Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Jag är alltid självkritisk, men vad skulle du rimligtvis kunna veta om en sådan sak?]
Tja, du har skrivit över tusen inlägg på detta forum så det är en tämligen lätt sak att utreda.
Citat:
Nej, de marknadsför en teaterföreställning. Har du ytterligare problem med att begripa detta så kan du förslagsvis söka upp tråden som handlar om nämnda teaterföreställning.
Mycket konstig tes att innehållet skulle på något sätt vara frikopplat från mediumet. Att de använder teater som uttrycksmedel gör de inte till mindre manshatare. Med samma logik skulle A Voice For Men bara vara en blogg.
Citat:
Nu så har jag väl lite mer till grund än detta, som sagt, han står även bakom ett register där han uppmuntrar män att publicera personuppgifter hos ”falska anmälare”, och detta blir bara två av otaliga exempel.
Det tycker jag är ett bra initiativ. Visste du att i USA
så är mycket som 8% av alla anklagelser om våldtäkt är falska? 6% över de falska anmälningsstal för andra våldsamma brott.
Att män utsätts för falska anklagelser på något som kan ge fängelse och starkt försämrade framtidsutsikter är brottsligt. Trots det är det sällan som kvinnor som lämnar falska anklagelser straffas i domstol för detta. En djupt problematiskt situation för rättssamhället. Inget annat våldsamt brott har ett sånt rättsosäkert läge.
Citat:
Inget av exemplen involverar ju att de berörda skulle ha blivit uthängda av feminister, då de från början skrivit sakerna i sitt eget namn. Att du sedan försöker jämföra utövandet av konsumentmakt med att publicera människors kontaktuppgifter med den förutsägbara konsekvensen att de kommer utsättas för brott får mig att tvivla på om du verkligen är värd min tid.
Det intressanta här är att dessa kvinnor nyttjar sin "konsumentmakt" på samma sätt som kvinnor som lämnar falska våldtäktsanklagelser. De avser att förstöra den utpekade mannen. Angreppet blir inte mot dennas åsikter/agerande utan ett renodlat försökt att tysta denna genom angripa hans privatliv där frihetsberövning/arbetslöshet är målet.
Det är förstås inget nytt grepp att försöka till att trakassera och censurera sina meningsmotståndare. Men det är anmärkningsvärt att feminister som har demokrati att tacka för sin tillväxt skulle tillgripa såna medel.
Till syvende och sist så visar du inte hur ovanstående skulle vara något bevis på hur Elam "hatar kvinnor". Det är snarare så att han i denna situation vill skydda det utsatta könet, män.