2013-10-20, 17:54
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Du menar att en man som uppmuntrat till att lägga upp enskilda människors personuppgifter på dennes hemsida inte skulle vara helt på det klara med att hans hemsida är en knutpunkt för den här sortens hatiska individer? Lägg ner.
Nu blev jag faktiskt nyfiken. Vad syftar du på?
Citera
2013-10-20, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Nu blev jag faktiskt nyfiken. Vad syftar du på?
Jag syftar exempelvis på det här. Paul Elam är mannen som efterlyst svenska feministers identiteter och uppmuntrat till att hänga ut "falska anmälare" med fullständiga personuppgifter.

Hatar Paul Elam kvinnor? Inte då.
Citera
2013-10-20, 18:43
Medlem
Rois avatar
Citat:
Jag syftar exempelvis på det här. Paul Elam är mannen som efterlyst svenska feministers identiteter och uppmuntrat till att hänga ut "falska anmälare" med fullständiga personuppgifter.

Se där, något ABC faktiskt skulle kunna göra en riktig historia av, om de inte blivit duperade av Sarkeesian. Kanske kommer upp i TV-inslaget, när det nu kommer bli av.
Citera
2013-10-20, 22:59
Medlem
Rois avatar
Den bästa sammanfattningen hittills: http://mattforney.com/abc-2020-and-t...he-real-story/
Citera
2013-10-22, 11:50
Medlem
Rois avatar
De verkar hålla koll på kommentarsfältet, så att deras vinkling inte förstörs http://illusionofsanity.com/blog/?p=1111
Citera
2013-10-22, 20:13
Medlem
Rois avatar
LIte riktigt journalism: http://www.thedailybeast.com/article...ement-mrm.html
Citera
2013-10-23, 12:16
Medlem
Citat:

Det är dags att vara lite självkritisk nu Disciplina. Jag kan inte tänka mig att det undgått dig att de kvinnors identiteter som Paul Elam efterlyser utför ett uppträdande av SCUM och uppmuntrar till våld mot män. Att din analys till detta är att Paul Elam hatar kvinnor i allmänhet för att han vill hänga ut kvinnor som vill "skära upp" män är inte direkt objektiv, eller hur?

Detta är ett skolexempel på hur män och kvinnor inte är jämnställda, kvinnor är här priviligerade. Tänk dig själv reaktionen om ovanstående teaterföreställning riktad mot skolor skulle utföras av män med kvinnor som subjekt.

Sen är det knappast något nytt grepp som Elam introducerar att hänga ut meningsmotståndare. Tvärtom så har han snarare lärt sig av sin opposition. De sista månaderna har flera män i högprofilspositioner inom media och teknik blivit av med sina jobb för att de uttryckt sig negativt om feminism eller endast berättat plumpa skämta. Den kvinnliga skribenten Emily Yoffe på Slate.com sitter också löst just nu efter att hon haft fräckheten att påvisa att det finns en koppling mellan våldtäkt och kvinnor som dricker sig fulla.

Dessa kvinnor som vill att män (och kvinnor) ska bli av med sina jobb - deras förmåga att uppehålla sig själva - hatar de män (och kvinnor som inte uttrycker sig efter feministiska stolpar)? Det tvivlar jag på, snarare så gillar de nog att ha makt över de som inte delar samma meningar. Vilket i slutändan är vad feminism kommit att handla om idag.
Citera
2013-10-24, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Det är dags att vara lite självkritisk nu Disciplina.
Jag är alltid självkritisk, men vad skulle du rimligtvis kunna veta om en sådan sak?
Citat:
Jag kan inte tänka mig att det undgått dig att de kvinnors identiteter som Paul Elam efterlyser utför ett uppträdande av SCUM och uppmuntrar till våld mot män.
Nej, de marknadsför en teaterföreställning. Har du ytterligare problem med att begripa detta så kan du förslagsvis söka upp tråden som handlar om nämnda teaterföreställning.
Citat:
Att din analys till detta är att Paul Elam hatar kvinnor i allmänhet för att han vill hänga ut kvinnor som vill "skära upp" män är inte direkt objektiv, eller hur?
Nu så har jag väl lite mer till grund än detta, som sagt, han står även bakom ett register där han uppmuntrar män att publicera personuppgifter hos ”falska anmälare”, och detta blir bara två av otaliga exempel.

Citat:
Sen är det knappast något nytt grepp som Elam introducerar att hänga ut meningsmotståndare. Tvärtom så har han snarare lärt sig av sin opposition. De sista månaderna har flera män i högprofilspositioner inom media och teknik blivit av med sina jobb för att de uttryckt sig negativt om feminism eller endast berättat plumpa skämta. Den kvinnliga skribenten Emily Yoffe på Slate.com sitter också löst just nu efter att hon haft fräckheten att påvisa att det finns en koppling mellan våldtäkt och kvinnor som dricker sig fulla.
Inget av exemplen involverar ju att de berörda skulle ha blivit uthängda av feminister, då de från början skrivit sakerna i sitt eget namn. Att du sedan försöker jämföra utövandet av konsumentmakt med att publicera människors kontaktuppgifter med den förutsägbara konsekvensen att de kommer utsättas för brott får mig att tvivla på om du verkligen är värd min tid.
Citera
2013-11-19, 16:21
Medlem
Citat:
Jag är alltid självkritisk, men vad skulle du rimligtvis kunna veta om en sådan sak?]

Tja, du har skrivit över tusen inlägg på detta forum så det är en tämligen lätt sak att utreda.

Citat:
Nej, de marknadsför en teaterföreställning. Har du ytterligare problem med att begripa detta så kan du förslagsvis söka upp tråden som handlar om nämnda teaterföreställning.

Mycket konstig tes att innehållet skulle på något sätt vara frikopplat från mediumet. Att de använder teater som uttrycksmedel gör de inte till mindre manshatare. Med samma logik skulle A Voice For Men bara vara en blogg.

Citat:
Nu så har jag väl lite mer till grund än detta, som sagt, han står även bakom ett register där han uppmuntrar män att publicera personuppgifter hos ”falska anmälare”, och detta blir bara två av otaliga exempel.

Det tycker jag är ett bra initiativ. Visste du att i USA så är mycket som 8% av alla anklagelser om våldtäkt är falska? 6% över de falska anmälningsstal för andra våldsamma brott.

Att män utsätts för falska anklagelser på något som kan ge fängelse och starkt försämrade framtidsutsikter är brottsligt. Trots det är det sällan som kvinnor som lämnar falska anklagelser straffas i domstol för detta. En djupt problematiskt situation för rättssamhället. Inget annat våldsamt brott har ett sånt rättsosäkert läge.

Citat:
Inget av exemplen involverar ju att de berörda skulle ha blivit uthängda av feminister, då de från början skrivit sakerna i sitt eget namn. Att du sedan försöker jämföra utövandet av konsumentmakt med att publicera människors kontaktuppgifter med den förutsägbara konsekvensen att de kommer utsättas för brott får mig att tvivla på om du verkligen är värd min tid.

Det intressanta här är att dessa kvinnor nyttjar sin "konsumentmakt" på samma sätt som kvinnor som lämnar falska våldtäktsanklagelser. De avser att förstöra den utpekade mannen. Angreppet blir inte mot dennas åsikter/agerande utan ett renodlat försökt att tysta denna genom angripa hans privatliv där frihetsberövning/arbetslöshet är målet.

Det är förstås inget nytt grepp att försöka till att trakassera och censurera sina meningsmotståndare. Men det är anmärkningsvärt att feminister som har demokrati att tacka för sin tillväxt skulle tillgripa såna medel.

Till syvende och sist så visar du inte hur ovanstående skulle vara något bevis på hur Elam "hatar kvinnor". Det är snarare så att han i denna situation vill skydda det utsatta könet, män.
Citera
2013-11-24, 11:30
Medlem
Citat:
Tja, du har skrivit över tusen inlägg på detta forum så det är en tämligen lätt sak att utreda.
Varav ytterst få ens berört ämnet moi, så det relevanta materialet är tyvärr mycket litet.

Citat:
Det tycker jag är ett bra initiativ. Visste du att i USA så är mycket som 8% av alla anklagelser om våldtäkt är falska? 6% över de falska anmälningsstal för andra våldsamma brott.
Misstolkar du statistik också? Nu blev jag överraskad.

Citat:
Till syvende och sist så visar du inte hur ovanstående skulle vara något bevis på hur Elam "hatar kvinnor". Det är snarare så att han i denna situation vill skydda det utsatta könet, män.
Jag känner att jag har lagt fram tillräckligt med fakta för att folk ska kunna dra slutsatser. Klarar du inte av detta så är det faktiskt inte mitt problem.
Citera
2013-11-25, 13:03
Medlem
Citat:
Varav ytterst få ens berört ämnet moi, så det relevanta materialet är tyvärr mycket litet.

Det handlar inte om dig som ämne, av det är jag föga intresserad, att du däremot uttrycker en massa felaktigheter trots att du står överbevisad (case in point) talar om en tydlig brist på självkritik.

Citat:
Misstolkar du statistik också? Nu blev jag överraskad.

Du är välkommen att försöka bevisa något annat. Men arrogant avfärdande tror jag inte lurar någon här.

Jag tyckte faktiskt jag var tämligen försonlig med att nyttja just 8% siffran om man tittar i denna samlingsrapport på sidan 136-137. I denna sammanställning av annat researchmaterial på falska våldtäktsanklagelser så går siffran från 2%-90% med en majoritet av alla findings som landar på dubbelsiffriga antal. Poängen är att i en stark majoritet av alla mättillfällen så hamnar snittet i falska anklagelser för just våldtäkt långt ÖVER det för andra våldsbrott.
Citera
2013-11-25, 17:44
Medlem
Citat:
Det handlar inte om dig som ämne, av det är jag föga intresserad, att du däremot uttrycker en massa felaktigheter trots att du står överbevisad (case in point) talar om en tydlig brist på självkritik.
Du saknar kännedom om mig, därmed kan du inte göra några hållbara utsagor om min hållning gentemot mig själv. Väldigt simpelt.

Citat:
Du är välkommen att försöka bevisa något annat. Men arrogant avfärdande tror jag inte lurar någon här.

Jag tyckte faktiskt jag var tämligen försonlig med att nyttja just 8% siffran om man tittar i denna samlingsrapport på sidan 136-137. I denna sammanställning av annat researchmaterial på falska våldtäktsanklagelser så går siffran från 2%-90% med en majoritet av alla findings som landar på dubbelsiffriga antal. Poängen är att i en stark majoritet av alla mättillfällen så hamnar snittet i falska anklagelser för just våldtäkt långt ÖVER det för andra våldsbrott.
Ja, hade du faktiskt läst texten du länkade till ordentligt (men det är ni som sagt inte kända för) hade du sett att siffran 8 procent refererade till andelen falska eller ogrundade anmälningar. (Vad som oftare är fallet när det gäller ett brott som våldtäkt, tror jag att de flesta klarar av att dra sina egna slutsatser om.)

Inte heller i det andra fallet lyckas du återge rapportens innehåll korrekt. Som du säkert förstår så får jag dock inte ut särskilt mycket av en diskussion där jag sitter och rättar dina fel, så jag tänker nog bryta här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in