2013-10-20, 14:45
Medlem
Herr.Vakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Ja... Så vad är problemet med att skapa sitt eget rum, fientligt dem; för att frigöra oss. Att skämta och raljera kring våldtäkt mm. för att avväpna en anklagelse kultur. För att bli kvitt skulden och skamen man förväntas bära.

Minsta möjliga respekt är ett bra försvar mot passiv aggressivitet.

Det är inget problem. Och Anita Sarkeesian har inga problem med det heller. Allt hon gjort är att rapportera att AVFM existerar. Med sin kvinno-journalism så har hon beskrivit för allmänheten att;

"Hej allihopa

Här är ett gäng kränkta män och kvinnor. Läs om ni vill"

Du beskriver ju dig själv som en kränkt man, som behöver ventilera. Så Anita rapporterar att du är en kränkt man, som ventilerar. Vad mer begär du? Det är misogyni att bestraffa en kvinna för en förväntning som du inte explicit har konstaterat för henne. Hur ska hon veta hur hon ska tillfreddställa varken dig eller AVFM? Det blir ju misogyni när AVFM whinar på kvinnor till höger och vänster, Innan dom explicit konstaterat någon förväntning.

Eller, dom har ju några förväntningar. T.ex förväntar dom sig att kvinnor ska arbeta med samma jobb som män, vilket är misogyni iomed att det är tortyr. En kvinna har inte samma intelligens och fysiska kapacitet som en man, varpå det är tortyr att skicka ut henne i en kolgruva. Misogyni kallas det väl när offren för tortyren faller på kvinnokönet.
Senast redigerad av Herr.Vaken 2013-10-20 kl. 14:52.
Citera
2013-10-20, 14:52
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Vaken
Både du och AVFM har alldeles för höga förväntningar på kvinnor.
AVFM har en del kvinnliga skribenter.

Något de försökte förmedla till 20/20, utan att de tog någon notis om det.
Citera
2013-10-20, 15:00
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Som sagt, jag läser inte SVFM, men här har du en artikel om familjerätt på deras förstasida: http://www.avoiceformen.com/misandry...-the-deadbeat/

Visserligen är den negativ mot bilden av (svarta) kvinnor, då den ifrågasätter att de betraktas som oskyldiga i att deras barns far ofta är frånvarande. Att säga att även kvinnor är människor skulle jag dock inte säga är desamma som misogyni.
Lade först nu märke till url:en till den där artikeln. Det fetade nämns inte alls i själva artikeln:

/alexacaliente-alyssapry-anitasarkeesian-jaclynf-abc-black-mans-burden-myth-of-the-deadbeat/[/url]

Något knep för att driva googletrafik för sökningar på personerna? RooshV skapade en strategi för att motverka häxjakter på folk som blivit sparkade på grund av "okänsliga uttalanden", som går ut på att gå efter de journalister som drar igång dessa häxjakter.

http://www.returnofkings.com/17249/h...media-liberals
Citera
2013-10-20, 15:09
Medlem
Herr.Vakens avatar
Citat:
AVFM har en del kvinnliga skribenter.

Kvinnor har förmågan att vara misogynistiska också.

http://www.youtube.com/watch?v=4VF06kEKGUk

Citat:
Något de försökte förmedla till 20/20, utan att de tog någon notis om det.

Det är för att man ackomoderar mean girls.
Senast redigerad av Herr.Vaken 2013-10-20 kl. 15:11.
Citera
2013-10-20, 15:13
Medlem
Vad är det egentligen för kritik du har mot den här artikeln? (Ja, jag läste bloggen du länkade till, och jag blev inte ett dugg klokare.) Hanldar det helt enkelt om att amerikanska medier rapporterar om en problematik som påverkar kvinnor?
Citera
2013-10-20, 15:54
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Vad är det egentligen för kritik du har mot den här artikeln? (Ja, jag läste bloggen du länkade till, och jag blev inte ett dugg klokare.) Hanldar det helt enkelt om att amerikanska medier rapporterar om en problematik som påverkar kvinnor?
Det mest uppenbara problemet är hur man persenterar Elam och AVFM genom väl valda citat, samt att just denna bild inte tillkommit av en slump eller brist på tid/resurser för att göra ordentlig research

Just detta visar dels att resurser för research fanns, dels att man helt saknar skrupler, då det får det att låta som att Elam accepterar precis det som han säger får en avstängd.

Sen tar man upp hatet mot Sarkeesian (det enda konkreta exemplet på kvinnohat) som något som kommer från "the manospere" (vilket är ett samlingsbegrepp för olika PUA/självhjälps och mansrättsbloggar) snarare än youtube-gamers och 4chan (dvs adrenalinpumpade ungar). Däremot finns det en hel del sansad och rättmätig kritik mot henne och hennes pengaslukande projekt.

Sarkeesian brukar vanligtvis inte tillåta kommentarer på sina video, så folk har länge fått irritera sig på henne på andra platser, men när hon ville slå mynt av "kvinnohatet" öppnade hon plötsligt sina kommentarsfält.

Över lag verkar det följa ungefär samma mönster som i Sverige, med skillnaden att man istället för ett samlat "näthatsproblem" så vill man anklaga mer vältaliga och populära "antifeminister" direkt. Problemen att hålla isär olika typer av kritik, samt att hålla isär kritik från rent hat, verkar vara de samma.

Guilt by association
Senast redigerad av Roi 2013-10-20 kl. 16:00.
Citera
2013-10-20, 16:12
Medlem
Rois avatar
Lite fler länkar till olika reaktioner: http://www.staresattheworld.com/2013...ctor-illusion/
Citera
2013-10-20, 16:23
Medlem
Citat:
Det mest uppenbara problemet är hur man persenterar Elam och AVFM genom väl valda citat, samt att just denna bild inte tillkommit av en slump eller brist på tid/resurser för att göra ordentlig research

Just detta visar dels att resurser för research fanns, dels att man helt saknar skrupler, då det får det att låta som att Elam accepterar precis det som han säger får en avstängd.
Artikeln ämnade altså beröra det kvinnohat som florerar på desa websidor, och exemplifierar alltså detta genom att välja de citat som uttrycker detta. Att de sedan skrivit saker där deras misogyni inte framgår lika tydligt är väl i sammanhanget mindre intressant? Du talar om att man skulle "göra ordentlig research", men vad är det egentligen för research som du efterfrågar?

Citat:
Sen tar man upp hatet mot Sarkeesian (det enda konkreta exemplet på kvinnohat) som något som kommer från "the manospere" (vilket är ett samlingsbegrepp för olika PUA/självhjälps och mansrättsbloggar) snarare än youtube-gamers och 4chan (dvs adrenalinpumpade ungar). Däremot finns det en hel del sansad och rättmätig kritik mot henne och hennes pengaslukande projekt.

Sarkeesian brukar vanligtvis inte tillåta kommentarer på sina video, så folk har länge fått irritera sig på henne på andra platser, men när hon ville slå mynt av "kvinnohatet" öppnade hon plötsligt sina kommentarsfält.

Över lag verkar det följa ungefär samma mönster som i Sverige, med skillnaden att man istället för ett samlat "näthatsproblem" så vill man anklaga mer vältaliga och populära "antifeminister" direkt. Problemen att hålla isär olika typer av kritik, samt att hålla isär kritik från rent hat, verkar vara de samma.

Guilt by association
Nu tror jag att du överskattar dessa sidors målgrupp en aning. Tonen i kommentarsfälten och forumen på sidor som avoiceformen är knappast ett stort kliv upp från kommentarsfältet på youtube. Att hela Anita Sarkeesians fanclub sedan inte kommer från "The Manosphere" minskar ju inte på något sätt kvinnofientligheten på dessa platser.

Som sagt, jag ser inte riktigt vad du vill här, handlar det om att ABC ska vara snälla mot dessa MRA:s, och helt enkelt inte låtsas om att det finns någon kvinnofientlighet hos dem? Kanske släppa fram de minst hatfulla individerna i media och låta dem framföra sina undermåliga argument?
Citera
2013-10-20, 16:44
Medlem
Rois avatar
Citat:
Artikeln ämnade altså beröra det kvinnohat som florerar på desa websidor, och exemplifierar alltså detta genom att välja de citat som uttrycker detta. Att de sedan skrivit saker där deras misogyni inte framgår lika tydligt är väl i sammanhanget mindre intressant? Du talar om att man skulle "göra ordentlig research", men vad är det egentligen för research som du efterfrågar?
Om det inte varit för den lilla detaljen att de citerar en fördömming av kvinnohat...

Research har de uppenbarligen lagt tid på. Mitt problem med de hela är helt enkelt att de inte är ärliga.

Citat:
Nu tror jag att du överskattar dessa sidors målgrupp en aning. Tonen i kommentarsfälten och forumen på sidor som avoiceformen är knappast ett stort kliv upp från kommentarsfältet på youtube. Att hela Anita Sarkeesians fanclub sedan inte kommer från "The Manosphere" minskar ju inte på något sätt kvinnofientligheten på dessa platser.

Som sagt, jag ser inte riktigt vad du vill här, handlar det om att ABC ska vara snälla mot dessa MRA:s, och helt enkelt inte låtsas om att det finns någon kvinnofientlighet hos dem? Kanske släppa fram de minst hatfulla individerna i media och låta dem framföra sina undermåliga argument?
Mja, de släppte ju fram Elam, men lät honom inte föra fram sina egna argument...

Quotemining är inte detsamma som att man "släpps fram"
Citera
2013-10-20, 17:01
Medlem
Citat:
Om det inte varit för den lilla detaljen att de citerar en fördömming av kvinnohat...

Research har de uppenbarligen lagt tid på. Mitt problem med de hela är helt enkelt att de inte är ärliga.

Mja, de släppte ju fram Elam, men lät honom inte föra fram sina egna argument...

Quotemining är inte detsamma som att man "släpps fram"
Nu var det ju knappast någon som påstod att Elam själv skulle sagt de där sakerna. (Varifrån uppgiften att detta skulle vara ett direkt citat ur ett fördömande av sådana uttalanden kommer ifrån måste jag ju undra.) Faktum är ju att den där typen av uttalanden inte alls är ovanliga på sådana sidor. På vilket sätt menar du att de skulle vara oärliga?

Ditt problem är alltså att Elam inte får babbla i media om hur rättsväsendet diskriminerar män osv. Jag ser inte riktigt varför någon journalist skulle vara intresserad av att skriva om något sådant.
Citera
2013-10-20, 17:09
Medlem
Rois avatar
Citat:
Nu var det ju knappast någon som påstod att Elam själv skulle sagt de där sakerna. (Varifrån uppgiften att detta skulle vara ett direkt citat ur ett fördömande av sådana uttalanden kommer ifrån måste jag ju undra.) Faktum är ju att den där typen av uttalanden inte alls är ovanliga på sådana sidor. På vilket sätt menar du att de skulle vara oärliga?

De påstår att "kommentarer som detta är vanliga på siten", för att direkt nedanför citera Elam när han säger att han inte nödvändigtvis håller med om allt som skrivs. Det ger intrycket att han är helt på det klara med att släppa igenom kommentarer om att döda kvinnor och att AVFM ska vara "en ventil" för sånt.

Citat:
Ditt problem är alltså att Elam inte får babbla i media om hur rättsväsendet diskriminerar män osv. Jag ser inte riktigt varför någon journalist skulle vara intresserad av att skriva om något sådant.
Jag vet inte om det säger mer om dig eller om media...
Senast redigerad av Roi 2013-10-20 kl. 17:13.
Citera
2013-10-20, 17:51
Medlem
Citat:
De påstår att "kommentarer som detta är vanliga på siten", för att direkt nedanför citera Elam när han säger att han inte nödvändigtvis håller med om allt som skrivs. Det ger intrycket att han är helt på det klara med att släppa igenom kommentarer om att döda kvinnor och att AVFM ska vara "en ventil" för sånt.
Du menar att en man som uppmuntrat till att lägga upp enskilda människors personuppgifter på dennes hemsida inte skulle vara helt på det klara med att hans hemsida är en knutpunkt för den här sortens hatiska individer? Lägg ner.
Att finna exempel på kvinnohat på avoiceformen.com är inte precis svårgjort, så jag ser som sagt inte riktigt hur du menar att artikeln skulle vara oärlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in