Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-20, 20:01
  #1
Medlem
flybikess avatar
Tjena, Jag undrar hur träningen påverkas när man jobbar eller när man inte jobbar, jag är lite orolig över hur min kost kommer se ut efter jag jobbat klart,(blir arbetslös om 2 veckor)

När jag jobbar äter jag väldigt bra ca 5 gånger om dagen och ligger just nu i bulk.

Och jag är orolig över hur det kommer se ut när jag går hemma på dagarna, kommer inte vara lika hungrig som när jag jobbar och kommer bli svårt att äta riktigt 5 gånger om dagen,
eller gå det lika ändå eftersom jag inte rör på mig lika mycket? alltså kommer mitt energibehov bli mindre?

En fråga till.
Hur påverkas återhämtningen om man jobbar eller inte?

(har inte jättetungt arbete, går mycket/ligger på knä)
Citera
2013-10-20, 20:07
  #2
Medlem
Witkos avatar
När du blir arbetslös så kommer du ju ha mer tid till att träna så den biten torde väl bli positiv, ju mer träning desto mer mat stoppar du i dig.
Citera
2013-10-20, 20:11
  #3
Avstängd
Alltidxxs avatar
Teoretiskt borde du ha bättre förutsättningar så länge du inte blir utsatt ekonomiskt. Men det är det här med rutiner också. När man jobbar så har man fasta tider och tränar efter jobbet och allting blir gjort. Försök disciplinera dig själv både i jobbsökande och träning.
Citera
2013-10-20, 20:21
  #4
Medlem
flybikess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
När du blir arbetslös så kommer du ju ha mer tid till att träna så den biten torde väl bli positiv, ju mer träning desto mer mat stoppar du i dig.

Njaa, jag kommer nog inte träna så mycket mer, tränar 1,5h gym 5 dagar i veckan. Och 1 pass ishockey i veckan,
Citera
2013-10-20, 20:23
  #5
Medlem
flybikess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Teoretiskt borde du ha bättre förutsättningar så länge du inte blir utsatt ekonomiskt. Men det är det här med rutiner också. När man jobbar så har man fasta tider och tränar efter jobbet och allting blir gjort. Försök disciplinera dig själv både i jobbsökande och träning.

Nja ekonomiskt kommer jag inte lida av så mycket, är 20 år och bor hemma än.

Ja självklart kommer jag inte sitta uppe på nätterna eller sova länge, kommer försöka gå upp i vettig tid och kanske gå en runda på morgonen.
Citera
2013-10-20, 20:29
  #6
Medlem
General.Maximus.s avatar
Har du svårt att äta mycket på en gång? Oavsett om jag bulkar eller deffar brukar jag trycka få mig den absoluta majoriteten av dagens kalorier genom middagen. Det är ju få saker som går upp emot att ha en riktigt ordentlig frossmiddag där man svinar till ordentligt.
Citera
2013-10-20, 20:33
  #7
Medlem
flybikess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Har du svårt att äta mycket på en gång? Oavsett om jag bulkar eller deffar brukar jag trycka få mig den absoluta majoriteten av dagens kalorier genom middagen. Det är ju få saker som går upp emot att ha en riktigt ordentlig frossmiddag där man svinar till ordentligt.

Nej jag kan äta väldigt mycket på en gång, dock så kommer det ta längre tid att bli hungrig igen.
Citera
2013-10-20, 20:39
  #8
Medlem
ZEUS.s avatar
Ligger du bara hemma istället för att jobba kommer du ju inte göra av med lika mkt kcal. Vilket betyder att du inte behöver ät lika mkt
Citera
2013-10-21, 07:17
  #9
Medlem
flybikess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZEUS.
Ligger du bara hemma istället för att jobba kommer du ju inte göra av med lika mkt kcal. Vilket betyder att du inte behöver ät lika mkt

Jag ligger inte hemma ISTÄLLET, för att jobba..
Citera
2013-10-21, 07:59
  #10
Medlem
ZEUS.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flybikes
Jag ligger inte hemma ISTÄLLET, för att jobba..

Vad Ska du göra dessa 8 Tim då?
Citera
2013-10-21, 08:09
  #11
Medlem
flybikess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZEUS.
Vad Ska du göra dessa 8 Tim då?

Haha nä men det lät precis som att du menade att jag hellre låg hemma än att jobba, kommer gå promenader, laga mat, träna och söka jobb ;)
Citera
2013-10-21, 12:55
  #12
Medlem
Enzymes avatar
Jag gjorde bäst ökningar på kortast tid när jag var arbetslös. Alltid 100% utvilad, var aldrig sjuk och kunde sköta kosten perfekt. Dock suger det att inte ha något jobb av många andra anledningar. Den senaste tiden har jag jobbat över en massa och haft det stressigt som fan så det har ibland bara blivit 2 pass i veckan
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback