2013-10-29, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Nu är det nog! Vilka satte en pistol i huvudet på min dotters pojkvän? Kom igen nu flashbackare! Jag kräver det, snälla. Han är den snällaste mannen på jorden. Vem rånade honom i morse?

Han är ju insidern, snart kommer jänta din hem med ett nytt halsband eller så får du kanske en ny tvättmaskin?
Citera
2013-10-29, 16:48
Medlem
Haha roliga människor det finns här inne asså. Svartskallar patrask ^^ och det är bara svartskallar som är kriminella eller? Lägg ner ert rasist trams för fan. Jobbigt för din dotters man men det ingår i hans jobb och det visste han när han tog jobbet också! För övrigt faaaan vad bra hoppas dom klarar sig med bytet
Citera
2013-10-29, 17:04
Medlem
BlameItOnAcons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HOLYGRAIL
De kontrollerade alltså flyktvägar med hjälp av kartor osv utomhus?
Så oerhört oprofessionellt.

Tror du verkligen på trollet?
Än så länge har dom lyckats med allt, så så oerhört oprofessionellt kan det inte vara.
Citera
2013-10-29, 17:06
Medlem
BlameItOnAcons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlameItOnAcon
Än så länge har dom lyckats med allt, så så oerhört oprofessionellt kan det inte vara.

Edit; f.ö är norrortspolisen ett jävla skämt så dessa herrar kommer nog klara sig så länge ingen golar.
Citera
2013-10-29, 17:20
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korafto
Haha roliga människor det finns här inne asså. Svartskallar patrask ^^ och det är bara svartskallar som är kriminella eller? Lägg ner ert rasist trams för fan. Jobbigt för din dotters man men det ingår i hans jobb och det visste han när han tog jobbet också! För övrigt faaaan vad bra hoppas dom klarar sig med bytet
Kan du förklara för en skattebetalare vad som är bra med att de "klarar sig med bytet" och ja, det är i stort sett bara blattar/negrer som är kriminella om man ställer i relationen till procent av befolkningen.
Citera
2013-10-29, 17:57
Awaiting Email Confirmation
Varför är inte dom lika tuffa som krogvakter och securitas som vaktar tempo fredagskvällar. Och har dom aldrig uppsyn och ser att nån är på väg mot dom. Ofta handlar det om 10 meter att springa in i bilen och köra iväg eller larma polis. Eller byt jobb om ni är rädda för låtsaspistoler
Senast redigerad av ett23fyra 2013-10-29 kl. 18:02.
Citera
2013-10-29, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vivalaboeg
Han är ju insidern, snart kommer jänta din hem med ett nytt halsband eller så får du kanske en ny tvättmaskin?

Nu får du ge dig! Tror du på det själv? Man risker väl inte sitt arbete efter snart tio år. Dessutom är det omöjligt att planera ett rån mot sig själv eftersom dom aldrig vet vilka rutter dom kör. Det finns inget fast körschema. Dessutom hoppas jag att väskan imploderade. Borde vara gps på väskorna men endast i bilarna som övervakas centralt.
Citera
2013-10-29, 18:21
Medlem
Citat:
Nu är jag helt vansinnig! Det är min dotters pojkvän som blev rånad i morse utanför Märsta.

Något man alltid ska ha i baktanke är att rånare alltid vill åt pengarna, din dotters pojkvän behöver inte vara skärrad och anse sig ha nog tur som man alltid hör.

Enda gångerna rånare gör något grovt våld är om tjänstemännen inte lyder rånarna. Vilket han förhoppningsvis var smart och gjorde.
Det är inte hans pengar, bara hans jobb som väktare att flytta gods från ett ställe till ett annat.

Jag tror fan inte jag hade varit skärrad alls om jag blev rånad som väktare av en värdetransport, hade nog blivit mer "jahopp, nu blir vi rånade, aja....."

Såklart lite nervöst under situationen kan jag tänka mig, men inget mer :/
Citera
2013-10-29, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ett23fyra
Varför är inte dom lika tuffa som krogvakter och securitas som vaktar tempo fredagskvällar. Och har dom aldrig uppsyn och ser att nån är på väg mot dom. Ofta handlar det om 10 meter att springa in i bilen och köra iväg eller larma polis. Eller byt jobb om ni är rädda för låtsaspistoler

Dom är tränade och har order att ge ifrån sig väskorna. En kollega som blev rånad för cirka ett år sedan lade benen på ryggen och sprang av bara fan. Det har vi diskuterat att det var helt fel. Dom får aldrig riskera sitt liv i onödan. Det finns en mängd jobb som är mycket värre tex bank, affärer med nattöppet och taxi. Idag är många oroliga att bli rånade. Nu råkar Loomis vara ett företag med extremt hög säkerhet därför resonerar dom att det ska vara okej att köra ensamma. Tidigare var de alltid två.
Citera
2013-10-29, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaama
Något man alltid ska ha i baktanke är att rånare alltid vill åt pengarna, din dotters pojkvän behöver inte vara skärrad och anse sig ha nog tur som man alltid hör.

Enda gångerna rånare gör något grovt våld är om tjänstemännen inte lyder rånarna. Vilket han förhoppningsvis var smart och gjorde.
Det är inte hans pengar, bara hans jobb som väktare att flytta gods från ett ställe till ett annat.

Jag tror fan inte jag hade varit skärrad alls om jag blev rånad som väktare av en värdetransport, hade nog blivit mer "jahopp, nu blir vi rånade, aja....."

Såklart lite nervöst under situationen kan jag tänka mig, men inget mer :/

Precis! Han följde regelboken till punkt och pricka. Det är jag som är upprörd och alla andra som vet vilken go kille han är. Vi är självklart ledsna att han blev drabbad. Men som sagt, förr eller senare händer det. Det var han beredd på.
Senast redigerad av MmeDupin 2013-10-29 kl. 18:43.
Citera
2013-10-29, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlameItOnAcon

Vad menar du med lyckats med allt? Hur vet du att rånarna lyckades öppna väskan utan att innehållet förstördes? Jag tror dom misslyckades.
Citera
2013-10-29, 18:57
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Dom är tränade och har order att ge ifrån sig väskorna. En kollega som blev rånad för cirka ett år sedan lade benen på ryggen och sprang av bara fan. Det har vi diskuterat att det var helt fel. Dom får aldrig riskera sitt liv i onödan. Det finns en mängd jobb som är mycket värre tex bank, affärer med nattöppet och taxi. Idag är många oroliga att bli rånade. Nu råkar Loomis vara ett företag med extremt hög säkerhet därför resonerar dom att det ska vara okej att köra ensamma. Tidigare var de alltid två.

Okej. Hur lätt som helst med insider-jobb då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in