkonstigt att inte hon blivit smittad. Inte en enda gång.
Citera
2013-10-28, 23:22
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkmf
Ja, jag var där i augusti och dom tog några prover i halsen. Men det såg bra ut, sa dem. Och just då hade jag inget heller, givetvis. Men, ja.. det kommer och går. Skitirriterade för en annan också som försöker träna och röra på sig, men när detta kommer var och varannan vecka så blir man bara less. Och tycker dessutom att det är superkonstigt att inte hon blivit smittad. Inte en enda gång.
Just nu undrar jag om du är jag. Jag försöker också att sköta träning och det här är jävligt irriterande. Nu hoppas jag att Flashbacks läkare kan komma fram och hjälpa oss för det här går inte längre
Citera
2013-10-29, 00:19
Medlem
Aktivers avatar
Citat:
Min hals tar kål på mig. Har under hela hösten haft ont när jag försöker svälja. Det har främst varit på den högra sidan. Och sen går det över i några dagar, ibland veckor. För att därefter komma tillbaka. Nu är det på den vänstra sidan. Jag har inga problem med att svälja i övrigt, hostar inte eller dylikt. Utan det gör bara ont när jag sväljer.

Och nu till det roliga. Min flickvän och jag har varit tillsammans i några månader. Hon brukar säga att jag alltid verkar ha ont i halsen. Och under dessa månader har hon ALDRIG blivit smittad av mig eller ens haft samma symptom. Hur är det ens möjligt?

Fattar ingenting..

Har exakt samma sak just nu!!

Har haft det sen i fredags, gör ont när jag sväljer, när jag dricker vatten brukar det bara bli värre...

Att dricka varmt honungste hjälper ingenting!

Är så sjukt jobbigt, vet inte vad jag ska ta mig till!
Citera
2013-10-29, 00:46
Medlem
Foxxyboxs avatar
Får jag fråga er en sak?

Sjunger ni något?

Skriker ni mycket?

Är ni ofta torra i halsen och känner er törstiga.

Har varit med om ett par fall.

1. tre sångare som började få ont i halsen frekvet. (Sjöng fel.)

2. En normal person som brukade sjunga hemma (Sjöng fel.)

3. En tränare som skrek mycket och brukade få ont i halsen.

4. En person som var torr i halsen men pratade ganska högt eller non-stop vilket ledde till irritation i hals.

Kan inte svara mer exakt än att allt inte måste vara en förkylning.

Kan bero på många olika faktorer.
Citera
2013-10-29, 00:51
Medlem
Aktivers avatar
Får jag fråga er en sak?

Sjunger ni något?

Japp, högt för mig själv väldigt ofta!!

Skriker ni mycket?

Mjaa, lite kan jag nog skrika, mest till mig själv!

Japp, vräker i mig vatten hela tiden och känner mig ofta dammig i halsen!
Citera
2013-10-29, 01:11
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxybox
Får jag fråga er en sak?

Sjunger ni något?

Skriker ni mycket?

Har varit med om ett par fall.

1. tre sångare som började få ont i halsen frekvet. (Sjöng fel.)

2. En normal person som brukade sjunga hemma (Sjöng fel.)

3. En tränare som skrek mycket och brukade få ont i halsen.

4. En person som var torr i halsen men pratade ganska högt eller non-stop vilket ledde till irritation i hals.

Kan inte svara mer exakt än att allt inte måste vara en förkylning.

Kan bero på många olika faktorer.
Inget av det där stämmer på mig. Jag skonar min omgivning från sång och så himla snacksalig är jag inte. Det var länge sedan jag skrek. EDIT Jag kan iofs känna mig torr i halsen när jag vaknar på morgnarna.
Senast redigerad av C-3PO 2013-10-29 kl. 01:14. Anledning: la till lite
Citera
2013-10-29, 02:29
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:

Fattar ingenting..

Kanske det kan ha något med din bostad att göra? Jag vet att t.ex mögel kan ge influensasymptom etc.
Citera
2013-11-27, 23:15
Medlem
Peter77s avatar
Jag upplever exakt samma sak!!!

Var likadant förra året. Kom i början av vintern och gick i omgångar fram till våren.

Samma nu förutom att det i princip suttit i hela tiden sen 3 veckor tillbaka ungefär.

Sjukt jobbigt :/

Sjunger inget, skriker inte särskilt mycket.
Dricker normalt med vatten, känner mig inte törstig särskilt ofta.

Vill gärna få bukt med det här så man kan träna och röra på sig som man bör.

Har också varit på vårdcentralen, halsprov och snabbsänka togs men utan något resultat.
Kommentar: "Det är väl något virus, det går över av sig självt"

Jo.. men jag har aldrig haft ont i halsen på detta viset tidigare.

Min tjej upplever inget sådant så borde inte ha med bostaden att göra tycker man.
Citera
2014-10-28, 00:37
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-3PO
Inget av det där stämmer på mig. Jag skonar min omgivning från sång och så himla snacksalig är jag inte. Det var länge sedan jag skrek. EDIT Jag kan iofs känna mig torr i halsen när jag vaknar på morgnarna.
Såhär nästan exakt ett år senare har jag drabbats av samma sak som er! Det skulle kanske vara väldigt hjälpsamt om någon av er berättar vad ni/läkarna kom fram till? Gick det över av sig själv, och i så fall, hur lång tid tog det?

Jag har räknat till 4 olika utbrott av halsont, ungefär en vecka brukar det ta från att det känns bättre/bra till att det kommer tillbaka. Har lidit av det i cirka 1.5-2 månader nu. Har tagit tester för alla möjliga sorters streptokocker, men icke. Nu när läkaren trodde att hon knäckt nöten skickade hon mig på körtelfeberprov, som visade negativt. Vad fan är det här egentligen?

Det är är riktigt jobbigt och har påtagligt försämrat min livskvalitet den senaste tiden. Man hittar ju inte motivation till någonting i livet numera, och så kommer vintertid mitt i allt det här. Fy fan.
Citera
2014-10-28, 01:29
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Såhär nästan exakt ett år senare har jag drabbats av samma sak som er! Det skulle kanske vara väldigt hjälpsamt om någon av er berättar vad ni/läkarna kom fram till? Gick det över av sig själv, och i så fall, hur lång tid tog det?

Jag har räknat till 4 olika utbrott av halsont, ungefär en vecka brukar det ta från att det känns bättre/bra till att det kommer tillbaka. Har lidit av det i cirka 1.5-2 månader nu. Har tagit tester för alla möjliga sorters streptokocker, men icke. Nu när läkaren trodde att hon knäckt nöten skickade hon mig på körtelfeberprov, som visade negativt. Vad fan är det här egentligen?

Det är är riktigt jobbigt och har påtagligt försämrat min livskvalitet den senaste tiden. Man hittar ju inte motivation till någonting i livet numera, och så kommer vintertid mitt i allt det här. Fy fan.
Som sagt så är det ett år sen och jag minns inte exakt hur lång tid det tog men kanske max två veckor efter det att jag postade här senast. Jag kom aldrig iväg till någon läkare utan det gick över av sig självt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in