Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-21, 00:50
  #1
Medlem
Som rubriken lyder, jag är en kille på 21 år. Jag vägde mig nyss (kvälls vikten) och jag hamnade på 93:0 kg. Jag är 185cm lång.

Jag gymmar lite till och från men det brukar hamna på cirka 2-3 gånger i veckan.
Lite fakta om min styrka då det inte bara är fett på mig-
Biceps - ligger på 20-21kg vardera arm när jag kör biceps curls, och då är dom strikta fram till dom 2 sista.
Triceps- där brukar jag köra på 35-40kg pulldowns med rep och ett rakt handtag, också väldigt strikt tills dom två sista.
Bröst- snedbänk, lutande neråt, ligger på 30-35 kg vardera hand, även när jag kör rak bänk (detta är med hantlar) bänkpress, brett grepp så tränar jag på 80-90kg

Hmm.. Vet inte om jag ska skriva mer eller om det räcker så.

Iallafall, min fråga är, hur ska jag börja få bort mitt fett på magen och gå ner i fettprocent då jag har väldigt svårt för att köra cardio, tröttnar på det och undrar om det går att köra hårdare gym istället för att köra cardio? Så kära Ni, hjälp mig!
Citera
2013-10-21, 00:53
  #2
Medlem
Jag har ett mycket bra svar - cardio!

Du får väl göra passet roligare?
Citera
2013-10-21, 00:53
  #3
Medlem
Verdess avatar
Ät mindre. Bränn mer kalorier än du stoppar i munnen.
Citera
2013-10-21, 01:01
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Ät mindre. Bränn mer kalorier än du stoppar i munnen.

Ät mindre kolhydrater och light produkter!!
Citera
2013-10-21, 01:01
  #5
Medlem
DoubleWoods avatar
Bit i det sura äpplet och gilla läget - konditionsträna.
Jogga, cykla, whatever.
Citera
2013-10-21, 01:02
  #6
Medlem
Gå inte ner allt för mycket bara, väger personligen ~80kg, 185cm lång och vill gå upp cirka 10kg.
Citera
2013-10-21, 01:06
  #7
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinandramorsa
Ät mindre kolhydrater och light produkter!!

Fast det är som sagt i slutändan kalorierna som spelar roll, oavsett i vilken form de kommer i (kolhydrater, protein, fett, osv) och oavsett vilken diet du tänker marknadsföra här. Light-produkter påverkar sötsug men de i sig påverkar inte viktnedgång/-uppgång.

EDIT: Vill tillägga att cardio inte är nödvändigt om du bara vill gå ned i vikt. Kör cardio om du vill fortsätta äta som du gör nu. Personligen hatar jag cardio och lägger därför hellre om min kost vid mina deff-perioder.
Citera
2013-10-21, 01:07
  #8
Medlem
Abolishs avatar
Det spelar väldigt liten roll vilken vikt du tar på olika övningar på gymmet, även konditionsträningen har inte den största rollen även om den är avgörande.

Det viktigaste är utan tvekan kosten, vill du går ner i vikt är kosten det du bör fokusera mest på. Ha koll på vad du stoppar i dig, käka mat som är kcalsnål gentemot hur mycket det mättar.

Bra exempel är gröt, kyckling, ris, torsk, sej, alaska pollock, broccoli, etc.
Citera
2013-10-21, 01:13
  #9
Medlem
Olegskis avatar
Ät mindre för helvete. Har du dessutom muskler ska du glömma vikten, finns ju de som väger 100kg+ och är smala.
Citera
2013-10-21, 11:58
  #10
Medlem
Tack för tipsen allihopa! Jag har kollat igenom några sidor där man kan se sitt dagligt behov av kcal, jag hamnade på 2500kcal för att bibehålla min vikt, äter jag så mycket så kommer jag gå +-0. Men för att gå ner i vikt "extreme fat loss" som det så fint hette så skulle jag ha 1600kcal om dagen, jag kan i praktiken svälta mig själv om jag vill, har några idéer om hur jag skulle kunna klara mig på cirka 500-600kcal om dagen för att nå bästa resultat. Men ska jag göra det så blir det 1 veckas perioder för att se hur allt går. Någon som har erfarenhet om att i praktiken svälta sig själv för att minska i fettprocent?
Citera
2013-10-21, 11:59
  #11
Medlem
Och då är det inte bara svält utan då har jag hittat en slinga jag kan gå som är på 5km, det turen kommer bli dagligen.
Citera
2013-10-21, 12:25
  #12
Medlem
pnGus avatar
Förstår inte varför folk insisterar på att vilja panik-banta! Visst ett underskott på kcal är ju tvunget för viktminskning men så mycket är varken bra för kroppen eller psyket tror jag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback