2013-10-20, 12:39
Medlem
Herr.Vakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Vilken blogg? Du blandar inte ihop 20/20 journalisterna med Sarkeesian nu?

Hur som helst, sök lite på youtube om du undrar vad det finns för kritik emot Sarkeesian. Är svårt att undgå, men tanke på hur många hon retat upp.

Genomgång: http://www.staresattheworld.com/2013...listic-ethics/

Den bloggen. Jag får uppfattningen att det han vill säga är att Sarkeesian utelämnar information/inte söker tillräckligt noga efter rätt fakta, och att detta därav framställer AVFM som kvinnohatande. Han utelämnar dock Vilken information som Sarkeesian nu inte ska ha rapporterat om, som skulle ha målat upp AVFM som något annat än kvinnohatande.

20/20 bloggarna refererar till ett gäng artiklar som Anna utelämnade. Det kanske var dessa som bloggaren syftade på.

"Yep, only commenters at AVFM use anonymous or pseudonymous monikers. It’s never happened anywhere else on the internet, ever. And of the thousands of articles on AVFM, that’s the one they’re gonna highlight, is it? No relevant articles on issues like child custody or suicide or workplace deaths or boys struggling in school or male victims of sexual assault or male genital mutilation."

Å andra sidan, så framstår ju inte AVFM som mindre kvinnohatande när man läst dessa artiklar. Det förändrar ingenting att hon inte rapporterade dessa artiklar. Eller jo, det enda det förändrar är att hon inte hjälpte att marknadsföra AVFM på det sättet som dom hade velat. Är min uppfattning.
Senast redigerad av Herr.Vaken 2013-10-20 kl. 12:42.
Citera
2013-10-20, 12:41
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Vaken
I den grötiga artikeln markerar man att Anna inte letat tillräckligt noga, t.ex så säger man att Anna inte nämner

"No relevant articles on issues like child custody or suicide or workplace deaths or boys struggling in school or male victims of sexual assault or male genital mutilation."

Saken är ju den att oavsett om hon hade postat något av detta hade ju AVFM fortfarande framstått som kvinnohatande. Och återigen, så verkar det ju som att man är mer intresserad av att marknadsföra AVFM än att få ut en sanning. Man säger det ju där på svart och vitt. "Titta vad viktiga och sanna artiklar vi skriver. Anna nämnde inte dom här, titta på dom här!"
Så det kan itne finnas någon som helst gradskillnad mellan att kritisera familjerätt och att vilja döda kvinnor. Allt är kvinnohat?

Sen är det väl framför allt journalistisk integritet det hanldar om. Vill man visa vad Elam och AVFM står för bör man föra fram något de faktiskt står för. Vidare visar valet av citat visar att det inte är ett misstag (eftersom man gått såpass långt tillbaka i tiden, vilket betyder att man gjort ordentlig research), utan snarare regelrätta lögner.
Citera
2013-10-20, 12:47
Medlem
Rois avatar
Citat:
Genomgång: http://www.staresattheworld.com/2013...listic-ethics/

Den bloggen. Jag får uppfattningen att det han vill säga är att Sarkeesian utelämnar information/inte söker tillräckligt noga efter rätt fakta, och att detta därav framställer AVFM som kvinnohatande. Han utelämnar dock Vilken information som Sarkeesian nu inte ska ha rapporterat om, som skulle ha målat upp AVFM som något annat än kvinnohatande.

20/20 bloggarna refererar till ett gäng artiklar som Anna utelämnade. Det kanske var dessa som bloggaren syftade på.

"Yep, only commenters at AVFM use anonymous or pseudonymous monikers. It’s never happened anywhere else on the internet, ever. And of the thousands of articles on AVFM, that’s the one they’re gonna highlight, is it? No relevant articles on issues like child custody or suicide or workplace deaths or boys struggling in school or male victims of sexual assault or male genital mutilation."

Å andra sidan, så framstår ju inte AVFM som mindre kvinnohatande när man läst dessa artiklar. Det förändrar ingenting att hon inte rapporterade dessa artiklar. Eller jo, det enda det förändrar är att hon inte hjälpte att marknadsföra AVFM på det sättet som dom hade velat. Är min uppfattning.
Håll isär folk lite nu.

ABC 20/20 är en nyhetsorganisation

Anita Sarkeesian är en kulturkritiker, som inte jobbar för 20/20 (istället gör hon väldigt dyra youtubevideor om TV-spel)

Vem fan är Anna?
Senast redigerad av Roi 2013-10-20 kl. 12:56.
Citera
2013-10-20, 12:48
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Jag uppdaterade mitt svar.

Varför? Kolla på forumet på AVFM. Det tar inte lång tid för dig att hitta någon som skriver saker exakt så som Anna beskriver.

"Protected by the anonymity of the Internet, men feel free to post hateful and violent comments. Posts such as "I really wouldn't mind shooting a [expletive] dead in the face, they are evil, all of them," and "Women are the natural enemies of men" are commonplace on sites like "A Voice for Men," a Manosphere blog run by Paul Elam."

Jag säger inte att hatet inte är meriterat. Om det är meriterat så är det helt fine att uttrycka hat, förakt, hämnd och allt sånt. Fula ord, hot, whatever, är ju då att förvänta. MEN - jag köper inte att manosfären kommer och säger att det är en förvriden sanning att män postar hatfulla saker på deras hemsida. Det stämmer ju. Paul Elam instämmer ju t.om. Han svarar;

"he believes men are society's victims and need a forum to vent."

Så jag ser inte var den förvridna sanningen skulle ligga. Och jag ser inte var den uteblivna informationen föreligger. Det stämmer ju. MRA's är ett gäng frustrerade män som uttrycker ett hat. Jag skulle säga att det är meriterat hat och förakt - men bara för att det är meriterat innebär inte att Anna har fel när hon säger att MRA är en ventil för hatande retorik. Jag ser inte vad exakt det är hon har "förvridit" och jag ser inte vad för fakta som hon utelämnade eller glömde att leta upp.

Även om hälften av dem är meriterade hatare(bra uttryck(tack)), ja då är de det... Men sarkosian gör ju karriär på rena lögner.
Tittar man på hennes såkallade forskning...så håller den feministisk standard.

Männen är arga, för att vi ska vara arga!!! I nuläget måste man som man uppfinna hjulet själv, helt själv. Uppväckt via dåliga, kränkande upplevelser. När man senare behöver bolla vidrigheterna, möts man av rent och skärt hat...lögner och anklagelser från feminism för att de ej kan hantera sin egen fiktiva konstruktion.

Läser man mina inlägg här, ser jag lätt ut som en hatare...men verkligheten är en annan.
Lyssnar du på författaren i Norr, som jag ej vill nämna vid namn; för att inte lägga negativ fokus på henne. Så har hon berättat att hon aldrig blivit så hatad av några, som av feminister. För att hon betänkt bristerna i feminismens/samhällets dikterande kring t.ex. prostution. Riktigt fysiskt hotad, på riktigt.

Det handlar bara om makt och jag tror ej att det är grabbarna som är hatare...vissa är mer arga än andra. Betänk att de som har sämre meriter t.ex. ej kan använda något media utan att få den falska propagandan kastad i ansiktet. Jag ser det mer som desperation och ensamhet än hat.
Citera
2013-10-20, 13:00
Medlem
Herr.Vakens avatar
Citat:
Så det kan itne finnas någon som helst gradskillnad mellan att kritisera familjerätt och att vilja döda kvinnor. Allt är kvinnohat?

Var kritiserar dom familjerätt? Referera till en artikel på AVFM där man kritiserar familjerätt för allt jag kan hitta är klagomål.

Citat:

Sen är det väl framför allt journalistisk integritet det hanldar om. Vill man visa vad Elam och AVFM står för bör man föra fram något de faktiskt står för. Vidare visar valet av citat visar att det inte är ett misstag (eftersom man gått såpass långt tillbaka i tiden, vilket betyder att man gjort ordentlig research), utan snarare regelrätta lögner.

Men vad är det som är en lögn i att säga att AVFM hatar kvinnor? Kan du, Roi, referera mig till en artikel AVFM skrivit som Inte framställer kvinnor som otacksamma subbor? Jag säger inte att kvinnor Inte är otacksamma subbor idag, men när Paul Elam hävdar att hon har fel när hon gör denna observationen så blir jag förvirrad.

Citat:
Håll isär folk lite nu.

ABC 20/20 är en nyhetsorganisation

Anita Sarkeesian är en kulturkritiker, som inte jobbar för 20/20

Vem fan är Anna?

Menar Anita, inte anna. My bad.

20/20 och den där bloggaren verkar stå på samma sida. Dom kritiserar Anita för att inte ha rapporterat relevanta artiklar från AVFM. Min fråga är vad hon har för motiv att söka djupare än en överskådlig blick av hemsidan, när Paul Elam redan har förklarat för henne vad som försiggår på djupet. Han har ju förklarat att det är en ventil, varpå man kan förvänta sig Hat när man besöker sidan. Precis som Anita säger.
Citera
2013-10-20, 13:09
Medlem
Rois avatar
Citat:

Menar Anita, inte anna. My bad.

20/20 och den där bloggaren verkar stå på samma sida. Dom kritiserar Anita för att inte ha rapporterat relevanta artiklar från AVFM. Min fråga är vad hon har för motiv att söka djupare än en överskådlig blick av hemsidan, när Paul Elam redan har förklarat för henne vad som försiggår på djupet. Han har ju förklarat att det är en ventil, varpå man kan förvänta sig Hat när man besöker sidan. Precis som Anita säger.
Det är 20/20 som skapar artikeln om AVFM, som bloggaren kritiserar. Att Anita tas upp och citeras i artikeln betyder inte att linslusen har skrivit den.

Sen har de ju bevisligen haft gott om kontakt med både AVFM och andra manosphere-bloggare (som Matt Forney och RooshV) i förberedelse för sitt TV-reportage, så att presentera något vagt om "en ventil" är inte riktigt försvarbart.
Citera
2013-10-20, 13:12
Medlem
Herr.Vakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Även om hälften av dem är meriterade hatare(bra uttryck(tack)), ja då är de det... Men sarkosian gör ju karriär på rena lögner.

Kvinnlig standard håller den, för att Anita är en kvinna. Vill du ha klass, detaljrikedom och nyans på artiklarna du läser så läs Hunter Thompsons.

Återigen, var har hon ljugit? Vad har MRA's någonsin postat som inte kommer med en nypa kvinnohat? Jag är ärligt talat förvirrad.

Citat:

Männen är arga, för att vi ska vara arga!!! I nuläget måste man som man uppfinna hjulet själv, helt själv. Uppväckt via dåliga, kränkande upplevelser. När man senare behöver bolla vidrigheterna, möts man av rent och skärt hat...lögner och anklagelser från feminism för att de ej kan hantera sin egen fiktiva konstruktion.

Vad har du för anledning eller behov av att "bolla" med någon som precis har kränkt dig? Vad förväntar du dig? Om du bollar med någon som kränkt dig, tror du på allvar att dom bryr sig? Dom har ju redan demonstrerat att dom inte har dina förväntningar i intresse.

Citat:
Läser man mina inlägg här, ser jag lätt ut som en hatare...men verkligheten är en annan.
Lyssnar du på författaren i Norr, som jag ej vill nämna vid namn; för att inte lägga negativ fokus på henne. Så har hon berättat att hon aldrig blivit så hatad av några, som av feminister. För att hon betänkt bristerna i feminismens/samhällets dikterande kring t.ex. prostution. Riktigt fysiskt hotad, på riktigt.

Ja - så vad har hon uppe i norr då för anledning att bolla? Vad finns det för anledning att granska, kritisera, klaga, whatever - när allt feministerna gör är att förolämpa? Rättsystemet är ju t.ex feministiskt. Därav kan man säga att lagboken bara med sin närvaro förolämpar mig. Vad har jag för anledning att skicka in motioner, böner, kritik, när lagboken redan demonstrerat att den inte bara skiter i mina åsikter - men ignorerar mig?

Citat:
Det handlar bara om makt och jag tror ej att det är grabbarna som är hatare...vissa är mer arga än andra. Betänk att de som har sämre meriter t.ex. ej kan använda något media utan att få den falska propagandan kastad i ansiktet. Jag ser det mer som desperation och ensamhet än hat
.

Jag skulle säga att dom är obildade. Dom vet att feminister inte lyssnar på dom, men ändå så står dom där och försöker resonera med feministerna. Man skriver fina artiklar som tar upp jätteviktiga symptom på feminismen - t.ex att 4 av 5 självmord begås av män idag. MEN - feministerna har ju demonstrerat att dom skiter i dig och din statistik. Faktum är att dom går så långt som att förolämpa dig.

http://www.youtube.com/watch?v=iARHCxAMAO0

Hade jag varit Paul Elam så hade jag lagt energi på att skriva min egen lagförsamling istället för att försöka resonera med den redan befintliga, som uppenbarligen inte lyssnar.
Citera
2013-10-20, 13:16
Medlem
Herr.Vakens avatar
Citat:
Det är 20/20 som skapar artikeln om AVFM, som bloggaren kritiserar. Att Anita tas upp och citeras i artikeln betyder inte att linslusen har skrivit den.

Sen har de ju bevisligen haft gott om kontakt med både AVFM och andra manosphere-bloggare (som Matt Forney och RooshV) i förberedelse för sitt TV-reportage, så att presentera något vagt om "en ventil" är inte riktigt försvarbart.

Jag hänger inte riktigt med nu. Så 20/20, Anita är på samma sida?

ABC är en feministisk TV-station, där har du deras försvar. En stor del av deras staff är kvinnor, kvinnor har inte hjärnan att leverera vettiga artiklar. Någon enstaka kanske dom lyckas med, men på en regelbunden basis? Glöm det. Att se på ABC, tv4, eller SVT är i princip likvärdigt med att titta på mrs.north carolina. Både du och AVFM har alldeles för höga förväntningar på kvinnor.

http://www.youtube.com/watch?v=lj3iNxZ8Dww

"I belive that MRA's hates women such as.... maps... and I firmly believe that paul elam is a guy who I can interview... aaand such as all guys, it can be a bit hard.... to meet his expectations.. if the expectations are.... retarded...... durrrrr"
Senast redigerad av Herr.Vaken 2013-10-20 kl. 13:19.
Citera
2013-10-20, 13:21
Medlem
Rois avatar
Citat:
Men vad är det som är en lögn i att säga att AVFM hatar kvinnor? Kan du, Roi, referera mig till en artikel AVFM skrivit som Inte framställer kvinnor som otacksamma subbor? Jag säger inte att kvinnor Inte är otacksamma subbor idag, men när Paul Elam hävdar att hon har fel när hon gör denna observationen så blir jag förvirrad.
Som sagt, jag läser inte SVFM, men här har du en artikel om familjerätt på deras förstasida: http://www.avoiceformen.com/misandry...-the-deadbeat/

Visserligen är den negativ mot bilden av (svarta) kvinnor, då den ifrågasätter att de betraktas som oskyldiga i att deras barns far ofta är frånvarande. Att säga att även kvinnor är människor skulle jag dock inte säga är desamma som misogyni.
Citera
2013-10-20, 13:25
Medlem
Rois avatar
Citat:
Nja, hon plagierar ju mest feminister och genusforskare som faktiskt har undersökt populärkultur på djupet och skapat egna teorier. Dessutom plagierar hon till och med sig själv ibland: Samma repliker i olika "analyser".

Edit: Herr.Vaken: 20/20 är en del av ABC
Senast redigerad av Roi 2013-10-20 kl. 13:28.
Citera
2013-10-20, 14:36
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Kvinnlig standard håller den, för att Anita är en kvinna. Vill du ha klass, detaljrikedom och nyans på artiklarna du läser så läs Hunter Thompsons.

Återigen, var har hon ljugit? Vad har MRA's någonsin postat som inte kommer med en nypa kvinnohat? Jag är ärligt talat förvirrad.

Vad har du för anledning eller behov av att "bolla" med någon som precis har kränkt dig? Vad förväntar du dig? Om du bollar med någon som kränkt dig, tror du på allvar att dom bryr sig? Dom har ju redan demonstrerat att dom inte har dina förväntningar i intresse.

Ja - så vad har hon uppe i norr då för anledning att bolla? Vad finns det för anledning att granska, kritisera, klaga, whatever - när allt feministerna gör är att förolämpa? Rättsystemet är ju t.ex feministiskt. Därav kan man säga att lagboken bara med sin närvaro förolämpar mig. Vad har jag för anledning att skicka in motioner, böner, kritik, när lagboken redan demonstrerat att den inte bara skiter i mina åsikter - men ignorerar mig?

Jag skulle säga att dom är obildade. Dom vet att feminister inte lyssnar på dom, men ändå så står dom där och försöker resonera med feministerna. Man skriver fina artiklar som tar upp jätteviktiga symptom på feminismen - t.ex att 4 av 5 självmord begås av män idag. MEN - feministerna har ju demonstrerat att dom skiter i dig och din statistik. Faktum är att dom går så långt som att förolämpa dig.

http://www.youtube.com/watch?v=iARHCxAMAO0

Hade jag varit Paul Elam så hade jag lagt energi på att skriva min egen lagförsamling istället för att försöka resonera med den redan befintliga, som uppenbarligen inte lyssnar.

Ja... Så vad är problemet med att skapa sitt eget rum, fientligt dem; för att frigöra oss. Att skämta och raljera kring våldtäkt mm. för att avväpna en anklagelse kultur. För att bli kvitt skulden och skamen man förväntas bära.

Minsta möjliga respekt är ett bra försvar mot passiv aggressivitet.
Citera
2013-10-20, 14:36
Medlem
Herr.Vakens avatar
Citat:
Som sagt, jag läser inte SVFM, men här har du en artikel om familjerätt på deras förstasida: http://www.avoiceformen.com/misandry...-the-deadbeat/

Visserligen är den negativ mot bilden av (svarta) kvinnor, då den ifrågasätter att de betraktas som oskyldiga i att deras barns far ofta är frånvarande. Att säga att även kvinnor är människor skulle jag dock inte säga är desamma som misogyni.

Att förvänta sig att kvinnor ska klara av att kontrollera flaggskepp är dock misogyni.

http://content.time.com/time/nation/...969602,00.html

Artikeln du postade målar upp män som offer för kvinnors bitchighet. Varken mer eller mindre. Hur detta demonstrerar att AVFM inte hatar kvinnor vet jag inte.
Senast redigerad av Herr.Vaken 2013-10-20 kl. 14:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in