Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-23, 02:30
  #1
Medlem
Nosomanis avatar
Jag ser tillbaka på Sverige som ett fantastiskt land, hur Sverige var världsledande i det mesta och hur den svenska välfärden ansågs som den främsta. Idag är det annorlunda, välfärden håller på att nedmonteras och försvinner stegvis, arbetslösheten ökar och Sverige halkar efter. Ni svenskar gör inget åt saken. Ni tröstar er själva med att år 2014 då minsann ska invandrarna få se, då är det Sverigedemokraterna som gäller. Ni är så konflikträdda, vilket annat land hade tillåtit det här?

Jag skrattade när jag såg "Statsministern" på tv, jag pratar om Özz Nujen. Killen som har titulerat sig själv som statsminister, i Sverige. Killen, som påstår sig vara anti-rasist och stå för jämlikhet men som i själva fallet hatar både Turkiet och Israel. Hycklaren grinar också över att han inte har ett självständigt Kurdistan.

Ni kanske har läst mellan raderna och klurat ut att jag inte är svensk. Det är stämmer, jag är inte svensk. Då kanske ni säger: "Ja, men vi kan börja med dig, packa din väska och åk hem" och det är där skon klämmer, ni tar glatt in invandrare som skiter i Sverige och tackar nej till invandrare som faktiskt kan bidra med något positivt.

Vi talar inte längre om arbetskraftsinvandring, den invandring som faktiskt var nyttig för Sverige. Nu för tiden så får vilket slödder som helst bosätta sig här och njuta av bidragen. Det går inte att ignorera det faktum att Sverige är i behov av en VISS typ av invandring och då talar jag inte om analfabeter utan sådana som faktiskt är dugliga och som kan assimileras in i det svenska samhället.

Jag vet inte riktigt vad jag ville uppnå med det här inlägget här, jag kände bara att jag ville dela med mig och få fram att vissa invandrare faktiskt också bryr sig om Ert Sverige. Jag kommer säkert att få en massa hatfulla one-liners från arga bönder som inte kan tillföra något till diskussionen men jag ska ha i åtanke att ni också har det tufft när ni ser en massa huckle-kärringar på stan.

För att ha diskussionsunderlag, vad tror ni, när kommer svensken att tröttna?
Citera
2013-10-23, 02:48
  #2
Medlem
NovaOculuss avatar
Väl talat du bidragande invandrare.

Det är skillnad på invandrare och invandrare.

Svensken sover gott än så länge, men motståndsfickor går att hitta som tur är.
Citera
2013-10-23, 02:53
  #3
Medlem
2022, 2026 där nån gång. Jag har tröttnat och kommer rösta SD nästa val eller SvP, inte riktigt bestämt mig än men nån av dom kommer det bli!
Citera
2013-10-23, 02:55
  #4
Medlem
Bara att inse att Svenskarna har gett upp. De har länge knutit näven i fickan och hoppats på att någon annan ska lösa problemet åt dem.
Som du säger så ser man allt för ofta "SD 2014" taggar lite var som men själv tror jag knappt hälften av alla som taggar kommer gå och rösta öht. Kanske sitter de där med en folköl när nån kompis ringer och fråga om de ska gå o rösta... men svaret blir nåt i stil med "ofan va de idag.. nee, vi kör 2018 istället."
Citera
2013-10-23, 02:57
  #5
Medlem
Nosomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Väl talat du bidragande invandrare.

Det är skillnad på invandrare och invandrare.

Svensken sover gott än så länge, men motståndsfickor går att hitta som tur är.

Det är lite det här jag vill få fram, att det faktiskt är skillnad på invandrare och invandrare.
Samtidigt är det jävligt svårt att visa det när det finns så många som uppfyller stereotyp-bilden.

Jag tror inte att SD är svaret, Sverige måste som ett enat land ändra sig. Vart finns patriotismen som man återfinner i exempelvis USA?
Citera
2013-10-23, 03:01
  #6
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosomani
Det är lite det här jag vill få fram, att det faktiskt är skillnad på invandrare och invandrare.
Samtidigt är det jävligt svårt att visa det när det finns så många som uppfyller stereotyp-bilden.

Jag tror inte att SD är svaret, Sverige måste som ett enat land ändra sig. Vart finns patriotismen som man återfinner i exempelvis USA?
Dock är patriotismen ren indoktrinering där, men jag förstår ditt exempel. USA är det perfekta patriotexemplet.

Det första man som person kan göra är att benämna de bra invandrarna vid deras rätta nationalitet, medan man istället klumpar samman de dåliga. Alternativt kalla dem:
Första typens invandrare: Klassiska arbetsinvandraren från förr som byggde upp Sverige.
Andra typens invandrare: De som kom därefter, bl.a. perser.
Tredje typens invandrare: Dagens parasitinvandring från Somalia t.ex.
Citera
2013-10-23, 03:15
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ntovbg
Bara att inse att Svenskarna har gett upp. De har länge knutit näven i fickan och hoppats på att någon annan ska lösa problemet åt dem.
Som du säger så ser man allt för ofta "SD 2014" taggar lite var som men själv tror jag knappt hälften av alla som taggar kommer gå och rösta öht. Kanske sitter de där med en folköl när nån kompis ringer och fråga om de ska gå o rösta... men svaret blir nåt i stil med "ofan va de idag.. nee, vi kör 2018 istället."

många som jag känner röstade sd förra valet förutom jag själv, jag orkade inte ens rösta men nästa val kommer jag rösta på dom. har även värvat över ett antal till att rösta på sd genom att presentera statistik och uttalande av politiker osv, visar problem med invandringen och politiker som uttalat sig kritiskt mot det som förlorat sin plats. har väl blivit ett antal man fått som tänker rösta på sd.
Citera
2013-10-23, 08:04
  #8
Medlem
Jag är också förvånad att svensken är så naiv och indoktrinerad i sin egen förträfflighet. Sverige är illa ute men svensken inser inte det än i alla fall. Arbetskraftsinvandring borde vara det som gäller just nu och inget annat. Sverige behöver kvalificerad arbetskraft och nya företag.
Citera
2013-10-23, 08:12
  #9
Medlem
Trapphushomofilens avatar
Frågan är inte när svensken kommer att tröttna, för det har den redan gjort, frågan är när svensken kommer att agera, och svaret är aldrig eller när det är försent. Jag är också icke-svensk och jag skiter i vilket, när det gäller det som finns kvar av det här landet. Sverige är ett intressant spektakel som får agera varnande exempel för omvärlden, i historieböcker framöver, som troligtvis kommer att skrivas på arabiska eller hebreiska (eventuellt engelska), och därmed rimligtvis inte ta upp mycket av det som sker just nu ändå. För övrigt är det löjligt att tala om Sverige som ett enskilt fenomen, det handlar framförallt om västeuropa och nordamerika. Sverige må vara det mest absurda exemplet, men Holland, England, Frankrike och kanske Norge är inte så långt ifrån heller.

Svagheten i den nationalistiska rörelsen är att den såklart är nationalistisk och värjer sig för en gränsöverskridande enad aktion. Självklart finns det möten lite överallt i västvärlden där folk från olika drabbade regioner diskuterar taktiska upplägg och dunkar rygg, men det är normalt ett undantag snarare än en regel. Däri faller även möjligheten att bygga upp något sorts försvar, då majoriteten av nationalister ser det som sitt personliga ansvar att försvara just sin egen nation, och eventuellt drar sig för "internationalism". De använder ju tolkar och annat trams, även när representanter från länder där man naturligt har en koll på engelska möter varandra. Lycka till med det, fienden väljer ett bättre förhållningssätt och vinner mycket på just detta. Var och en väljer hur den ska strida...
Citera
2013-10-23, 10:26
  #10
Avstängd
Rackham.den.Rodes avatar
Fredrik Reinfeldt har redan förklarat att vi är ett sovande folk, vilket stämmer till fullo. Det är endast en tidsfråga innan hela Europa går under av skuldberget, så mina väskor är redan halvpackade och siktet är Singapore eller Australien.
Citera
2013-10-23, 11:06
  #11
Medlem
slaeshs avatar
Sverige är redan förlorat som land och det finns inget hopp om räddning. Min fråga är snarare när skall Värmland, min födelseplats få bryta sig ur eländet?
Citera
2013-10-23, 11:18
  #12
Medlem
rotfrukts avatar
Ts, du verkar vara en förnuftig typ. Dock tror jag att din okunskap får dig att framstå som lite dum.

För det första, vem talar du till i ditt inlägg? De flesta dödsknarkarnazister här på flashback håller antagligen med dig i dina åsikter, det är ungefär detta man klagar på.

Hur man ska agera, tja... Hur tycker du att vi svenskar ska fixa problemet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback